Ojämt bromstryck?

Andreas_s

Ny medlem
Ojämt bromstryck?
Har ett par Hayes Sole bromsar och främrebromsen är hel skum. Ena bromsningen nyper den jätte långt in och andra en bit längre ut. Tycker hur som helst att den tar olika långt in från stund till stund. Håller jag inne bromsen som vid en inbromsning så sjunker bromshandtaget in långsamt. Precis som oljan klämmer sig åt sidan.

Cykeln står ute på balkongen i kylan men tycker inte detta skall spela någon roll eftersom den bromsen bak fungerar perfekt. Någon som kan tänka sig va detta beror på?

MVH // Andreas

Senast redigerad av en moderator:
Ojämt bromstryck?
Läckage har ja kollat efter inget som tyder på de... ok man tycker ju att det ska hålla längre har haft cyekln i 2 veckor och endast cyklat 2-3 lättare turer på grusväg. Men men...

Ojämt bromstryck?
Sannolikt är det den andra möjligheten som robbankul nämner, luft i systemet. Hayes brukar vara lätta att lufta, kika i manualen.

Ojämt bromstryck?
Ok de va mer än jag visste. Är det den billigare sorten DOT som ligger i då kanske eller är det någon speciell DOT olja för just cyklar eller kan man använda samma som till bilar?

I så fall finns det bra resp. dåliga sådana? För just cykel ändamål?

MVH // Andreas

Ojämt bromstryck?
jag har också Hayes bromsar på min hoj, o jag använder dot 4(tror jag d var) som jag köper på OK macken, samma som till bilarna o den funkar

Bilagor

• 3433916497.jpg
    3433916497.jpg
    55.3 KB · Besök: 19
Tillbaka
Topp