Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
-------------------------------------------------------
> Oj Svaje, vad hände? Skönt att inget är brutet
> iaf.
>
> Jag kommer nog inte heller att kunna cykla i
> skogen än på ett tag. Vurpade förra veckan och
> har en axel som strular :P (och skrubbsår som
> börjat kliiiia).
>
> //Kristin

som resultat av mörksuggan?

Onsdagscykling i Uppsala
OskarH skrev:
> Japp, jag!
>
> Jag vill köra DH eller nått annat stökigt där
> man inte behöver trampa hela tiden. supertackys
> är inte så lättrullade.

Perfa!

Tänkte mig nog egentligen en tramparrunda, men jag kör gärna hopp och lek/push bike som uppvärmning innan =D

Vid närmare eftertanke är nog hopp och lek mer lockande. Har jag energi över efter det drar jag nog en repa i Lunsen också, men det får prio 2.

Kul om du vill visa lite backar. Lurbobacken får vi klämma förståss. Jag är lite sugen på att slå mig i BMX-banan också...

Behöver ta hand om lite tvätt i morgon förmiddag. Vad sägs om att hoja vid ett? Blir det för sent? Jag kan försöka masa mig ur sängen tidigare, men helst inte.

Onsdagscykling i Uppsala
Vi skall väll till Lurbo, men det kanske finns intressant cykling på vägen. Jag och andreaso bor hyfsat centralt, så var som helst borde funka. Pumphuset vid islandsbron t.ex.

Onsdagscykling i Uppsala
Pumphuset vid 13 blir bra.

Jag funderar på att montera snällare däck så att det går att trampa med er i lunsen lite också.
Problemet blir då att en fullface bli jäklarns varm att trampa runt i.

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin och Deore: Ett ögonblick av okoncentration när cyckelbanan till Sävja svängde för att åka över bäcken. Jag panikbromsade för att inte pricka kortänden på staketet till bron. Bromsarna tog mycket bättre än jag någonsin kunde tro. Jag bottnade gaffeln och kastade mig över styret i ca 25 knyck. Tappade andan totalt men jag missade i alla fall räcket. När jag kommit hem och började bli stel så blev jag fundersam på om jag brutit något men så var lyckligtvis inte fallet. Möjligen har jag stukat ett finger men det går över. :)

KajA: Alexander 17dk. Hoppas att hoppochlekpojkarna och alla andra hinner dit!

Onsdagscykling i Uppsala
S, Andreas och Oskar, fan att ni ska leka knuffcykling på en vardag, det hade jag gärna testat! Tyvärr är det där med afterwork starkt förknippat med "work" vilket jag håller på med varje vardag, hela dagen, fram till första veckan i september då semestern börjar...

Svaje, bra att man får nått sällskap! Kristin och knuffcyklisterna är också välkommna.

Cykla i helgen någon?

Onsdagscykling i Uppsala
Lite bilder från fredagens hopp och lek/push bike.

IMG_3377.jpg ht=508

IMG_3395.jpg ht=525

IMG_3400.jpg ht=700

IMG_3408.jpg ht=700

IMG_3422.jpg ht=700

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Det blev inte så mycket cyklat i helgen som planerat. Lördagen var liiiite seg =D

Men ikväll tänkte jag mig en liten tur i Lunsen. Samling 19:00 vid islandsbron/pumphuset.

Onsdagscykling i Uppsala
funderar på att köra landsväg ikväll, om inte annat så dyker jag upp kl 19. Lär vara lagom halt nu när värsta vätan torkat bort :)

Onsdagscykling i Uppsala
Osis Andreas. Kajs klock går visst lite före. Eftersom ingen mer anmält intresse så drog vi 3 minuter över. Enligt GPS-spåret var det i själva verket 19:00:04.

Så här åkte vi:

lunsen-2008-07-21.jpg ht=725

Det var ordentligt blött men inga nämnvärda vattensamlingar.

Några små guldkorn jag plockade upp längs stigen:

svamp.jpg ht=338

De var mumsiga!

Onsdagscykling i Uppsala
extremt kort varsel, men jag tänker hänga på 18.30-rundan i hellas i kväll.
Har plats för en cykel och människa till i bilen. Åker c:a 17.15
Nån uppsalabo som vill med kan ringa 070-sex sju två 38 72

Erik

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Någon som skall cykla ikväll?

Ja, men det är långt till Lunsen - kanske Nåsten.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Någon som skall cykla ikväll?

Hahahaha, jag måste ha haft en dåligt uppdaterad sida när jag skrev, för ditt inlägg fanns inte då. Men vi skrev samma sak iaf. Tyvärr har jag inte möjlighet att hänga med, det kanske finns nån som hänger med senare i veckan/helgen?

/jonas

Onsdagscykling i Uppsala
Dagens tur blev en baklängesnåst.

IMG_3443_1.JPG ht=525

Vi hittade en ny Per i skogen som vi fick med oss. Här gömmer han sig bakom Ville.

Varför körde du så fort Claes? Du ser ju trött ut redan här =D

Den nyss inkomna värmeböljan kom som en överraskning för de flesta av oss. Klämde i mig tre liter vatten under turen.

IMG_3446_1.JPG ht=700

Lasse med säker blick.

IMG_3447_1.JPG ht=700

Per 2.0 som fick en chockintroduktion till onsdagscykling. Vi körde alla svåra slingorna i Nåsten i nästan dubbelt onsdagstempo.

IMG_3448_1.JPG ht=700

Dagens skönaste skrubbsår stod Erik för.

IMG_3449_1.JPG ht=700

Hål i byxan men glad ändå.

IMG_3450_1.JPG ht=700

Var hittade du leran Ville?

Kul att hoja med den riktiga Mårten igen. Lite seg var han allt, men goa spårval och inspirerande åkning!

Onsdagscykling i Uppsala
hej,

as i can see and read, i missed a lot of fun today! pity! really hard to "sit" at work and realize how fun a tour in the forest could have been... but i will join again soon! next wednesday i will have to pick someone from the airport. i have to check what time that will be. it might be in the evening so that i could join the onsdagscykling, but i cannot promise yet!

so, see ya

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Jag blir mer och mer sugen på en skogshoj...

Bra!

härko skrev:
> Det rinner var längs mitt ben :(

Skrubba med tvål och vatten. På med något desinficerande. Gråt en stund.

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för idag!
Jättehärlig tur! Tekniken är lika illa som jag befarade, men ett par såna vändor till så ska väl det vara löst.
Jag uppskattar speciellt att ingen hånade mig för mitt felvända framdäck.
Jag kommer vara borta två veckor, men sen blir det åka av igen!

Onsdagscykling i Uppsala
DrSbaitso skrev:
> Tack för idag!
> Jättehärlig tur! Tekniken är lika illa som jag
> befarade, men ett par såna vändor till så ska
> väl det vara löst.

Tekniken var väll ok, jag är mest konfunderad över spårvalet som drog upp så mycket lera.

> Jag uppskattar speciellt att ingen hånade mig
> för mitt felvända framdäck.

Du kan skriva i den här tråden http://happymtb.org/forum/read.php/1/843645 , om det känns jobbigt. =D

Onsdagscykling i Uppsala
Mötte S, Härko, DrSbaitso ovanför backen bakom Eriksberg. Det blev stadsskogen, nedför backen, cykelbana till Gotsunda, en bit på gula stigen tillbaka till kyrkogården och sedan stigen längs
DagH till Pollaksbacken och åsen förbi StenSture hem till stan. Det var ganska skoj att bara kryssa runt i stadsskogen och leta småstigar. :)

Tillbaka
Topp