Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Några bilder från gårdagens tur:

3434704789_d44d0ae990.jpg

3434705209_c5ff0fda15.jpg

3435510726_fdc9d8d2a5.jpg

3435511258_f04f01a8e1.jpg

3434706779_ee3bda1a4d.jpg

Helt otroligt bra väder, det var säsongspremiär för mig och jag kunde inte valt en bättre dag. Stigarna var torra och fina och vi behövde inte simma över några surhål..

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tänkte också försöka haka på imorgon. Kör dock på svetto-HT med motsvarande teknik, så jag räknar med att bli kränkt i stöket.

Körde också en tur i Lunsen igår och i tisdags, kan intyga att det är fantastiska förhållanden.

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> Några bilder från gårdagens tur:

Är det Jonas o Karin som vi hojade med vid Loon Lake? Eller ser jag i syne?

loonlake5.jpg ht=722

Vore kul att träffas ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
>
> Är det Jonas o Karin som vi hojade med vid Loon
> Lake? Eller ser jag i syne?
>
>
> Vore kul att träffas ;)

Nej du ser inte i syne Per, det var vi som gjorde ett besök i Lunsen! Det var en underbar dag och stigarna var toppen och jag ser fram emot fler besök så det är inte omöjligt att vi ses där, det vore kul! Vi tänkte på er, särskilt när vi såg en Mercedes på parkeringen som kändes bekant (från tidigare biltrådar...), var ni också ute och cyklade?

Onsdagscykling i Uppsala
mismisimos skrev:
> Vi tänkte på er, särskilt när vi
> såg en Mercedes på parkeringen som kändes
> bekant (från tidigare biltrådar...), var ni
> också ute och cyklade?

Ja, vi gjorde en runda, Plantskolan — Stordammen — Surstagärdena — Upplandsleden mot Flottsund — Plantskolan.

Hör gärna av er nästa gång ni är i Uppsala ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Buäh, jag jobbade igår och ska jobba idag också :-/. Ser helt fantastiskt ut i Lunsen nu på bilderna! Jag var i Nåsten idag på morgonen och där var det lite småblött "som vanligt", men i stort sett isfritt.

Blir det någon cykling på onsdag?

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Nu är vi hemma, cyklarna har parkerats och vi sitter o käkar lite smörgås.

Tack för en god tur! Både jag och Malin var rätt möra på slutet, jag med bristande kondis efter vintern och hon med Maxxis Minion Super Tacky / Slow Reezay :)

Vi körde Flottsund-Lunsentorpet och sen?

Tänkte spara gps-spåret för framtida bruk och då är det ju kul att veta var det leder.

Onsdagscykling i Uppsala
jomper skrev:
...

> Vi körde Flottsund-Lunsentorpet och sen?

Den s.k. södra rundan. Kolla Pers hemsida.

Onsdagscykling i Uppsala
Jomper och Malin: Synd att vi missade er, i morse kände vi oss så mörbultade efter fyra turer i Lunsen på lika många dagar att vi stod över och stack till Gävle direkt på morgonen istället.

Vår kondis lämnar f ö mycket att önska. Känner oss ganska rostiga. Har åkt mkt skidor, men mest utför, i vinter, men det får man ingen cykelkondis av.

Är det någon som är sugen på att onsdagscykla?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är definitivt sugen på att onsdagscykla, det är måste vara veckan som det sätter igång. Stack ut en tur i Nåsten och nu har man gott om tid på kvällen innan det blir mörkt = inga lampor behövs = cykelsäsongen är igång för mig.

Nåsten är helt klart blötare än Lunsen, men helt ok nu. Provade dock inte Lasses nya.

Onsdagscykling i Uppsala
Gah, jag insåg just att jag nog måste prioritera simhallen framför skogen imorgon kväll. Jag ska delta i triathlonklubbens interna mästerskap nästa vecka och behöver finslipa frisimstekniken. Om någon med studentschema vill sticka ut på eftermiddagen så cyklar jag nog en svänga ca 14:00 istället.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Eftermiddagens friskvårdstimme blev något längre.
Körde Upplandsleden mellan Järlåsa Ka - siggefora tur o retur. Förvånandsvärt bra underlag,
lite blöthål här och var men inget att bry sig om. Men det är f n ingen höjdare med plattisar i skogen.

Som sagt några blöthål fanns det.
DSC_0903.JPG ht=725
DSC_0904.JPG ht=482

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Men det är f n ingen höjdare med plattisar i
> skogen.
>

Jodå, flattis är smutt om man har bra skor. Fast 5050x som du kör är inte så bra hur man än gör.

Onsdagscykling i Uppsala
OskarH skrev:
> pepe skrev:
> --------------------------------------------------
> > Men det är f n ingen höjdare med plattisar i
> > skogen.
> Jodå, flattis är smutt om man har bra skor. Fast
> 5050x som du kör är inte så bra hur man än
> gör.

Jodå, om man byter till de långa piggarna. 5050x kommer med korta rätt dåliga, men 5050xx kommer långa fina vassa greppiga pins. Långa finns att köpa för en lite summa pengar och det är som natt och dag.

Onsdagscykling i Uppsala
Sitter på Märstapendeln i Häggvik, men tänkte nog försöka torsdagcykla redan idag onsdag. Det lär nog bli Flottsund/Lunsen kl 18+

070-femfem29900 om nån vill teama upp...

Onsdagscykling i Uppsala
härko skrev:
> Ingen som vill dra igång onsdagscyklingssäsongen
> idag?

Vi hade tänkt hoja, men så ett sammanträde kom emellan så det funkade inte. Annars hade det varit en perfekt kväll ;(

Onsdagscykling i Uppsala
Hej!

Är det möjligen nån uppsalacyklist som sitter på ~30ml 10wt gaffelolja och kan tänka sig att sälja? Hade haveri idag, och ingen i stan har att sälja (leffes, cykel&skid, ski total. eriksbergs och runneviks stängda). Behöver få ihop cykeln till måndag. :-/

/Ville

Onsdagscykling i Uppsala
Hej Ville ;)

Har ingen gaffelolja, men vet att Biltema säljer MC-gaffelolja med just 10wt (finns även 5wt, men inte 7wt, som jag söker...). Onödigt mycket för dig (1L-flaska) men ganska billigt, typ 60kr. Det är en mineralolja som kanske inte är superglamorös, men det bör funka bra, iallafall som nödlösning...

Annars tror jag OK/Q8 kan ha gaffelolja, eller naturligtvis MC-butiker, men de har nog inte öppet i helgen.

Onsdagscykling i Uppsala
Beror på vad det är för gaffel och vad som sägs om oljebyte i den. Men såvitt jag förstår är det ingen skillnad på MC och MTB-gaffelolja. Det ska vara helsyntetisk. Vi använder sådan för att serva våra Marzocchigafflar. Köps på någon motoraffär, typ mekonomen.

Onsdagscykling i Uppsala
Kommer det bli nån onsdagscykling kommande helg, 1-2-3e maj? Eventuellt är jag i Uppsala-krokarna såvida jag inte blev kvar i Stockholm.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp