Omdöm White XC 240 Lite 21

henkan_2001

Aktiv medlem
Som sagts tidigare ovan och på andra forum, bra cykel helt enkelt. Bytte till lite grövre däck på sonens (dock smal fälg så går inte att sätta på alltför breda däck). Största fördelen skulle jag säga är lättheten, förenklar helt klart skogskörning när den inte väger bly.

Den är perfekt för min 9-åriga dotter som gärna hänger med mig i skogen på enklare stigare, samtidigt som hon kan ha den som vardagsscykel!

Som vanligt när något kan göra fler saker så är det ju alltid en kompromiss på någon del, men det funkar för oss i alla fall!

Hennes växlar behöver lite justering, men det roliga var hennes reaktion när jag sade att jag skulle justera växlarna: "Du får inte röra mina bromsar, för de älskar jag!" Extra kul eftersom jag flyttade in handtagen så hon skulle köra 2-fingersgrepp och att jag var väldigt tveksam till om det skulle fungera.

Senast ändrad:
Någon som monterat pakethållare på xc240? Stora tjejen kommer cykla på en sådan nästa år och vill kunna ha egna väskor på cykelsemestern ??

Hej, snabb fråga ang White 240.
Hittade en som jag är intresserad av. Visst sjutton är det hydrauliska bromsar på denna?
MVH

Bilagor

• Screenshot_20240330-204028~2.png
    Screenshot_20240330-204028~2.png
    721.8 KB · Besök: 86

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp