Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Plantskolan öster om lugnet @18? Blir grymt!
Jag har vänt på mitt framdäck så om nån mer vill hänga på slipper ni skämmas.
Jag tar gula stigen ner. Utgår från svandammen 17:30.

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för en skön tur idag! Kul att få lunsa lite.
Turen gick från svandammen längs gula stigen (har den dragits om?) till Skarholmen, ett varv i nya MTB-banan, sen en vända in i lunsen till järnvägen söder om Bergsbrunna, och slutligen 255an och ån tillbaka.

Ytterligare en tömd camelback, trots ett lugnare tempo än igår.

Kom på när vi var en god bit in på gula stigen att jag inte kollade klockan innan vi drog. Hoppas ingen stod och väntade!

Onsdagscykling i Uppsala
Är det någon här som har och kan tänka sig att låna ut ett sådant verktyg man använder som mothåll på baksidan när man skruvar i och ur klingbultar (vad det nu kan tänkas heta på svenska, typ klingbultnyckel kanske)?

Jag har glatt avfärdat detta verktyg då alla bultar hittills har både lossat och dragit sig utan mothåll. Ända till nu.

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon här som har och kan tänka sig att
> låna ut ett sådant verktyg man använder som
> mothåll på baksidan när man skruvar i och ur
> klingbultar (vad det nu kan tänkas heta på
> svenska, typ klingbultnyckel kanske)?

Det är nog inte så många som har ett sånt - inte jag i alla fall.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag har ett sånt om du vill låna. Åker ganska snart till stockholm, men slå en signal så kan vi mötas på stan eller nåt. Testa annars med en smörkniv eller liknande. Det brukar inte krävas så mycket.

Onsdagscykling i Uppsala
Ohoj uppsalavänner!
Finns det någon som känner för att bogsera runt två lönnfeta farbröder från Västerås på torsdag eftermiddag? Vi är lite nyfikna på Lunsenområdet, men är rädda för att bli irrandes runt utan att hitta hem. Det får gärna vara inlagt en fikapaus på turen, eller två.
Åhej!
/mikal

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är tyvärr upptagen. Men folk borde titta in i tråden under dagen inför onsdagscyklingen så det borde finnas en god chans att cykla i morgon också. Ha så bra!

Onsdagscykling i Uppsala
PÅ torsdag blir det nog ingen cykling för mig, däremot i kväll. Är det nån fler som ska onsdagscykla? Start kl 18 vid le park som vanligt eller finns det några andra förslag? Jag kan tänka mig att testa Lasses nya slinga eller Lunsen.

För övrigt träffade jag Olov/jocke tuffing när han var på väg till CK uni's träning och jag skulle ut på en ensamrunda. Slutade med att jag hängde med deras lugna grupp runt bälinge, mycket trevligt! Tack för förslaget Olov!

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tänkte onsdagscykla, så jag dyker upp. Gjorde en solorunda morga och lunsen igår så jag är lite stel efter en liten markkontakt, men det som inte dödar härdar. Så jag hoppas på ett riktigt lagomt lågt onsdagstempo.

/Per

Onsdagscykling i Uppsala
XCP skrev:
> riktigt lagomt lågt onsdagstempo.
>
> /Per

Låter som en alldeles strålande plan, håller fullkomligt med!

Onsdagscykling i Uppsala
hej together,

i would like a lot to join you today but as i thought before i have to go to arlanda; we´ll get visitors for a week and they arrive kl. 19! pity, but see you soon for sure!have fun....

mvh
stephan

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten R skrev:
> Jag ska nog också cykla. Blir det lunsen eller
> nåsten?

Det blir nog Lunsen.

Onsdagscykling i Uppsala
Hej!

Träffade några av er i Hågadalen förra onsdagen... tänkte göra ett försök att hänga på idag. Är det 18 vid Le Parc som gäller?

Ska bli kul att lära sig lite nya stigar, har inte cyklat så mycket i Uppsala.

//Christian

Onsdagscykling i Uppsala
18 är lite tidigt för mig idag (igen), så jag sticker ut någon timme senare. Kanske nästa onsdag.

Cyklade Lasses nya häromdagen och jag måste säga att ni har jobbat bra med stigen.

Onsdagscykling i Uppsala
Kan man ansluta vid plantskolan runt 18.30 vore det finemang?

Orv skrev:
> Mårten R skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag ska nog också cykla. Blir det lunsen eller
> > nåsten?
>
> Det blir nog Lunsen.

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> s skrev:
> -----
> > Någon som skall cykla ikväll?
>
> Ja, men det är långt till Lunsen - kanske
> Nåsten.

Orv skrev:
> Mårten R skrev:
> -----
> > Jag ska nog också cykla. Blir det lunsen eller
> > nåsten?
>
> Det blir nog Lunsen.

Lunsen ligger tydligen närmare City ikväll eller så är Claes i form. Och det är ju bra. =)

Onsdagscykling i Uppsala
mikal skrev:
> Ohoj uppsalavänner!
> Finns det någon som känner för att bogsera runt
> två lönnfeta farbröder från Västerås på
> torsdag eftermiddag? Vi är lite nyfikna på
> Lunsenområdet, men är rädda för att bli
> irrandes runt utan att hitta hem. Det får gärna
> vara inlagt en fikapaus på turen, eller två.
> Åhej!
> /mikal

Jag kan ställa upp på en tur imorgon eftermiddag, medtagen fika är det som gäller. Det är tyvärr dåligt med fik i Lunsen. PMa mig eller slå 0731 521866 så kan vi bestämma tid.

Onsdagscykling i Uppsala
Det var en mycket trevlig tur ikväll, lagomt med några mek stopp ibörjan på kvällen för att tygla pulsen.

Tack för ikväll!

/Per

Onsdagscykling i Uppsala
Instämmer... mycket fin kväll för cykling, och tack för guidningen. Nu har jag duschat ut barren ur håret och ska stupa i säng... lär inte bli några problem att somna!

god natt
//Christian

Onsdagscykling i Uppsala
700_0002.JPG ht=525

Här kan man nog inte åka vare sig upp eller ner.

700_0001.JPG ht=525

Vadå, är det höjdskillnad?

700_0005.JPG ht=525

Upp går tydligen också bra.

Kan inte människan bestämma någon gång om han skall vara uppe eller nere så att vi kan åka vidare?

700_0009.JPG ht=525

Mekkväll med Mårten R. Bra vall av plats. Lite luftigare än Orvs källare.

700_0014.JPG ht=525

Häll bikers

700_0018.JPG ht=525

700_0037.JPG ht=525

700_0042.JPG ht=700

Vattnet vid långspången såg väldigt inbjudande ut. Synd att badbrallorna inte var med.

700_0049.JPG ht=525

Grusvägscykling är sådär.

700_0053.JPG ht=700

Men asfalt är kul! I alla fall om man räjsar.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:

>
> Häll bikers

Lunsens hällar ger jag inte mycket för.....
Det här sysslade jag och Åke med i dag, RR inom kort.

DSC_0773.JPG ht=482

Onsdagscykling i Uppsala
Jag och Per3 åkte gula-stigen och lasses-genom-stadsskogen hem. Vi träffade en annan yngling tre gånger. Vi tippsade honom om onsdagarna. Det var precis lagom talade min rygg om för mig när jag kom hem. :)

Onsdagscykling i Uppsala
Ralf och jag visade i dag upp Lunsen för Mikal och Patrik från Västerås. Så nu är Happy två Västeråsare mindre. Skämt o sidor Lunsen visade upp sig på sin bästa sida, vi körde från Plantis via Bergsbrunna till torpet. Södra vändan och flottisleden tillbaka. Jag tror alla hade riktig kul i dag och hoppas ni kan komma tillbaka någon gång. Om inte förr så till 1 Maj.

Är det någon som vet vad det är för snubbe som campar vid torpet, han har varit där hela veckan. Han såg väldigt frånvarande ut och tyktes medditera hela tiden som vi fikade.

Onsdagscykling i Uppsala
Hemma igen efter några timmars guidning i Lunsen för västeråsarna! Det blev riktigt lyckat alltsammans, och dessutom slapp vi regnet. Tack för idag!

/Ralf

Onsdagscykling i Uppsala
Äntligen hemma igen! Ett tag tvivlade jag på att jag skulle komma ur bilen. Innan jag smäller i en liten hög på soffan vill jag bara tacka för eminent guidning i galet rolig terräng och glatt sällskap hela vägen runt.

Cykling i all ära, men ni har en bit kvar när det gäller bullätning. Det kommer att bli ett styvt jobb att få i sig de sista tio.

Hoppas att vi får komma någon mer gång.
/Mikael

Onsdagscykling i Uppsala
mikal skrev:
> Cykling i all ära, men ni har en bit kvar när
> det gäller bullätning. Det kommer att bli ett
> styvt jobb att få i sig de sista tio.

Orv & Ralf vet inte hur man stannar, vilar och äter bullar, allt de kan är att cykla, tur är att alla stiger till slut vrider sig hemåt igen för annars skulle de cykla ihjäl sig.

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Orv & Ralf vet inte hur man stannar, vilar och
> äter bullar, allt de kan är att cykla, tur är
> att alla stiger till slut vrider sig hemåt igen
> för annars skulle de cykla ihjäl sig.

Verkar vara ett par rastlösa typer. Tur att man inte var med idag ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Ni verkar ha det riktigt roligt där hemma, härliga bilder! ... Nästa vecka hoppas jag vara tillbaka och då vill jag gärna ha sällskap - eller är sommaren slut nu och vintern på väg? /A

Tillbaka
Topp