Öhlins ttx22m på canyon strive

Tja, har köpt en ttx22m till min strive och behöver hjälp att välja ut rätt bussningar för cykeln, den är rätt längd och har rätt slag men behöver bara veta vilka bussningar som ska köpas till, enligt canyon är det standardstorlekar på bussningarna och dessa är 31,75 mm upper and 22,2 mm lower hittar dock bara bussningar till nedre fästet och ej till övre. Några tips?

tack!/Hugo

hugo.stromberg sa:
Tja, har köpt en ttx22m till min strive och behöver hjälp att välja ut rätt bussningar för cykeln, den är rätt längd och har rätt slag men behöver bara veta vilka bussningar som ska köpas till, enligt canyon är det standardstorlekar på bussningarna och dessa är 31,75 mm upper and 22,2 mm lower hittar dock bara bussningar till nedre fästet och ej till övre. Några tips?

tack!/Hugo

Vilken axeldiameter?

Lapierre-skogsbär sa:
övre: 31.8x8
nedre: 22x8mm

Pressa ur befintliga ur originalet?

Inte så lätt.

Först behöver du eyelets. Specifika för öhlins. Ytterdia är 16mm.
22x8 nedre hade jag satt med Ös ball joint och rätt adaptrar. Fp behöver du inte eyelet heller.
Ttx brukar monteras med ball joint på ena sidan.

Den andra vet jag inte riktigt hur man ska lösa. Ös bussning har en Ytterdia på 14mm för att passa i eyelet.

Kontakta tftuned kanske. De är duktiga på ö och även cc som använt sig av samma mått förr, så de har kanske en lösning.

Vet ej vilken ytterdiameter cane creek (nuvarande dämparen) har men antar att en eyelet är en tunn distans som gör om från en storlek till en annan på bussning:) isåfall borde det gå att köpa en sån o fästa med orginalgrejerna?!

hugo.stromberg sa:
Vet ej vilken ytterdiameter cane creek (nuvarande dämparen) har men antar att en eyelet är en tunn distans som gör om från en storlek till en annan på bussning:) isåfall borde det gå att köpa en sån o fästa med orginalgrejerna?!

Nya cc dämpare har inte längre samma diameter som ö. De hade det fram till 2011. Gör som vi tipsat om. Kontakta tftuned. De vet, de chansar inte.

Tillbaka
Topp