Oljud från kedja efter ny olja!
Har en flaska Squirt som jag ska hämta ut imorgon, förhoppningsvis hinner jag kladda om kedjan under kvällen.så vitt jag kunnat förstå är den vaxbaserad. tyvärr innehåller den ptfe, inget man vill sprida runt i naturen. lär behöva 4 timmars torkning för att fungera.
hittade vid en snabb sökning inte något sas riktigt test på denna produkt, men två andra mucoffs kedjesmörj, nano och hydrodynamic, har testats med närmast oöverträffat dåliga resultat beträffande slitage; på zerofrictioncycling.
slitage på trissor kan vara svår att värdera, inga direktavhajfenor uppträder. säkrast är att jämföra okulärt med en ny. de brukar i min värld överleva 4-6 kedjor.
Hur skulle ni gjort vid byte av kedjesmörj, bara torka av kedjan ordentligt och applicera nya, eller göra rent kedjan mer grundligt? Och hur i så fall?
Användning av avfettning verkade inte så populärt!
Angående slitage på trissorna, så vet jag inte hur länge de suttit, lika så kedja och kasset.
När de är dags att byta vet jag inte 100, men det får jag ta tag i nästa säsong kanske, och en egen tråd ?