Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
RR från kvällens Lost-in-the-Nåst
En riktigt fin tur som egentligen började alldeles för sent. Vi rullade från Carolina vid 20.30 med sikte mot Nåsten. Efter att cyklat från kung björns till ekensberg så valde vi att vika ner mot fäbodarna. Halvvägs till fäbodarna kom jag på den brillianta idén att försöka hitta bakvägen till predikstolen då jag och Jocce_D tidigare cyklat där. Sagt och gjort så vek vi in på en stig som verkade gå i rätt riktning, men som blev brötigare och brötigare och till sist landade vi på en avverkningsplats som var allt annat än lättcyklad. Det fanns små fragment av stigen kvar så det åtminstone gick att luska ut åt vilket håll vi skulle. Till råga på allt blev det bara mörkare och mörkare med, vilket inte gjorde saker och ting lättare direkt. I varje fall slutade turen bakom ett garage i lurbo, ca 2 km fel från predikstolen. Kontentan är att inte ens fundera på att börja med orientering.:)
mndagscykling.JPG

Onsdagscykling i Uppsala
-XIII- skrev:
-------------------------------------------------------
> hmm...man kanske skulle cükkla imorgon...hets
> eller inte, det är frågan.

Hmmm kanske

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kan tänka mig cykling ala Lunsen men helt utan tempo och pianissimo med start från Plantis när som helst faktiskt. Cykla vilse och kulstig prioriteras eftersom bara standardstigar blir för mycket tråkig repetizione och för lite stimulerande variazione. Startförslag: 18:30?

Onsdagscykling i Uppsala
Emellanåt gick det vaaaaansinnigt lagom fort, riktigt kul så länge Herrgårds kedjan behagade sitta still på kuggarna :) Tror det är dags och byta den.

Onsdagscykling i Uppsala
Imorgon tisdag blir det Nåsten TT banan i onsdagstempo om man vill....och kan.

Förslag: 14:10 KBH, 14:30 vid Nåsten TT starten. Herrgård, Ade och jag...nån mer som vill hänga på?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kommer tyvärr inte till start:/ min höft har sagt upp sej så jag är sängliggande!!

@herrgård du kan låna min cykel om du vill! Jag kommer nog inte behöva den på ett tag nu:/

Onsdagscykling i Uppsala
Ade skrev:
> Jag kommer tyvärr inte till start:/ min höft har
> sagt upp sej så jag är sängliggande!!
>
> @herrgård du kan låna min cykel om du vill! Jag
> kommer nog inte behöva den på ett tag nu:/

Ouch...krya på dig!

Onsdagscykling i Uppsala
Ade skrev:
> Jag kommer tyvärr inte till start:/ min höft har
> sagt upp sej så jag är sängliggande!!
>
> @herrgård du kan låna min cykel om du vill! Jag
> kommer nog inte behöva den på ett tag nu:/

Det var inte bra, du har ju semester och måste måla ;-)
Säg åt höften och skärpa sig! Det gjorde jag med handleden och nu kan jag cykla igen :-)

Onsdagscykling i Uppsala
Allt konstigt verkar ju hända bara för man har semester:/ blir det inte bättre till kvällen så blir det akuten! Men misstänker att man bara kommer få smärtstillande!

Onsdagscykling i Uppsala
Dagens Nåsten TT ToR

Fokusering innan start.
Herrgård står på pedalerna för att inte tappa tid.
Skrmavbild2013-08-13kl.19.47.56.png

Returen, vissa plockar blåbär....andra sitter med tom blick.
Skrmavbild2013-08-13kl.19.48.29.png

Ny kedja, för snabb cykel. Min cykel hade förärats hårt framdäck för bättre rull och det gav taskigt rotfäste, inte bra alls.
Skrmavbild2013-08-13kl.19.48.57.png

Tempot runt 34 men tyvärr behövde jag ta ett "break" mitt i och då räknas det inte. Torsdagscyklister är jobbiga även på en onsdag.

Medelpulsen var hög. För mig var det tungt idag. Sällan har en middag smakat så gott ;)

Nya tag nästa gång....Bra jobbat Herrgård.

Senast ändrad:
Onsdagscykling i Uppsala
Bra kört! Önskar jag hade varit me å dragit ner tempot lite:) får se senare i veckan, har iaf troligen kommit på att det är falsk ischias som jag lider av "brutal smärta" men det ska tydligen bli bättre av att man håller igång:) så det är väl bara å köra:)

Onsdagscykling i Uppsala
Herrgård skrev:
> Jag funderar på om det är OK att gå och lägga
> sig innan kl 22.

Vad skall du köra kl 0500 imorgon Herrgård?

Schysst Ade, lite som ett ryggskott fast i höften alltså. HAde varit tråkigt att inte kunna cykla nu när det är JOBBIGT.

Onsdagscykling i Uppsala
Premiär turen men nya "mellan mjölk" hojen!

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    141 KB · Besök: 50
  • image.jpg
    image.jpg
    54.3 KB · Besök: 52
  • image.jpg
    image.jpg
    140.4 KB · Besök: 53
  • image.jpg
    image.jpg
    123.6 KB · Besök: 54
Onsdagscykling i Uppsala
Usch, den ser snabb ut. Tror jag aldrig orkar cykla med dig mera. Solocykling "is da gödsel", så man kan vara sig själv. Va vägde den på naturvågen?

Onsdagscykling i Uppsala
Första känslan va att den känns lång, å lite trög:/ men sen när man får upp lite fart så går den sjukt bra!! Jag trodde inte att man skulle känna någon skillnad på hjulen, men det gör man!
Jag är glad att jag inte valde en 29:a för jag tror inte jag skulle orka dra igång den efter en stunds cykling...

Den är lugnt P-A! Min kondis är i botten nu så jag kommer nog ha ett helvete att hänga på dej...

Onsdagscykling i Uppsala
Mmmm, mellanmjölk.

Kul!

Den ser väldans snabb ut. Kan ju inte ta mer än 26 min på TT-banan med en sådanidära tingest.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Mmmm, mellanmjölk.
>
> Kul!
>
> Den ser väldans snabb ut. Kan ju inte ta mer än
> 26 min på TT-banan med en sådanidära tingest.

Bara att låna å göra ett försök!

Onsdagscykling i Uppsala
Såg hur du stod och smekte den när jag smög förbi lite tyst och nästintill osynlig :-)
Fin som herrn där nere! Rullade ett varv på parkeringen utanför Sportson på den där förut och ha-begäret slog till :-)

Onsdagscykling i Uppsala
Det här hade jag missat. Fräsig hoj Ade!
Ska bli kul att se vad du tycker om den när du kört lite mer. Lär nog vara riktigt funkis i Uppsalaskogarna.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
JojjeM: jag återkommer självklart med rapport när jag kört in mej på "mellan mjölk"...

Det verkar va dåligt anslut till morgondagens bakis runda! Själv laddar jag me pizza å rötjut:)

Tillbaka
Topp