Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
ok, låter bra :) Vill lära känna skogarna och stigarna här runt Uppsala och hoppas på bra onsdagsväder, dvs icke-regn! Jag har många asfaltsmil i benen, men lite skog...så behöver lära mig skogscyklingsteknik och bra stigar att cykla på! Vi ses på onsdag :)
Den här lilla regnskuren är absolut över till kvällen.
Jag kommer att cykla, och föreslår en start vid Sjukhusvägen precis vid nedfarten till Studenternas IP. Kl. 18.00
Kan gärna visa lite nya stigar för dom som vill följa med.
jag måste fixa ny kylfrys, för min pajjade till 95% igår...hankar sig fram, men vågar inte lita på den mer än nån dag...plus är lite av en 'vacker väders' cyklist :) men absolut nästa vecka nån gång!
Jag har en feber som kommer smygandes också. Massa jobb som ska göras. Sliten kassett och kedja. Mina Noby Nic liknar sliks just nu. Det är dåligt väder. Måste tvätta. Måste städa. +Massa annat!
Conan arkivarien skrev:
-------------------------------------------------------
> Min ventilhatt till framdäcket har har spruckit
> så jag måste lämna in cykeln på lagning.
Vilken nedrans osis. Kan du inte låna en från den där 456:an du har stående? Eller kör du olika hattstandard på hojarna?
Nä, det är olika färg på dom så jag tror inte de matchar.
NojjeM skrev:
> Conan arkivarien skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min ventilhatt till framdäcket har har
> spruckit
> > så jag måste lämna in cykeln på lagning.
>
> Vilken nedrans osis. Kan du inte låna en från
> den där 456:an du har stående? Eller kör du
> olika hattstandard på hojarna?
>
> /Johan
Någon som vill onsdagscykla imorgon lördag 12/5? Ca en timma kan jag tänka mig och inte för tekniskt svår då jag måste ta det lugnt med tennisarmbågen i två veckor till.
Imorgon måndag så kommer jag köra en längre stigvisartur för en kompis som är nyfrälst. Tempot kommer vara extremt sakta och vi kommer säkert stanna och prata en hel del.
Är det någon som ska ut på onsdag? Jag är inte från stan men ska till Uppsala på onsdag och tänkte passa på att testa lite av era stigar. Har läst i detta forum att det ska finnas en hel del. Behöver lite hjälp att hitta!
Mson skrev:
> Är det någon som ska ut på onsdag? Jag är inte
> från stan men ska till Uppsala på onsdag och
> tänkte passa på att testa lite av era stigar.
> Har läst i detta forum att det ska finnas en hel
> del. Behöver lite hjälp att hitta!
Eller om någon kan tipsa om en bra stig som är bra uppmärkt!
Svaje skrev:
> Jag tänker åka till Järvsö över dagen på
> Lördag. Någon som vill med och dela bensin ?
Det skulle vara roligt att prova på någon gång framöver! :-)
fråga från nybörjare...Järvsö...åker man dh där? eller var det en skogstur du tänkte dig? är väldigt intresserad eftersom jag har svårt att komma iväg utanför Uppsala, eftersom jag inte har bil... men varnar att jag är mycket nybörjare...
I Järvsö åker man dh. Jag och en kompis åker dit imorgon. Det finns två plattser kvar i bilen. Jag har för mig att det nu går att köpa lektioner i Järvsö. Kolla deras hemsida. http://jarvsobergscykelpark.se/
Nu stövlar jag in och stjäl uppmärksamhet här. Jag och min sambo ska tälta någonstans utanför Uppsala som en stopp på vägen västerut. Någon som har ett bra tips på plats som ligger fint vid vatten och inte har allt för långt till en parkeringsplats?
Vi kommer nog gamla sthlmsvägen och jag har slagit upp tält någonstans längs stranden norr om morga hage förut, det var rätt fint. men jag minns inte exakt var det var.
låt oss säga att det kan vara värt en omväg på typ 20 min.
Luthman Photography skrev:
> Någon som har ett bra tips på plats som ligger fint vid
> vatten och inte har allt för långt till en
> parkeringsplats?
På sydöstra sidan av Ekoln ligger Morgaområdet som (om man drar breda penseldrag) börjar nere i Moran (kurvan med mitträcke, ni vet vilken jag menar) och fortsätter upp till Holmen och där man väl i princip kan slå upp ett tält nära vattnet där det inte är skyltat med tältningsförbud. I själva hagen kan det mycket väl finnas kor så här års. På Uppsalasidan finns det en camping en bit nerströms från Flottsundsbron. De har ryckt upp sig och fräschat till campingen på senare tid. Många långliggare.
Lite längre söderut ligger Pilsbo vilket innebär en omväg, finare än Morga men betydligt fler sommarstugor längs vattnet.
JojjeM skrev:
> Luthman Photography skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon som har ett bra tips på plats som ligger
> fint vid
> > vatten och inte har allt för långt till en
> > parkeringsplats?
>
> Googlade och hittade några förslag ;)
> http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=43813
>
>
> Morga Hage söder om stan borde kunna funka. Inte
> långt att gå från parkeringarna vid gamla
> Stockholmsvägen (rv 255) ner till Ekoln.
>
> EDIT: Oj vad långsam jag var Morga var visst
> redan avhandlat.
>
> /Johan