Öka utväxling el MTB

Öka utväxling el MTB
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
Bengt-re sa:
GoranS sa:
staine sa:
En morot skalar jag på 8 sekunder blankt. Behövs ingen el till det. Vanlig potatisskalare. Miljövännerna tackar mig.
Amatör! Min eldrivna (3 kW maxeffekt) grejar det på 2,72 sekunder om vi snackar en klass 3a-morot enligt Internationella Morotsskalarförbundets reglemente.

3a?
Nej, alldeles för mkt böj i nederdelen för att sägas vara av a-klass. Tveksamt om den ens kan b-klassas. Dessutom får det vara väldigt småväxta odlare om den ska vara max 3 dm från spets till blast.

Hmmm... vem har gjort de reglerna? De kränker ju korta odlare!
Växer morötter långsammare om odlaren är liten till växten?

Jag tror att det inte finns någon korrelation mellan odlaren längd och moroten tillväxt. Fast jag har inte undersökt saken vetenskapligt och den enda person jag känt som odlat långa morötter var relativt kort. Svår fråga vilken jag är rädd saknar ett i fakta välgrundat svar.

Senast ändrad:
Öka utväxling el MTB
Det går inte att migrera trådar mellan sidorna har jag för mig. Det är väl heller inte förbjudet att diskutera elcyklar på happy?

Diverse andra lagöverträdelser som förekommer rätt ofta diskuteras ju aldrig(det postas bilder som saknar belysning/reflexer/ringklockor osv). Hur kommer det sig att just elcyklar är så provocerande?

Öka utväxling el MTB
Luthman Photography sa:
Det går inte att migrera trådar mellan sidorna har jag för mig. Det är väl heller inte förbjudet att diskutera elcyklar på happy?

Diverse andra lagöverträdelser som förekommer rätt ofta diskuteras ju aldrig(det postas bilder som saknar belysning/reflexer/ringklockor osv). Hur kommer det sig att just elcyklar är så provocerande?
Elcyklar är inte provocerande generellt, tror jag? Trimmade el-cyklar och el-mtbs som används i skogen (utan markägares tillstånd?) är provocerande. Jag personligen skulle inte heller uppröras av att el-Mtb används som ett hjälpmedel för att folk med funktionsnedsättningar skulle kunna njuta av vår hobby, men att vara lat är inte ett handikapp.

Öka utväxling el MTB
Elcyklar för pendling är on-topic.

El-mtb är off-topic, för det var inte syftet med att tekniskt kalla elcykel för cykel. El-mtb är en hobbypryl som inte är en cykel. Det skall inte saluföras som cykel när det inte är det. Otroligt att man kan få skattereduktion för det. Borde absolut ändras.

Det är förmodligen ok att prata tex hembränning om man måste. Men det är också off-topic.

Öka utväxling el MTB
Hasse#7 sa:

El-mtb är off-topic, för det var inte syftet med att tekniskt kalla elcykel för cykel. El-mtb är en hobbypryl som inte är en cykel. Det skall inte saluföras som cykel när det inte är det. Otroligt att man kan få skattereduktion för det. Borde absolut ändras.

Det är förmodligen ok att prata tex hembränning om man måste. Men det är också off-topic.
Nja, det finns en skrivning i reglerna att olagligheter inte är ok att diskutera öht.

Öka utväxling el MTB
ooms sa:
Elhojtok sa:
På riktigt, kan en vuxen människa i det här forumet tro att man kan trimma sin elcykel genom att dreva om den???
Man vet iofs aldrig vad elcyklister får för sig... men om du orkar läsa hela tråden så ser du att TS efter ett tag också explicit nämner trimbox...

Ja, jag missade uppenbarligen det där med "trimbox". Det är skrattretande hur man kan få för sig att trimma sin elcykelmotor efter att man uppnått moppeålder. Å andra sidan, jag blev omkörd av en elskateboard i en uppförsbacke för nån månad sedan. Jag var tvungen hänga på den på en lång raksträcka efter backen för att se hur fort den gick: 30 blås och dåren hade ingen hjälm heller.

Öka utväxling el MTB
ooms sa:
Hasse#7 sa:

Nja, det finns en skrivning i reglerna att olagligheter inte är ok att diskutera öht.

Det tänkte jag inte på. Men man kanske pratar om att man inte bör bränna hemma? Hursomhelst är det off-topic.

Öka utväxling el MTB
Det finns ju precis som tidigare nämnts två sidor av myntet vad gäller ett eget forum för elcyklister. Ja de får å ena sidan ett eget litet krypin där andelen el-provocerade medlemmar säkerligen är marginell som värst. Men å andra sidan är det med största sannolikhet just dessa el-provocerade medlemmar som också påpekar vad som gäller/inte gäller eller som just nu diskuteras bland myndigheter. Annars riskerar det bli ännu en sluten krets fylld av ryggdunkande. Vad jag menar är att det finns fördelar med ett utbyte mellan sidorna.

Öka utväxling el MTB
ooms sa:
Hasse#7 sa:

Nu vet jag inte om happy har en ansvig utgivare eller om de lyder under "Lag (1998:112) om ansvar för elektroniska anslagstavlor" men oaktat vilket finns det risk för ansvar för de som tillhandahåller tjänsten om diskutionerna bryter emot lagen. Därav troligen skrivningen i reglerna. Dock vette tusan om jag ens hört talas om att något tjänsteleverantör blivit dömd någon gång - så troligen är tillsynen av regelverket tämligen slapp (så länge det inte är hatbrott/rasism/hot/våld).

Öka utväxling el MTB
Jag är seriöst förvånad över att alla som är "elcykelhatare" faktiskt läser och kommenterar i trådar där det tydligt står "el-nånting" i rubriken?

I övrigt är jag också intresserad av att byta klinga fram, mest för att kunna använda lite större drev generellt bak för lite ökad livslängd. Fast original har än så länge fungerat 350 pendlarmil utan problem, så egentligen är det inte ett problem.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp