Ofrivillig lockout.. Paket är nu hämtat!

Brakastruten

Aktiv medlem
Detta surväder gillas inte. Den billiga orginalgaffeln från RST har sagt tvärstopp. Har hänt den senaste veckan bara. Nu hjälper det inte om man så hänger på styret..
Visst vore det kul att få anledning till nyköp, men går det att få igång en troligen ihoprostad budgetgaffel?

Det räcker bra med att det gungar lite i vinterslasket.

Senast redigerad av en moderator:
Haha! Jo, det såg ju muntert ut.. not.
Får väl köra stelbent ett tag, och hålla utkik medans! Om inte Treken haft så litet "styrhuvud" (säger man så?), så hade en liten rokad varit perfekt. Har blängt på dess Judygaffel också, ett tag..

Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Borde jag titta åt ett annat håll?

Ja, det borde du. Jag har en Tora 302 om du vill ha. Ett par månader gammal bara.

Så här långt har tankarna hunnit. Sitter framför CRC..
artikel 80521
Rock Shox Dart 2 Turnkey 2008 (Ersättningsgaffel till vinter-Meridan)
100mm Black - V Brake - Post Mount

£69.99

artikel 60257
Selle Italia SLR - Aqua Special Edition 2006 (Lättare sadel till sommar-Treken)
Blue - Vanox Rails

£39.99

Sub Total: £109.98

-Free shipping! Är det hela frakten som det bjuds på m.a.o.? :-)
Skippar nog sadeln.. Kedja får gå före igen. Tveksam om sadeln håller färgen..

Brakastruten skrev:
> -Free shipping! Är det hela frakten som det bjuds
> på m.a.o.? :-)

Japp, men du kan inte välja speditör.

/Johan

åååååh! Ågren...
Jag väger 60kg, har nackskada och undviker det värsta stöket (för det mesta). Å så blir jag så där dumsnål innan alla räkningar betalats..

Hur är Dart 1, jämfört med tidigare Judy TT? Har den senare på Treken. Funkar eg. tillräckligt bra för mig.
Dessutom fås två Dart ettor för priset av en Tora...som ändå kanske skulle bli för hård för min vikt?
Hilfe!

Skulle nog tro det. Med 60 kg kroppsmassa skulle en luftgaffel nog vara bättre. Jag väger 75 kg och bytte till mjukaste fjädern i min Recon.

Hade ändå god marginal här:
5662010.jpg

Slaglängdsutnyttjandekontroll efter drop:
5662012.jpg

/Johan

Hmm.. Tack för den du! Nu gråter snåltarmen! :-D
Luftdämpare.. suck. Mera pengar och underhåll.

Jaja, jag har ju kvar slanten från en förhastat inköpt Tora i.a.f.! Tack,tack.

Det är bara min erfarenhet av hur RS avpassar sina fjädrar, inget facit och det kan ju vara annorlunda för Dart.

/Johan

Brakastruten skrev:
> Hur är Dart 1, jämfört med tidigare Judy TT?
> Har den senare på Treken. Funkar eg.
> tillräckligt bra för mig.
> Dessutom fås två Dart ettor för priset av en
> Tora...som ändå kanske skulle bli för hård
> för min vikt?
> Hilfe!

Jag kör med som sagt med en dart 2, på samma cykel som du har (merida whitewater) och väger ungefär 65 - 70 kilo. Ibland tycker jag att gaffeln är lite hård, men det ska finnas mjukare fjäder om jag förstått det rätt.

Gaffeln blir ganska stel på vintern tyvärr, jag har hört av mig till vartex och försökt kolla med dom vad det beror på, ska kolla vidare sen när jag ska byta olja (på en månad eller så) och se vad det handlar om. Dom tyckte inte att gaffeln ska bli stel av kylan.

Nu är det fritid, inte jobbtid, och jag ska inte sälja på dig saker via happy, men om du vill så får du köpa gaffeln hos oss så monterar jag den åt dig som sagt.

Annars känns ju toran lockande, eller?

föressten, jag ska slänga upp en bild på meridan med mina nya delar på så fort jag får över dom från mobilen. Har fixat lite "godis" :)

Är ju halva nöjet att skruva själv! :-)

Gick precis iväg en beställning på Dartgaffel, 3st. 9sp. kedjor, en 7delad Sram-kassett (fler renoveringsobjekt väntar..) plus ett par grymma Vellgo beartrap-pedaler i magnesium! (Har dem i Alu, och trivs.)

-Insåg att gaffeln skulle sitta på vinterhojen. Det får bli ngt. bättre senare, på Treken!

Hihi! Japp paketet hämtat, efter precis en vecka.
crc001.jpg ht=480

Måste ordna ny korgmutter, men nu blev jag sittandes med en massinfekterad dator utlånad till min syster.... :-(

Är dock lyrisk över de nya pedalerna! Lätta.. för att vara så grymma mot smalbenen. Passade på att sortera reservdelslagret i.a.f., så går det snabbare när man skall göra ngt. nästa gång!

Idag vill man knappt gå ut ändå. Skitväder! Halva sandgropen inomhus hela tiden, och en tyfon kring nacken. :-(

Hmpf! Jag är trött o grinig, så försök inte... (Det må vara hur soligt det vill)
Gick ut med jycken en sväng. GICK! Det skall man inte göra. Halkigt och lortigt på samma gång. Hundägare emellan skakar vi bara på huvudet och skrattar desperat uppgivet .

Nu skall hårddisken tömmas, för att aldrig mera hamna i min systers händer! :-( mummel..

Tillbaka
Topp