Per skrev:
-------------------------------------------------------
> Jensen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > > Det finns många som kan vara oförskämda,
> men det är
> > > ganska få av dem som åker runt varv efter
> varv
> > > på vattensjukt gräs i utkanten av ett
> villaområde.
> >
> > o där har vi ännu en förutfattad mening.
>
> Förutfattad mening??? Att det är ganska få som
> både i) åker runt varv efter varv med MTB på
> oteknisk stig och ii) är oförskämda? Jag vill
> alldeles bestämt hävda att detta är ett rimligt
> försanthållande, ett faktum, och ingen mening,
> än mindre en förutfattad sådan.
hur fan vet du det? det kan du inte vara säker på. jag ser en kille på blå cykel ute vid lunsen som pekar finger åt mig, det måste ju vara du, du kör ju ofta där o har en blå cykel? eller? ironi. du hör ju hur jäkla dumt det låter.
>
> Därmed inställer sig frågan vad det kan vara
> för folk? Jag trodde först det var några
> fjortisar. Men det visade det sig att det inte
> var. De var i tjugoårsåldern.
källa? kan det möjligen vara dig de blev sur på :D
>
> Vilka tror du det var? Strumpförsäljare från
> Säffle? En syjunta på avvägar? Svinuppfödarnas
> årsmöte? Sveriges biskopars kongress?
> Cykelfrämjandet?
en cyklist. vad trodde du? tänker inte säga att det är vare sig en "svetto cyklist" eller en "stigcyklist" eftersom det inte går att säga med säkerhet, vad är en svetto cyklist för övrigt? tycker det är ett rätt lustigt ord som de flesta här dessutom skulle kunna passas in under, på det ena eller andra sättet.
>
> Att det var några som var ute och tränade
> framstår som en rimlig hypotes.
ja, absolut, men det säger ju inte så mycket om vad för "sorts" cyklist det var, om man nu envisas med att kategorisera cyklister.vilket jag personligen inte tycker man kan göra så lätt som vissa andra verkar tycka.
det jag inte gillar är din uteslutningsförmåga, kör de runt på en bana, ja då äre nog svetto cyklist, beter de sig illa mot folk, ja men då äre absolut svetto cyklist. kör inte ni runt på en bana i lunsen?ännu mer komiskt blire ju när du gång på gång säger att du inte har nått emot svetto cyklister, o sen så sitter du o snackar skit om "svetto cyklister" och drar på sätt o vis alla över en kam.
ja, jag kanske överreagerar, men börjar bli, eller är sen länge, trött på ditt eviga tjat om att folk kör för fort på era turer eller att svetto cyklister beter sig illa eller att det är obegripligt hur man kan tycka det är roligt att köra för dig oteknisk stig.