Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
S: Det brukar bli en halvliter när man kliver upp en halvliter när man äter frukost och en halvliter straxt innan man åker. Så nog laddar jag med vatten alltid. Jag vill ändå gärna ha en tre liter eller så med mig. :)

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tänkte ta med mig den här:
water_tank_lg.jpg

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten: Vad skall du med så mycket shampo till? Du kommer bli jätteöm i hårbotten. Bättre att raka av håret om du har problem med löss.

Förra lördan gjorde jag av med knappt 2 dl. Men vi kör förbi torpet, det är ju mysigt att luncha där om inte annat.

Onsdagscykling i Uppsala
A shait, jag måste tjacka lunch. Shaise shaise shaise, ligger det någon mataffär påvägen ut? :D

I onsdags gjorde jag slut på 1.5 liter. Då körde jag sista 45 minutrarna utan att dricka en droppe.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten: Det ligger en ica på sysslomannsgatan ett stenkast från Finn. Dom lär ju öppna senast tio a alla fall. så du hinner i morgon bitti.

Onsdagscykling i Uppsala
Nu kommer skogen bli lika hal som om någon snutit sig i den... igen.

Måste köpa Big Betty som alla andra tuffingar. Eller så går jag min egen väg och kör på WTB, bra däck vill jag minnas att jag tyckte när jag körde dom. Blir väl till att kränga på DH-däcken till imorgon. Tjohej och vips blev hojen 1.5kg tyngre. :D

Onsdagscykling i Uppsala
jocke_tuffing skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag hänger gärna på på lördag, it is ok? Jag
> får avbryta och åka hem efter ett tag för jag
> ska åka till stockholm på eftermiddagen och se
> Pablo Fransisco (typ världens roligaste
> stand-up). Jag kan ta med mig en snickers

Jag vill också se Pablo!!! Han är så himla asrolig... Get down! Get down again!

Onsdagscykling i Uppsala
jocke_tuffing skrev:
> Man ska inte dricka för mycket och urlaka sig
> heller. Nu regnar det, cp-regn!

Regn är bra! -> Mera lera och färre flanörer!

Onsdagscykling i Uppsala
Halloj

Jag har inte rejsat i Lunsen på typ 10 år så jag skulle vilja hänga med på en tur. Dock har jag ingen fungerande XC räser, bara ett DH/FR fullgung, så orkar ni dras med mig så vore det najs med en liten nostalgi trip :)

Om ni passerar Flottsund eller Sävja så kan jag hacka på from there.

m.v.h

//Adde

Onsdagscykling i Uppsala
vqq6: XC-racer? Que? Vad ska man med en sån till? Min hoj är en 6"-slagig 15kg klump.

Startar kolhydratladdningen ikväll med:
1 Wisby pils
2 Liberty Ale
3 Vitt vin
4 Jäger
5 Jäger
6 Fulöl
7 Fulöl
8 Fulöl
9 1.5 liter vatten och 2 vitaminbrus.
10 Nandrolon

Onsdagscykling i Uppsala
mårten, jag kan rekomendera Resorb vätskeersättning. Ett glas nu och ett när du kommer hem. Funkar utmärkt!

Jag hänger förövrigt också på imorrn, ska bli kul!

//kaj

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten har inför akademisk kvart lördagen till ära! 10:15 vid Finn

vqq6: Det borde ta c:a en kvart ut till bushen. PM ditt mobilnummer så kan jag meddela tid och plats för anslutning i lunserit.

Nu skall jag syna dundermuffinsreceptet i sömmarna!

Onsdagscykling i Uppsala
Oj, missade att ni skrivit två sidor dynga medan jag blinkade. Sovmorgon alltså!
En kvart från stan till bushen? Vi ska alltså bara hålla runt 70 knyck dit. Då får vi hålla igen lite.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso: 70 knyck är ju lugnt. Rena semestertrippen.

Drink report:
1 Libert Ale sänkt.
2 En halv flaska Relax (vitt vin) sänkt.

Nu blir det en flarra Wisby Pils.

Jajävlar vad det kommer gå fort imorgon. Ska byta till Maxxis HighRollers fram och bak för lite bättre grepp. Trött på att åka rakt in i träd (hände ju i onsdags). Dock går cykeln upp 1kg i vikt.

Onsdagscykling i Uppsala
Ok, ok. Vid 11 snåret är vi förhoppningsvis på god väg...

Muffinsarna är i ugnen. pliNG!!!

EDIT: Fan va de ser ut...

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Mårten har inför akademisk kvart lördagen till
> ära! 10:15 vid Finn
>
> vqq6: Det borde ta c:a en kvart ut till bushen. PM
> ditt mobilnummer så kan jag meddela tid och plats
> för anslutning i lunserit.
>
> Nu skall jag syna dundermuffinsreceptet i
> sömmarna!

Jösses!!
Ja nu är jag övertygad om att jag inte platsar på onsdagscyklingarna om Ni kör Finn - Flottsund/Lunsen på 15 min, med det tempot så kan ni svänga förbi Ackis och hiva in mig på akuten med hjärtstillestånd eller direkt på bårhuset :-(

Men jag ska träna på under vintern så ses vi till våren!!!

Bosse

Onsdagscykling i Uppsala
Uj, uj: http://happymtb.org/forum/read.php/1/683583

Lonewolf: Jag har just nu låga förhoppningar om att nå lunsen över huvudtaget... Tror mina muffins kommer orsaka värre åkommor än hjärtstillestånd. Ser fram emot att cykla med dig! Lovar att ta det lungt (eller i alla fall försöka :-). Fart är inget självändamål, men skrubbsåren blir coolare!

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Uj, uj:
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/683583
>
> Lonewolf: Jag har just nu låga förhoppningar om
> att nå lunsen över huvudtaget... Tror mina
> muffins kommer orsaka värre åkommor än
> hjärtstillestånd. Ser fram emot att cykla med
> dig! Lovar att ta det lungt (eller i alla fall
> försöka :-). Fart är inget självändamål, men
> skrubbsåren blir coolare!

Dem såg ju riktigt smaskiga ut, lär gå åt som tusan imorgon, förresten vad får Dig att tro att Du inte når dit??

Låter bra att Du gör det för jag ser fram emot att åka med Er också, men jag vill allt vara redo först, idag knallar jag på i ca 15 km/h på transportkörning och ännu mindre på mjuk stig så då kan Du räkna ut hur lång tid det tar för mig att nå Lunsen, typ jag anländer till skogen när Ni stannar för fika och dundermuffins vid torpet i halvtid ;-)

Jo det brukar ta bättre om det går undan, men helt ärligt så behöver jag inte fler ärr som skrytobjekt då jag redan har fler än jag kan hålla reda på, så skrubbsår har jag slutat räkna, behöver det inte sys eller gipsas så är det inte mycket till skada ;-)

Jo jag vet att jag har en cynisk och knäpp syn på detta med skador och smärta, men man blir liksom avtrubbad när man haft tillräckligt många så ingen ska ta illa vid sig för jag lider ändå med alla andra som gör sig illa det är bara mig själv jag är såndär emot!!

Bosse

PS Ser fram emot RR.en från morgondagens ride med bilder såklart DS

Onsdagscykling i Uppsala
jocke_tuffing skrev:
> Är Finn den där lilla parken bredvid Svensson,
> nära bowlaget, Luthagen etc ... Lunsen=sten,
> regn+sten=halt, lunsen imorgon = krasch

Exakt. Korsningen Skolgatan Sysslomansgatan.

regn+sten+lera+krasch=tufft!

Onsdagscykling i Uppsala
jocke_tuffing skrev:
> ... Lunsen=sten, regn+sten=halt, lunsen imorgon = krasch

Jag kom nyss hem från en pannlampstur i regnet där jag genade genom Lunsen från Flottsund till Bergsbrunna (3an). Kvällens regn gjorde inte så mycket stenarna hala men väl rötter och de gamla spångarna. Men bara det slutar regna så blir det torrt och fint till i morgon för det är riktigt uttorkat i Lunsen.

God tur

Onsdagscykling i Uppsala
Jag börjar fan bli full! (Ful var jag redan.)

Nu är det dags för Snerikes. Väckarklockan är ställd på 08:00. Jajaävlar vad det blir bakiscykling imorgon.

Onsdagscykling i Uppsala
Förbered dig på visitation ala GU stuk 10:15:00.000.
Jag kommer lägga särskild tonvikt vid rakning och materielvård!

Onsdagscykling i Uppsala
Hoppla kom just hem, tror inte jag är i skick att cykla imorgon. Satsar på söndag istället om vädret tillåter och om någon vill köra.

Tyvärr alltså. Hade gärna kört men kvällen blev för kul och för lång. The Mårt behöver mer än 4 timmars sömn för att fungera som en vettig människa/cyklist. :)

Ha en jävligt bra tur och flowa en utförslöpa för mig.

Anmäl redan nu intresse för söndagscuklingen! Samling 10.00 vid Le Park som vanligt. Om ingen anmäler sig i tråden kan ni inte räkna med samling. :)

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten ställer in - övriga startfältet i svårt chocktillstånd.
s på presskonferens i morse: "det kom så oväntat"

Klart du ska cykla, Mer än fyra timmars sömn är klassat som doping ändå. Det gäller bara att utsätta sig för konstant livsfara så håller man sig pigg och alert.

Onsdagscykling i Uppsala
Slitig tur, men kul.

Jag tar mig friheten att inleda med den här bilden:
P1080146.JPG ht=544

En annan variant vid samma backe:
P1080151.JPG ht=544

s fotar:
P1080152.JPG ht=725

Kaj i lera:
P1080154.JPG ht=544

Backe nånstans ute i vildmarken:
P1080156.JPG ht=544

Här också:
P1080158.JPG ht=544

Muuuuuh
P1080163.JPG ht=544

Postad med tillstånd:
P1080164.JPG ht=544

Vid fläktanstugan ungefär halvvägs på turen:
P1080167.JPG ht=544

Lätt stig ett tag:
P1080170.JPG ht=544

Nu stilar s igen:
P1080171.JPG ht=544

Svaje vid samma ställe:
P1080173.JPG ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Ser grymt ut!

Men ingen av er är väl i form för att köra imorgon även om vädret tillåter misstänker jag? :P

Eller blir det Finn 10.15 imorgon?

Föresten, efter allt snack om Big Bettys och gosiga däck har jag slängt på mina HighRoller 2.5" med DH-casing och sunkigt 60a gummi idag. Jag är redo för allt. Sålänge det går utför. Jävlar vad trög hojen blir med dom här däcken...

LenaE: Tyvärr har det inte blivit av. Hon har varit sjuk, jag har varit sjuk, folk har fyllt år och sen är det studierna som sätter käppar i hjulen hela tiden. Men nån jäkla dag ska det väl gå. Ska väl helst inte vara snorhalt i spåren första gången heller...

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Slitig tur, men kul.
>
> Jag tar mig friheten att inleda med den här
> bilden:

Tack för en trevlig tur.
Ska köpa Big Betty 5.0" så jag slipper parkera cykeln på detta sätt i fortsättningen ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för en go tur!

Så här åkte vi:
tur.jpg ht=617

Den gula repan alltså.

Lite trist stig från torpet ner till alsike. Platt och lerig. Men resten var finfint.

Jag får se i morgon bitti om jag är sugen på att cykla. Just nu känns inte behovet så trängande. Men vi hann ju inte med alla stigarna i dag så man vet ju aldrig.

Onsdagscykling i Uppsala
Eftersom ingen anmält sig i tråden kommer jag inte stanna vid LeParc 10:15.

Kanske rullar lite annat lekaktigt istället.

Är någon sugen på det kan ni ju slå en pling efter 11. Nr. i profilen.

Tillbaka
Topp