On-one Codeine bygg fråga

Gurran

Ny medlem
bygg fråga:
Jag tänkte köpa en On-one Codeine ram och flytta över mina gamla grejor som sitter på en Trek X-caliber 8 (2014), är detta en dum ide eller skall jag sälja denna o köpa en komplett?
Den svagaste länken på X-calibern är gaffeln som isåfall skall bytas vid ett senare tillfälle.
//Göran

Codeine är ju ganska trevligt specad och prissatt även komplett. Pike är aldrig fel! Speciellt om din gaffel är trött.

Där är säkert en rad andra saker du måste byta med kanske.

Men ja, inget lätt val. Vad har du för prylar idag? Och vd tillåter budgeten?

Budget tanken är så här:
ca 14-15000, dyrare än det så kan jag lika gärna köpa en komplett Codeine för ca 21000.

Prylarna på Treken är ganska ok förutom gaffeln
SLX växlar
Bromsar: Shimano M395
Halv tunga hjul men skulle funka att köra på en säsong

Kollade på on-one hemsidan men hittade inget angående Kolfiber ram på köpet :(

Rampåköpet-dealen verkar vara slut nu.
Vissa kampanjer varar ganska kort tid =)

Är planen att "uppgradera över tid" så tycker jag personligen att de där komponenterna är klart värda att flytta över.
395-bromsarna är absolut inte några dåliga bromsar, jag har sånna på HT'n & jag upplevde aldrig någonsin att de var otillräckliga.

Lycka till.

Är det passande slaglängd på gaffeln?
Gaffel kostar ofta rätt mkt å köpa lost vilket talar för komplettköp å andra sidan är det ju kul å bygga själv...

/T

Den enda som verkar ok med codeine är att man får mycket komponenter för pengarna. Jag tycker du ska sätta dig ner och räkna på det innan du köper en lös ram.

jofahjalm skrev:
-------------------------------------------------------
> De[t] enda som verkar ok med codeine...
/.../

Finns det någon Happy-konsensus kring Codein...? Tycker den verkar riktigt sympatisk och genomtänkt.

Ja, ok, det där med längden är ju lite "omodernt" då ja. Men det ser ut att funka ändå i reklamvideorna! :)

Längden är de konservativa med generellt på alla modeller verkar det som. Men så håller de fast vid 26"/559mm:s hjul också till viss del.

Tillbaka
Topp