Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
-------------------------------------------------------
> Du har inte sämmre kondis än jag så det är
> inga problem. :) Ses om en tjugo minuter vid Finn!

Hinner inte riktigt idag men hakar nog kanske på nästa vecka! :)

Onsdagscykling i Uppsala
Kapar tråden lite igen då jag vill hasvar från Uppsala folk, men vilken klubb/organiserad cykling i Uppsala cyklar lite längre distanser? Ser bara Ck-uni verkar mest ha intervaller

Onsdagscykling i Uppsala
Ck Uni kör distanspass på helgerna, på vardagarna äre ju svårt att få ihop nå längre distanser om man har ett vanligt jobb. Om du menar racer alltså. mtb har jag mindre koll på

Senast ändrad:
Onsdagscykling i Uppsala
Oj glömde skriva in racer, såklart menar jag det och ja jag förstår problematiken på vardagar för er som inte är studenter och det är ju mer eller mindre kutym i cykelsvängen med helgrunder. Men ni(?) ck-uni har inte lagt upp några distanspass i kalendern på hemsidan därav min fråga!

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Hur ser planerna ut för helgen. Någon som
> tänker tramsa runt i Lunsen?

Helt säkert. Lördag ser ut att få en gnutta bättre väder.

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> Svartskägg: Gå och prata med snabbgruppen på
> Team Sportias torsdagar så hittar du säkert
> några att åka med.

Precis!
Några av deltagarna där brukar komma överens privat om helgcykling utan Team Sportias inblandning och mötas på lördag eller söndag vid 10-snåret utanför butiken för en tur runt Ekoln eller liknande. Kolla Facebook-sidan för löpande info!
Förra helgen var det i a f inplanerat för lördagen, men jag kan inte lova att de gav sig ut i snögloppet. ;-)
http://www.facebook.com/teamsportia.uppsala

Onsdagscykling i Uppsala
Lördag känns säkrare vädermässigt om man kollar YRs animation. Det borde var safe även för Socker-Mårten.

11:00 Ica sävja kanske?

Onsdagscykling i Uppsala
svatskägg skrev:
> Oj glömde skriva in racer, såklart menar jag det
> och ja jag förstår problematiken på vardagar
> för er som inte är studenter och det är ju mer
> eller mindre kutym i cykelsvängen med helgrunder.
> Men ni(?) ck-uni har inte lagt upp några
> distanspass i kalendern på hemsidan därav min
> fråga!

brukar vara typ 10:00 vid fyrishov. Länge sedan jag körde helgtur med Uni, men vet att de brukar träffas där.

Senast ändrad:
Onsdagscykling i Uppsala
Blev att testa gula stigen idag då, kan sammanfatta det som blött och lerigt men grymt kul. Bara hoppas på finare väder så det torkar till lite.

Onsdagscykling i Uppsala
Det verkar utmärkt väder för cyklning idag helt klart. Lagom blött och lagom torrt. Jag visade s lite nya stigar jag hittat för godkännande och de ha definitivt alla blivit s-certifierade nu, s-märkta if you will.

Sen gav i oss iväg på lite stigfinnartur. Här är lite smakprov från nya fina stigar vi hittade. Konstigt att vi aldrig cyklat dessa tidigare:

IMG_20120421_115733.jpg

IMG_20120421_115746.jpg

IMG_20120421_123707.jpg

Onsdagscykling i Uppsala
Det korkade med turtips är att man lägger upp turer(!) och inte enskilda stigar. Man kan inte heller se turernas sträckning på översiktskartan utan är tvungen att öppna varje stig för sig. Jag har 80+ stigsnuttar i Lunsen som är sammanflätade i ett nätverk och det blir inte särskilt användbart om man lägger dessa som turer.

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> För en gångs skull håller jag med Mårten. ;)

Det borde du göra oftare. Jag har ju alltid rätt.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag fick en kortisonspruta i armbågen av läkaren så nu är smärtan borta, tänkte försöka mig ut i skogen och se vad armen går för utan att överdriva det. Jag kan tänka mig en tur på en timma, sen blir det att ta det lugnt även om armen inte protesterar redan innan dess. Någon som kan tänka sig att ansluta vid björns hög och köra en tur i Nåsten idag?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag var ute på en solotur i nåsten idag. Körde slingan som går från jämt med kohagen till högen. Röda markeringar på trädet. Riktigt kul med lerigt var det. Inga andra syndes ute dock.

Bilagor

• IMAG0211.jpg
    IMAG0211.jpg
    74.9 KB · Besök: 49
  • IMAG0212.jpg
    IMAG0212.jpg
    79.7 KB · Besök: 45
Onsdagscykling i Uppsala
Jag är alldeles för sugen på att prova dh-hojjen så jag tar med en jobbarkompis och hans grabbar till BMX-banan istället om någon timme eller två. :)

Onsdagscykling i Uppsala
Simba2 skrev:
> Någon som kan tänka sig en söndagstur?

Jag kommer nog att dra på tur imorgon, tisdag eller onsdag i Nåsten. Time: TBA!

Onsdagscykling i Uppsala
Nån som kan tänka sig en lättcyklad tur på onsdag? Är sugen på att komma ut i Uppsala, men är helt ny här i skogarna och även rätt nybakad när det gäller mtb i övrigt...van att cykla, men precis börjat lära mig min mtb cykel...bor på norra sidan av Uppsala, men spelar inte så stor roll var vi cyklar...bara jag hinner hem från jobbet och byta cykel :D

Onsdagscykling i Uppsala
Shadowcat skrev:
> Nån som kan tänka sig en lättcyklad tur på
> onsdag? Är sugen på att komma ut i Uppsala, men
> är helt ny här i skogarna och även rätt
> nybakad när det gäller mtb i övrigt...van att
> cykla, men precis börjat lära mig min mtb
> cykel...bor på norra sidan av Uppsala, men spelar
> inte så stor roll var vi cyklar...bara jag hinner
> hem från jobbet och byta cykel :D

Jag bor också i Norra uppsala och kan tänka mig en tur på onsdag.

Onsdagscykling i Uppsala
Toppen! Skulle vara kanon, helst nåt hyfsat lätt...men vet inte vad som finns annat än Vedyxaskogen...den lilla tur jag tagit där var dock inte så svår, mest blöt eftersom det snöat dagen innan ;) vill bara inte ge mig ut själv i skogar jag inte känner till...var och när skulle det passa att ses?

Onsdagscykling i Uppsala
Vi kan väll återkomma om tid och plats. Men är det väder så kan vi ta en lugn och lång stigfinnartur. Jag är inte heller världsbäst och cyklar på en billig HT. Jag nås säkrast på mobilen. Pmar dig numret så hör av dig på onsdag så bestämmer vi något. :)

Onsdagscykling i Uppsala
david.nait skrev:
> Vi kan väll återkomma om tid och plats. Men är
> det väder så kan vi ta en lugn och lång
> stigfinnartur. Jag är inte heller världsbäst
> och cyklar på en billig HT. Jag nås säkrast på
> mobilen. Pmar dig numret så hör av dig på
> onsdag så bestämmer vi något. :)

Pm funkar sådär på mobilen. Noll sju sex åtta sexton tolv åttiosex är mitt mobilnummer. :)

Tillbaka
Topp