Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
När var ute ur lunsen och precis hade gjort upp vägvalet för hemvägen stannade en ung herre och frågade vilka vi var, CK Uni eller vad? Nej sa jag, och berättade hur det var. Tydligen hade denne bilist two-tajmat som mtbförare under en tid och var sugen på lite sällskap ute i skogarna. Kanske dyker han upp här inom en snar framtid.

Dessutom mötte vi tre för mig okända cyklister i klunga i Lunsen. Någon som har en aning?

Väl cyklat idag. Nu måste jag vila upp mig över helgen.. eller möjligen kanske att jag kör en vända på fredag förmiddag om någon är sugen?

Onsdagscykling i Uppsala
härko skrev:
-------------------------------------------------------
> ... Nu måste jag vila upp mig över
> helgen.. eller möjligen kanske att jag kör en
> vända på fredag förmiddag om någon är sugen?

Japp!

Onsdagscykling i Uppsala
Var det inte Andreaso, Mårten och Håkan ni mötte då? Eller, dom kanske inte är okända. Bara ökända. Fyfan för att ligga och typ slipstreama Mårten eller Andreas i Lunsen, då serveras överraskningarna i tät följd - men kul är det. :D

Obs: Mårten = Mårten R. Annars hade det stått "jag" eller "mig". :P

Onsdagscykling i Uppsala
härko skrev:
> Dessutom mötte vi tre för mig okända cyklister
> i klunga i Lunsen. Någon som har en aning?

Andreas, Håkan, Mårten R och jag mötte Erik (alias Ego) och hans två kompisar i Lunsen ikväll. Kan ha varit dom.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Jag en ung herre stötte på 2 män som lastade av en cykel igårkväll som vart ute o lekt. själv han jag inte ut igår.

Någon som är ska ut i helgen och vill ha sällskap?

Onsdagscykling i Uppsala
Absolut!

Tid och plats?

Lunsen är gissningsvis torrare så jag föreslår 10:00 vid pumphuset vid Islandsbron för vidare färd.

Onsdagscykling i Uppsala
Trevlig tur i dag med en något blöt Gula stigen och Lunsen. En hangover och slätslitna Racing Ralph gjorde det hela ännu mer spännande. Någonstans nära Bergsbrunna hade någon behagat sätta en typ tomtstolpe på ena sidan av stigen, dold av blåbärsris och annat. Där kom jag ångande och fick tvärstopp med pedalen mot stolpen och drämde bröstkorgen i styret. Det gjorde ont - men det hade kunnat gå värre.

Onsdagscykling i Uppsala
Hej!
Undrar om nån sett denna cykel någonstans, den tillhör min kompis och blev stulen för ca 2v sedan. Om någon skulle se den får ni gärna höra av er hit eller på tfnnr 0706724478. Kan ju hända att den dyker upp på blocket också eller liknande så ifall nån ser den där får ni också gärna slå en pling.

Bilagor

• P5270812.JPG
    P5270812.JPG
    131.2 KB · Besök: 56
Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Nån som har gamla och/eller nya mtb-banan vid
> Sunnersta som .gpx?

Jag har den gamla.

Onsdagscykling i Uppsala
Såhär vacker blev dagens tur. Viljan var klart bättre än banmärkningen och förmågan att hitta.
På vägen dit åkte man igenom ångorna från reggaefestivalsjippot vilket säkert bidrog till förvirringen.

Bilagor

• mtbbanan2.JPG
    mtbbanan2.JPG
    107.9 KB · Besök: 46
Onsdagscykling i Uppsala
Tjena grabbar. Flyttar till uppsala igen om en vecka och har tänkt att ta med mig cykeln då. Tänkte kolla om man kan haka på! Är det XC som gäller? Cyklas det både onsdagar och torsdagar? Vart ligger plantskolan? Mvh lasse

Onsdagscykling i Uppsala
Jag körde också nya mtb-banan via åsen i dag och håller med om att det var dåligt markerat. Första två kilometerna är bra markerat men sen försvinner stigen i en massa andra stigar.

Onsdagscykling i Uppsala
Hur blir det med dom där meck-kvällarna? Jag skulle behöva nån gammal gaffel-räv som talar om hur man gör och inte gör med sin framgaffel. Tycker aldrig att mina gafflar gör som dom ska. Kanske mitt fel, kanske inte...

/Jonas

Onsdagscykling i Uppsala
ilis skrev:
> Tjena grabbar. Flyttar till uppsala igen om en
> vecka och har tänkt att ta med mig cykeln då.
> Tänkte kolla om man kan haka på!

Välkommen!

> Är det XC som
> gäller?

Ja eller kanske snarare platt-AM. Vi kör så stökiga stigar som möjligt men AM kan man inte kalla det eftersom det inte finns några berg i Uppsala.

> Cyklas det både onsdagar och torsdagar?

Mest på onsdagar. Onsdagscykling kan dock utlysas veckan samtliga dagar utom torsdagar. För cykling på torsdagar finns en torsdagscyklingstråd. Onsdagscykling på onsdagar är dock den klart vanligaste formen.

> Vart ligger plantskolan? Mvh lasse

file=65982

Onsdagscykling i Uppsala
Men va fan..?! Ytterligare en indelning. Platt-AM? Räcker det inte med teknisk XC?

Eller ligger platt-AM mellan teknisk XC och AM?

s nu får du lov att precisera dig.

Är det någon som har några önskemål för morgondagen?

Onsdagscykling i Uppsala
härko skrev:

>
> Är det någon som har några önskemål för
> morgondagen?

Jag skulle gärna pröva den "nya Lasses slinga" om någon guidar.
Annars originalet, finns det någe roligare cykling i Uppsala än första 1/3 av Lasses slinga?

Onsdagscykling i Uppsala
Tycker stigen faktiskt börjar ta sig på den nya. Jag har nött den en hel del de senaste veckorna och det är fler än jag uppenbarligen.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag vurpade nyss så det blir nog ingen cykling imorrn. Om s kommer dit och röstar på Nåsten kanske jag åker förbi och röstar på Lunsen och sen åker hem.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Jag vurpade nyss så det blir nog ingen cykling
> imorrn. Om s kommer dit och röstar på Nåsten
> kanske jag åker förbi och röstar på Lunsen och
> sen åker hem.

Så illa att du skippar Lunsen - vad hände?

Onsdagscykling i Uppsala
Regn, mörker, nedförsbacke, hal rot, klanteri.
Helt apropå så är jag villig köpare av ett bakväxelreglage om nån råkar ha ett över, gärna sram rocket/attack trigger (1:2).

Onsdagscykling i Uppsala
if you are going for a onsdagscykling tomorrow, i'd like to join also! what will be the meeting point/time? as usual?what kind of ride do you plan? mvh

Onsdagscykling i Uppsala
stephan skrev:
> if you are going for a onsdagscykling tomorrow,
> i'd like to join also! what will be the meeting
> point/time? as usual?what kind of ride do you
> plan? mvh

You are of course wellcome tomorrow Wednesday. Meeting point is Skolgatan/Syssomansgatan in the south-west corner. Ride plan will be decided on spot - usually there is just a decision between Nåsten (closer) and Lunsen (more fun).

Onsdagscykling i Uppsala
kul att köra igår! men nästa gång skall jag ha cykelbyxor med arselskydd. Känner mig typ våldtagen idag..

Tack Per för energikakan de hjälpte iaf mentalt. vill veta vad de var för tillverkare den var sjukt god. //Fredrik på konan

Onsdagscykling i Uppsala
Tack alla för den trevliga turen igår, riktigt skojigt och halt efter regnet. Det var bra att vi inte mesade och vände hem när det började regna, blev ju iallafall en tur på några mil :)

Scretch: Energikakan är Vitargo Endurance Bar och den finns på de flesta sportaffärer.

/Per på Scalen

Tillbaka
Topp