Öka travel på en Rockshox 30 Silver TK
Halloj,
Har försökt googla runt men inte lyckats hitta någon tråd, de flesta verkar vara för andra modeller (även om det verkar vara snarlika modeller, typ Recon). Så jag startar en liten tråd här istället. Jag fick loss en gaffel för en styrlindepeng via yardsaletråden och har tänkt bygga ihop en budget-ht lagom till våren. Den har 100mm travel nu men ska gå att öka på till 120.
Så jag har lite frågor :)
1) Utifrån vad jag kan läsa mig till i vad jag tror är servicemanualen för min gaffel så ska det "bara" vara att ta bort en distans. Måste jag göra en leg-service samtidigt eller är det bara något som föredras?
2) Vad behöver jag för delar och verktyg?
3) Måste man byta o-ringar och skit även om de ser hela och rena ut?
Slutligen, ni som inte gör sånt här själva, vad brukar det gå på hos er LBS?
Bifogar lite bilder på modellen.
Tack på förhand, allt gott!
Har försökt googla runt men inte lyckats hitta någon tråd, de flesta verkar vara för andra modeller (även om det verkar vara snarlika modeller, typ Recon). Så jag startar en liten tråd här istället. Jag fick loss en gaffel för en styrlindepeng via yardsaletråden och har tänkt bygga ihop en budget-ht lagom till våren. Den har 100mm travel nu men ska gå att öka på till 120.
Så jag har lite frågor :)
1) Utifrån vad jag kan läsa mig till i vad jag tror är servicemanualen för min gaffel så ska det "bara" vara att ta bort en distans. Måste jag göra en leg-service samtidigt eller är det bara något som föredras?
2) Vad behöver jag för delar och verktyg?
3) Måste man byta o-ringar och skit även om de ser hela och rena ut?
Slutligen, ni som inte gör sånt här själva, vad brukar det gå på hos er LBS?
Bifogar lite bilder på modellen.
Tack på förhand, allt gott!