Olycka på Färingsö idag

Olycka på Färingsö idag
Samma med min chef, Fast kring Södertörn. ” röda idioterna ” kallar han dom. Han har även att hota med att sparka mig om han anar inblandning med röda idiotierna. Haha!
Jag lirar golf också, förra året när jag lirade på Troxhammar svängde det ner en Hofvet cyklist ända ner till parkeringen för att ta ett snack med en person som just parkerat bredvid mig (en omväg på typ 300 meter x 2).

H-vete vilken hårtorksutskällning golfaren/bilisten fick, bland det värre jag hört. ;-) Fast jag kan inte heller låta bli att undra i efterhand, måste man verkligen cykla i fullt blås på cykelvägen rakt över den korsningen (nerfarten mot golfbanan), varför?

Olycka på Färingsö idag
Jag lirar golf också, förra året när jag lirade på Troxhammar svängde det ner en Hofvet cyklist ända ner till parkeringen för att ta ett snack med en person som just parkerat bredvid mig (en omväg på typ 300 meter x 2).

H-vete vilken hårtorksutskällning golfaren/bilisten fick, bland det värre jag hört. ;-) Fast jag kan inte heller låta bli att undra i efterhand, måste man verkligen cykla i fullt blås på cykelvägen rakt över den korsningen (nerfarten mot golfbanan), varför?
Haha! Kan ändå uppskatta folk som inte håller tillbaka. Vet ju själv hur lite man vill hålla igen när det rullar på fint, trots det kan det vara vettigt att ta sig en funderare över en egna säkerhet

Olycka på Färingsö idag

Bilagor

• IMG_2408.jpg
    IMG_2408.jpg
    357.9 KB · Besök: 37
Olycka på Färingsö idag
Det är rätt stor andel "frifräsare" på hofvets träningar på Ekerö. Numer tror jag att dom inte tillåter ngn att åka med annat än långsamgruppen om man inte besökt nybörjarträningen (mån?) först.
Den erfarenhet jag har av dem är från motionslopp, och när det är nåt strul kan man ge sig f-n på att det är röda tröjor inblandade. Det kan vara omkörning där de ”bäddar in” den omkörde i klungan, omkörning där det gapas och skriks åt alla håll, sedan några kilometer senare ligger de i ett stort plockepinn... Det är ytterst sällan jag upplever sånt här strul runt andra klubbklungor.

Olycka på Färingsö idag
Det finns mycket ordentliga cyklister i Hovet också enligt min erfarenhet.
Cyklade Vänern runt med gruppledare Anders(tror jag) och Anna Svärdström från Hovet och tycker hela gruppen skötte sig förträffligt under Anders? ledning.

Det är väl som i dom flesta klubbar att dom flesta är bra och några få utmärker sig och alla får skit av gemene man.

Olycka på Färingsö idag
Cyklade Vänern runt med gruppledare Anders(tror jag) och Anna Svärdström från Hovet och tycker hela gruppen skötte sig förträffligt under Anders? ledning.

Det är väl som i dom flesta klubbar att dom flesta är bra och några få utmärker sig och alla får skit av gemene man.
Jag tror det hänger på nivån också, misstänker att du håller ett högre tempo än mig och därmed att det är mer erfarna klungcyklister med.

Olycka på Färingsö idag

Nu är jag ju delvis del i problemet iom att jag har en sån där röd jävla tröja, men sannolikheten att någon som beter sig dåligt och har klubbtröja har en röd är ju ganska stor iom att det är den största cykelföreningen.

/R

Olycka på Färingsö idag
Nu är jag ju delvis del i problemet iom att jag har en sån där röd jävla tröja, men sannolikheten att någon som beter sig dåligt och har klubbtröja har en röd är ju ganska stor iom att det är den största cykelföreningen.

/R
Självklart!
Grabben jobbade tidigare på Farstastrands herrgård (eller liknande) där ngn grupp fikar på helgerna, han tycker att alla är trevliga.

Olycka på Färingsö idag
För att det är ett motionslopp, inte en tävling. Frågan kanske ska vara. Varför tävlar man på ett motionslopp? Eller rättare sagt. Varför beter man sig som om det vore en tävling på ett motionslopp. (Har inget med denna olycka att göra utan rent allmänt)

För att det är så alla prövar vingarna i den här sporten. Man blir inte medlem i en klubb, fixar licens och provar lyckan när man är helt grön.

Om motionslopp ska gå enligt din inställning så kan man lika gärna lägga ner dom - sightseeingcykla kan man göra själv ändå.

Olycka på Färingsö idag
Det är några år sen men jag har kört mkt med Hofvet, både från Farsta och från Brostugan och det var alltid trevlig och välordnat.
En runda fick dock skäll utdelas, det var jag som hade gjort några stötförningar...:-) Det var dålig stil tydligen. Jag var ju bara lite yster.

Olycka på Färingsö idag
När jag körde lvg med klubben (inte hofvet) för ett par år sen så fanns ofta en konstapel i ordningsmakten i klungan. Han gjorde aldrig något, inte när jag var med iaf, men jag anar att det ibland var frestande att hala upp polisbrickan och förklara trafikens regelverk för vissa mer vårdslösa bilförare som använde bilen som vapen.

Olycka på Färingsö idag
Jag läste nånstans att i staterna, där man får sånt, är det jättebra att cykla runt med en picka på ryggen och gärna en tröja som det står us-army eller liknande på. Då blir bilarna lite snällare av ngn anledning

Olycka på Färingsö idag
Jag läste nånstans att i staterna, där man får sånt, är det jättebra att cykla runt med en picka på ryggen och gärna en tröja som det står us-army eller liknande på. Då blir bilarna lite snällare av ngn anledning
Teoretiskt skulle jag kunna cykla med mitt hagelpump med pistolgrepp mycket lätt maskerat på ryggen även i Sverige. Regeln är nerpackat och på väg till skjutbana eller liknande. Är vad jag vet inte ännu juridiskt prövat vad det innebär.

Oklart om det skulle hjälpa mot bilmongon dock.

Tillbaka
Topp