On-one STULEN Göteborg

On-one STULEN Göteborg
STÖLD FRÅN CYKELFÖRRÅDET I NATT, Masthugget, Göteborg - HITTELÖN 1000 kr
?????? Min mountainbike blev stulen från cykelförrådet inatt! Från Älghagsgatan. Har din cykel också blivit stulen? Hur många har blivit av med cykeln runtomkring här?? Skriv till mig om du också blivit av med cykeln i närliggande området det senaste året. Jag tänker samla på mig så många incidenter som möjligt och ta med det till polisen när jag anmäler cykeln stulen.

Ser ni en ON-ONE eller om man kallar den on one (Modell 45650B) Mountainbike, hardtail (stålram) GRÅ med ORANGE text, Maxxis-däck, RockShox gaffel, tveka inte att skriva till mig!! Har en rad kännetecken på cykeln, den är mig mycket kär, jag vill ha den tillbaka ? Min cykel blev utsatt för stöldförsök förra året också men de kunde inte såga upp mitt feta Abu bygellås. Nu sitter det kvar på cykeln men de klippte vajern som satt fast i en stolpe (enda stolpe att låsa fast något vid i förrådet). Bifogat bild (hade inga väskor på sig vid stölden).
Dela gärna.

Bilagor

• 57303481_10156844933331996_8538291703369433088_o.jpg
    57303481_10156844933331996_8538291703369433088_o.jpg
    223.9 KB · Besök: 210
On-one STULEN Göteborg
En person har siktat min cykel i Göteborg!!! Vid 7-eleven vid Ullevi! Personen skickade först ett foto på cykeln parkerad där detaljer syns och det är solklart min cykel! Mannen som kom dit på cykeln tog sedan med sig den och rörde sig mot Korsvägen.

Cykeln är alltså kvar i Göteborg! Fantastiska nyheter! Men nu är frågan; hur ska man göra för att ta tillbaka den? Om jag stöter ihop med mannen med min cykel, ska jag bara slita den ur händerna på honom och cykla iväg? Det kan ju vara livsfarligt. Kanske om man gör det på öppen gata med en massa folk omkring sig? Jag tänker att jag får spela tjej-kortet, och hoppas att snubbar runt om backar upp en kvinna i nöd om gubben skulle flippa...

Bilagor

• received_2514154095285617.jpeg
    received_2514154095285617.jpeg
    189.9 KB · Besök: 220
On-one STULEN Göteborg
Andrea_doria sa:
En person har siktat min cykel i Göteborg!!! Vid 7-eleven vid Ullevi! Personen skickade först ett foto på cykeln parkerad där detaljer syns och det är solklart min cykel! Mannen som kom dit på cykeln tog sedan med sig den och rörde sig mot Korsvägen.

Cykeln är alltså kvar i Göteborg! Fantastiska nyheter! Men nu är frågan; hur ska man göra för att ta tillbaka den? Om jag stöter ihop med mannen med min cykel, ska jag bara slita den ur händerna på honom och cykla iväg? Det kan ju vara livsfarligt. Kanske om man gör det på öppen gata med en massa folk omkring sig? Jag tänker att jag får spela tjej-kortet, och hoppas att snubbar runt om backar upp en kvinna i nöd om gubben skulle flippa...
En bra början är väl att uppdatera polisen om att cykeln observerats (jag utgår ifrån att du redan gjort en polisanmälan). Ska cykeln beslagtas är väl den korrekta metoden att polis gör det, vilket ju faktiskt inte hade varit en omöjlighet i centrala gbg, speciellt inte om de får tips om aktuell position. Sannolikheten att polisen har fler intressen på att få tag på cykeltjuven är väl relativt hög.

On-one STULEN Göteborg
@andrea om du ser cykeln på stan, släpp den inte ur sikte och ring 112 på en gång och säg att du bevittnar pågående brott. Din cykel blev stulen och nu har du mannen rakt framför dig.

Förhoppningsvis kommer de o hjälper till. Kan bli knepigt om du bara "rycker" tillbaka den. Enligt lag, om mannen på bilden köpt cykeln i god tro några timmar innan bilden togs, så blir det "du som tjuvar" om du rycker cykeln.

On-one STULEN Göteborg
Låter som en bra plan att lite diskret hålla hojen under uppsikt och försöka få dit polisen, om du nu lyckas få syn på den vill säga. Kan de inte komma under rimlig tid tar du tillbaka cykeln när den nya ägaren lämnar den obevakad. Låser han den ringer du en kompis med vinkelslip.

On-one STULEN Göteborg
Hittar du den olåst så skulle jag ta tillbaka den och eventuellt ta den till polisen.

Är den låst så skulle jag sätta på ett eget lås, kontakta polisen och stanna kvar (helst tillsammans med en kompis). Kommer ägaren så kan du lugnt och sakligt förklara att det är din cykel som har blivit stulen och att stölden är polisanmäld. Är du inte anklagande så opponerar sig förhoppningsvis inte mannen utan börjar ursäkta och beklaga sig istället. Blir han däremot aggressiv så stick därifrån.

On-one STULEN Göteborg
Har du återfått den?

Jag har en aktuell position på cykeln.
Den står parkerad och fastlåst i centrala Göteborg.

Tog två bilder, men vill inte posta dem utan ditt medgivande.

On-one STULEN Göteborg
Pelle Hå sa:
Har du återfått den?

Jag har en aktuell position på cykeln.
Den står parkerad och fastlåst i centrala Göteborg.

Tog två bilder, men vill inte posta dem utan ditt medgivande.

Pelle! Posta! Skicka position till mig (0734422405) ! Tackla dem hojtar mina kollegor på kontoret!

On-one STULEN Göteborg
Pelle Hå sa:
Signalement: Guide bromsar. El Guapo Ancho styre.
Sadeln det ut att vars samma som första bilden.

Låst med två bygellås.

Japp, stämmer fint det där. Jag åker bort på lunchen och spanar in den. Ringer polisen när jag är där och kan bekräfta att det är min cykel. Tack, vilka fantastiska spanare!!

On-one STULEN Göteborg
Uppdatera oss hur det går sedan. Hoppas verkligen att det går att få loss den och att polisen kan vara behjälplig.

Jag måste tyvärr lämna platsen nu.

On-one STULEN Göteborg
Nej, ingen ny ägare. Jag ber för att ingen stackare blivit lurad att köpa cykeln. Om den "nye ägaren" nu kryper fram och skulle vilja hävda god tro vid köpet, kan den höra av sig till polisen, så får vi ta det därifrån...

On-one STULEN Göteborg
Andrea_doria sa:
Nej, ingen ny ägare. Jag ber för att ingen stackare blivit lurad att köpa cykeln. Om den "nye ägaren" nu kryper fram och skulle vilja hävda god tro vid köpet, kan den höra av sig till polisen, så får vi ta det därifrån...

Ja det är ju inte ditt problem, även om idioten till tjuv givetvis kommer säga att han har köpt den av någon för att slippa repressalier.
Tråkigt med hjulet dock.

On-one STULEN Göteborg
Skulle tro att nya ägaren tröttnade när framhjulet försvann. Men två lås? Skulle nästan tro att den stulna cykeln har blivit utsatt för ”lås fast med ett extra lås och länsa/sno senare när det är mindre folk”.

Är cykel låst med tre lås nu, känns säkert.

On-one STULEN Göteborg
Åke sa:
Skulle tro att nya ägaren tröttnade när framhjulet försvann. Men två lås? Skulle nästan tro att den stulna cykeln har blivit utsatt för ”lås fast med ett extra lås och länsa/sno senare när det är mindre folk”.

Är cykel låst med tre lås nu, känns säkert.

Ja, snacka om snopet läge för eventuell tjuv att Andrea_doria låst fast den med ett tredje lås nu! Ha! :D

On-one STULEN Göteborg
Ja, polisen har hjälpt mig, cykeln är "säkrad". Återkommer med mer info inom kort :D Kan bara konstatera att Pelle (som såg cykeln) är en stjärna, inklusive hela detta community :D

On-one STULEN Göteborg
Andrea_doria sa:
Ja, polisen har hjälpt mig, cykeln är "säkrad". Återkommer med mer info inom kort :D Kan bara konstatera att Pelle (som såg cykeln) är en stjärna, inklusive hela detta community :D

Världen är full av kvalitetsmänniskor. Synd bara att promillen avskum gör mer avtryck i vardagen. Kul att du får tillbaka din fina cykel.

On-one STULEN Göteborg
Andrea_doria sa:
Den har stått där i ett par dagar så det är nog ingen större risk för "ny ägare'. Jag postade bilder i fb gruppen gbgmtb som en kompis fotade för några dagar sen.

Tillbaka
Topp