BFS
Aktiv medlem
Olika trampor beroende på årstid?
Jag tror fortfarande inte att många barn är tillräckligt duktiga för spd. Eftersom de är barn.Nej, kom igen nu…
Din åsikt: ”Tror inte många barn är tillräckligt duktiga cyklister för att klara av spd. Det gissar jag eftersom inte alla vuxna är tillräckligt bra cyklister för spd.”
Min erfarenhet: Det finns många barn som vill och kan hantera Spd-pedaler. Baserat på egna barn (50%) och min mångåriga erfarenhet av att vara ungdomsledare i en Mtb-förening. Jag menar att jag har relevant erfarenhet. Hur ALLA barn skulle fungera med Spd är inte relevant.
En annan sak, jag tror det är lättare att lära sig Spd när man är 10 än när man är 30.
Och återigen, de som vill kommer troligtvis att lära sig. Det betyder inte att det är en stor grupp.
Pratar du med en hästtjej kommer de att säga att det visst går att barn sköter hästar. Jag säger att många barn inte har det som krävs för att sköta hästar.
Och återigen, jag håller med dig. Igen. Barn har lätt att lära sig saker. Ffa de som vill lära sig. Ett barn som är osäkert (och hellre kör plattisar) kanske inte har lika lätt att lära sig (uppskatta fördelarna med spd). Eller barn som är mer försiktiga. Såna finns.
Jag efterfrågade din åsikt om ords betydelse (farligt och problem). Du vill inte prata om det uppenbarligen.QED. Jag visade det du efterfrågade.
Så, det ÄR farligt att bli stillastående (och kanske behöva leda cykeln)? :) På vilket sätt? Vilka erfarenheter har du/andra?Nej, du ser inget farligt. Det är uppfattat nu! Betyder det att det inte kan vara farligt? Tänk om andra har andra erfarenheter än du?
För att föräldrar påverkar sina barn. Och att de kanske saknar relevanta kunskaper. De tänker på sånt som kan drabba deras barn. Och då tänker jag på farligare saker än att behöva kliva av cykeln (om det finns nåt farligare).Hela det här med föräldrar med risktänkande och överbeskydderi är bara relevant för diskussionen… hur?
Det har jag. Inte bara privat.Ok. Har du cyklat med barn i skogen?
Definitivt.Jo, det finns vissa som har grejer för sig.