[Officiell sida] Kvarntorp (högen) Downhill.

Nä ett plank att åka upp å vända ner från typ?
20200526_195034_020.jpg

Vill bara tacka alla inblandade för det ni gjort på Kvarntorpshögen. REN MAGI. Jag ska ägna resten av mitt liv åt att stötta det fortsatta arbetet. Helst på något kul sätt, men jag kan till och med tänka mig att skjuta låga bollar som att spamma slappa kommunchefer och självcentrerade konstfantaster. VI SES!

Fredagar 18-21 lördag 9-15 men kolla på fb sidan. Har varit öppet varje gång så länge men man vet aldrig då det är volontär arbete?

Bara 2 veckor till vi kör fredagskväll sen blir det ändast lördagar. P.g.a.mörker....så passa på?
IMG_20200529_232206_257.jpg

Just det jag å Janne byggde färdigt landningen igår. Så nu kan kan köra ett hopp till men det är slut på stig efter landningen.
Ca 2,3 m tror vi att det är ?
IMG_20201120_163844_406.jpg
20201120_143646.jpg
20201120_152347.jpg

Just det jag å Janne byggde färdigt landningen igår. Så nu kan kan köra ett hopp till men det är slut på stig efter landningen.
Ca 2,3 m tror vi att det är ?

Nice! Är planen en helt ny nedfart eller ansluta något annat? Bara vart i Kvarntorp 1 gång men Svartebarndt är en klar favorit så det här lär bli grymt med!

Senast ändrad:
Wengelin å Axel kör nya droppet med sina xc hojar 110 mm slag å ny styrstams kombo med styre på 150 gram ! Så vi måste får till landningen okay. Men det ska inte köras för snabbt?
received_1395626290792051.jpeg

Kol är kanon...
20210605_113843.jpg

Å så lite andra bilder från idag. Själv fick jag åka mc å äta glass på toppstugan?

20210605_132448.jpg
20210605_123459_001.jpg
20210605_131040_002.jpg

Nu har vi fått okey att utöka med den gamla hopplinjen som blir laglig å skyltad. Hoppas vi får upp de till helgen?
Den är bortanför blådåre å man får gå upp för egen maskin efter hoppen?
20210607_184008.jpg

Hur ser det ut på högen, är det cykelbart eller bör man vänta ett tag till innan man tar sig dit?

Italjano funkar visst bäst. Så hopplinjen borde vara oki med Svartenbrandt var visst sådär å blådåre blött

Låter bra! Bara hoppas morgondagens skitväder inte påverkar det alltför mycket i negativ riktning.

Nää blåser kommunen och skidföreningen tycker alla ska stå gratis i liften så det blir nog inget. Man tröttnar lite sade från början att det upplägget aldrig kommer funka.
Förstår det. Tar någon hand om lederna? Bergslagen cycling har ju med det som enda downhill så de borde väl kunna bidra...

Vi fixar när vi kör som innan. Förra året fick jag trampa upp infarten till hoppet över Svartenbrandt så så mycket sköts det inte.
Men bara att köra som sagt!

Japp det är kul med gubbarna. Jag har gett upp där för länge sen. Finns ingen mening med att försöka samarbeta med de. Åker hellre några timmar å kör än har med en skidklubb att göra med. De tyckte ju att det är helt normalt att lägga ca 40 timmar ideellt i veckan .. Bara där fattar man ju att det inte funkar.

Tillbaka
Topp