Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> Eller hur, snart bär det av till Sunnerstagropen
> för att pumpa puder.

Visst Uppsalas alper ;)

För vår del blir det nog Skogsvallen i Storvreta. http://www.skidspar.se/index.php?option=com_skidspar&Itemid=99&id=95 Det är väl inte världens roligaste spår, men efter att inte ha stått på skidor sen i april, eller var det mars, så är det suveränt. Tierp, Knivsta o Knutby har alla roligare spår men det är tveksamt om det spårats.

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> pean skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Eller hur, snart bär det av till
> Sunnerstagropen
> > för att pumpa puder.
>
> Visst Uppsalas alper ;)

Hey, man får ta vad som finns och göra det bästa av det, var in sån där nu!

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:

> Hey, man får ta vad som finns och göra det
> bästa av det, var in sån där nu!

Man får ta vad man har sa kärringen och torkade bordet med katten, brukade min mormor säga.

Onsdagscykling i Uppsala
Uppsala suger. Vi stack till Stockholm idag istället:

pb291537.jpg

http://mistrial.wordpress.com/2008/11/29/dagens-stockholms-ride/

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM skrev:
> Du skulle köpt en Canon ;)

Eller Nikon, eller Pentax eller Hasselblad eller...

Eller så skulle jag ha tagit med mig blixten och kört över dagsljuset. Alternativt tagit mig tid att lära mig hantera kameran i taskiga ljusförhållanden. Men nu har jag lärt mig en del iaf... :)

> Kul bilder på mistrial!

Tackar.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Pojkar och flickor!

Jag har varit frånvarande ett tag och anledningen till det är att jag håller på att flytta till jönköping. det är lite trist, det finns inget som lunsen, nåsten eller ens en cykelbar stenhäll här. Däremot finns en massa andra bra anledningar, flickvän till exempel.

Med lite tur kanske jag tar en tur i mälardalen nångång i framtiden, jag hör isåfall av mig! Tills dess hoppas jag att ni får följa mina strapatser via happy.

Kram på er allihop

//kaj

Onsdagscykling i Uppsala
Idag var det årets garanterat sista tur i Lunsen. Fantastiskt väder, solsken, 4 grader kallt och ett helt fantastiskt underlag! Snabbt och hårt, inga lerpölar bara frysta dito. Förmodligen en av årets snabbaste rundor då fästet dessutom var bra.

Gott nytt år och hoppas vi får mycket bra cykling 2009!

IMG_3327.JPG ht=480

IMG_3328.JPG ht=480

Onsdagscykling i Uppsala
Magnus och jag hade en jättefin tur genom Lunsen, så mycket som mögligt över is! Vi cyklade från 13.00 till 16.05. Solen sken, och det var kul att cykla i mörkret mot slutet. Att cykla över isen var roligt och jättevackert. Efter Lunsentorpet försökte vi den södra rundan från där, men visste inte precis och kunde inte hitta Upplandsleden. Vi försökte det för minst en timme, cyklade på flera nya stigar, och slutligen gick tillbaka nästan samma väg vi kom. Magnus, tack!

Bilagor

• Lunsentur 090101.jpg
    Lunsentur 090101.jpg
    106.1 KB · Besök: 58
Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Gott nytt år!
Jag kommer dessvärre hålla mig borta några veckor till, men sen blir det lite mer disciplinerad cykling!

Bilagor

• [mp]Happy New Year.jpg
    [mp]Happy New Year.jpg
    49.6 KB · Besök: 51
Onsdagscykling i Uppsala
DrSbaitso skrev:
> Klassisk ljuskorv. 20 sekunders självutlösare,
> *spring*, osså 30 sekunders exponering då jag
> cyklade nedför trappen och förbi kameran med
> pannlampa på. Notera gärna karlavagnen i
> bakgrunden :-)
>

Sätt en pannlampa i nacken också så slipper du *springa* så mycket.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag och OskarH sticker ut på en lugn tur i Nåsten i morgon. Jag har varit förkyld i en och en halv vecka och Oskar har sin DH-släde, så tempot blir definitivt Onsdag. Alla kan hänga med!

Samling vid Kung björns hög på parkering 09:30.

Onsdagscykling i Uppsala
Låter lockande. Jag har lagt en febertopp bakom mig som ett resultat av cyklingen på nyårsafton samt har fortfarande strul med halsen. Rejält onsdagstempo skulle kanske funka. Jag måste dock byta slang först då jag uppenbarligen ordnade en pyspunka på årets sista dag.

Jag sticker en sväng till garaget för en översyn av vad som finnes hemma (förutom whiskey för att lindra halsontet ;) ) ...

Onsdagscykling i Uppsala
Sådärja, nu sitter AM-däcken på gloryn.
Jag passade även på att höja volymen på mitt Sunringlé-nav och serva några bortglömda svinglager. Det är lätt att missa något när ramen har nått dussin lager :)

Onsdagscykling i Uppsala
Slang bytt, hals gurglad. Jag satsar på att dyka upp vid 9.30, högens parkering. Kommer med den bästa vilja dock att vara långsam ...

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> det är för kallt ute.

Jo, egentligen så var det nog det. I alla fall för mitt bakhjuls body som behagade frysa ihop. Merd!

Tack alla icke-mesar för en fin tur!

Tillbaka
Topp