Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tack Claes, Ralf, Håkan och Mårten för en riktigt skön runda i Nåsten ikväll. Bra tempo och mycket klurigheter. Första punkan på länge måste betyda att det kördes hårt ikväll :)
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> Bara nyfiken, är det onsdag varje dag i Uppsala?
Ja, känner du inte till den Uppsaliensiska kalendern? Vissa veckor har vi tre onsdagar, andra fyra, o s v, antalet onsdagar bestäms av stadsastrologen, vilken sitter i rummet intill ärkebiskopens.
Hahahaha, kan tänka mig att det kan bli lite hetsigt i fikarummet på den arbetsplatsen! Jag jobbar ju bara här så jag går på vanlig arbetarkalender, den bestäms av facket och inte akademikereliten, borgarna och prästerna.
Hade min premiär på Gula idag. Körde inte hela, utan steg på någonstans i Graneberg tror jag (jag har guld i dåligt lokalsinne). Cyklade först ut till Sunnersta, så någonstans där... Några slutsatser:
Det är roligare att köra där det inte är fullt med rötter (det går ju inte så snabbt som man vill då). Väldigt bra med dämpare.
Gula stigen är bitvis väldigt geggig. Skulle kanske inte tagit av stänkskärmarna. Men, det är trevligt att skita ner sig, så det gör inget. Förutom att det är svårt att köra fort genom gegga.
Mårten R skrev:
> Är det någon som ska hoja idag?
>
> /Mårten R
Kollade inte tråden under dagen, det hade varit kul med sällskap! Jag stack ut i Lunsen en sväng under kvällen, kom iväg strax efter kl 19. Det blev en kortare tur än tänkt.
Mental note to self: gamla gubbar (utan balanssinne) skall ta det lugnt. Speciellt när man är själv ute och det är sent. Det där pysande ljudet från cykeln innebär alltid lite oplanerat merarbete ute i skogen ...
Svårt att säga, onsdagscyklingen är demokratisk så det beror på var vi vill åka. Det brukar ofta bli Nåsten, Hundslädevändan med variationer, men jag skulle kunna tänka mig att lägga min röst på att vi lunsar om det funkar för Elisabeth, typ Bergsbrunna Flottsund ...
Erik_mtb skrev:
> Ny i tråden!
>
> Har börjat cykla MTB en del och undrar om mak kan
> hänga på och i såfall när och hur länge ni
> är ute?
>
> //Erik
Hej och välkommen!
På onsdagarna brukar det bli ett par timmars cykling på ganska teknisk stig men i lugnt tempo.
Om man vill kan man ju alltid köra med en bit och sen avvika tidigare.
Per skrev:
> Svårt att säga, onsdagscyklingen är demokratisk
> så det beror på var vi vill åka. Det brukar
> ofta bli Nåsten, Hundslädevändan med
> variationer, men jag skulle kunna tänka mig att
> lägga min röst på att vi lunsar om det funkar
> för Elisabeth, typ Bergsbrunna Flottsund ...
Har alla tänkt ha riktiga lampor med sig ikväll? Jag skippar gärna det och kör nåt lite mindre exotiskt. Med mitt tempo vet jag inte om jag hinner cykla till Lunsen innan det blir kolsvart.
andreaso skrev:
> Har alla tänkt ha riktiga lampor med sig ikväll?
Jag var nog inne på att slippa. Man hinner väl en hyfsad tur till Lunsen i dagsljus om det skulle beslutas, eller?
Tar som sagt emot att packa vintergrejor :)
Jag tänker inte ta lyse. Det blir mörkt kl 21. O solnedgången är 20:27. Det hinner man fint igenom Lunsen på o hem över Åsarna el ngt i den stilen. Om det inte blir Nåsten.
Jag ska tydligen åka bil till Lunsen säger de i mitt öra. Det är nog lika bra så slipper jag sinka er om ni ska cykla mycket väg. Vi kanske ses i Lunsen om ni ska dit.
Tog en tur i Lunsen direkt efter jobb. Åkte från Plantskolan vid halv 5 tiden var då väldigt ensam på parkeringen, som man ju ofta är där. 2 tim senare kom jag knappt ut med bilen då ett hundratal (ja ja många var dom) orienterare höll på att värma upp, skulle visst va någon tävling. Dessutom va ena halvan av parkeringen upptagen av en lydnadskurs för hundar och hundägare. Det var en ganska komisk syn.
När vi kom dit verkade de ha nån slags lydnadskurs för orienterarna också för de stod stiligt uppradade på parkeringen. Här är dagens enda bild. Håkan med botad spångest.
Tack för en fin förstatur i Lunsen - det var skitkul, även om den sista delen var en bit över min förmåga, spångarna var läskiga och benen fick sig några rispor. Detta vill jag göra om, fast nästa gång med handskar, lite mer vatten och en PowerBar att dela med mig av till den trevlige tysken (Markus?).
andreaso: Låter lockande men mina knän är helt slut efter dagens tur. Måste nog vila dom till på tisdag om jag inte ska behöva hoppa runt på kryckor i ett par veckor efter den turen... :P
Idag fick jag nöja mig med att från bussen på väg hem från jobbet se hela gänget komma cyklandes mot Lunsen ... Inte riktigt samma sak som att vara med själv men det var ett stort och glatt gäng jag såg i alla fall :) Hoppas ni hade en trevlig tur.
Andreas - jag hänger gärna med på ngn tur i helgen om jag har möjlighet.
PS Kvinnan som låg på rulle efter er på en klassisk damcykel och klädd i jeans - hängde hon med ut i skogen sen också?!? ;-) DS
andreaso skrev:
> Med tanke på väderprognosen borde vi väl köra
> favorit i repris snart? Jag funderar på att köra
> fredag ungefär samma tid som idag och kanske i
> helgen.
ja, gärna, varken jag eller Elisabeth kan vara med 1a maj, lördag blir det nog bara halvdag för oss, kanske vore det kul att åka någon annanstans o hoja på söndag, typ att vi åker till Hellas eller Södertälje (Mölbno) eller kanske västra upplandsleden, Siggefora - Skattmansöådalen. Bara en tanke! Ska lyssna med Elisabeth först.
lachamello skrev:
> Kl 10 idag vid Flottsund. Anyone.?! Annars bajkar
> jag solo...
Pallrade oss just ur sängen, blev lite sent igår, så du är väl redan i Lunsen. Vi tar bilen till Plantskolan. Åker nog upp till Surstagärdena och sedan söderut och mot Flottsund.