Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Anledningen är att jag idag presterade den mest ovärda cykelvurpan i världshistorien. Hade lite bråttom till skolan och tänkte gena över en gräsplätt istället för att ta cykelbanan. I lite för hög fart gjorde jag en skarp högersväng, och insåg något för sent att gräset var j-kligt halt - SMACK så låg jag där och sprattlade i leran. Först blev jag mest förbannad över att mina nytvättade jeans blev skitiga, men när jag skulle resa mig upptäckte jag att jag hade dammat i höger knä ordentligt :P. Jeansen är numera bruna och knäskålen blå, blä!
Jag är rejält öm i knät och vågar inte riskera att trilla på skiten igen. Blir det bättre kanske jag initierar en ny tur torsdag-fredag.
kaj a: Jag har seminarium i Universitetshuset fram till 10 och sedan ska jag Kantorn tur och retur det är därför jag kan bli lite sen. Men jag kommer. :)
HighRoller 2.5" med DH-casing i 60a-gummit funkar. Men det är fanken inte optimalt. :P
Tror det är slow reezay som gäller nu. :D
BigBetty verkar skämt åsido vara funkis i vätan. Satsa på triple compound är väl bäst eller gooey gluey om du skiter i rullmotståndet men vill ha grepp. Tror jag. :P
Det råkar inte finnas någon hyfsat centralt belägen Uppsalabo som har en schysst vevarmsavdragare (ej Biltema) som klarar Octalink. Hade ju sett fram mot att få på lite nya grejor och så är min "plupp" spårlöst försvunnen :)
s skrev:
-------------------------------------------------------
> JojjeM: Osis. Jag hade haft en Park tool om inte
> Evalds sålt slut på rean :-(
>
Ja det var osis :)
Jag tog faktiskt en sväng till Cykelringen men de påstod sig ha en ens i verkstan!!! :)
Kikar in på Cykel & Skidstället på lunchen imorrn och shoppar en.
Jag siktar på medverkan ikväll. Handlade Parktoolvevarmsavdragare på lunchen och bytte vevar (175 mm here I come) så hojen är finare än nånsin (kanske leder den förbi eventuell lera). Bakhjulet tickar fint så jag kan köra först och skrämma bort ekorrar, grävlingar och mindre älgar.
Sockercyklarna klarar sig nog. Jag cyklade imorse och det var mycket fint i skogen, inte torrt, men inte så där vansinnigt halt som det var förra veckan. För första gången på ett tag tyckte jag att det var riktigt roligt att cykla igen.
Det gnälldes alldeles för lite men det var en fin tur i alla fall. Lite skakigt att åka långspången i mörker förståss. Såphal och brådjupt grönt vattnen vid sidan, mmmmums!
Tack för en kul tur även om jag fortfarande är bister för att jag inte klarade backen. Ska åka dit och tjuvträna :)
Råkade tappa bort er när telefonen ringde. Hade en tuff avslutning längs åsen. Det blev några riktiga mjölksyraklättringar.
Ingen GPS den här gången men väl några suddiga mobilplåtar som kan glädja de närmast sörjande.
Transport mot skogen. Håkan närmast och två svettosar i fjärran. BB-gänget låg långt bak i kön.
Ankomst till skogen då ska det fixas och trixas med klädsel och lampor. S sågs även stretcha.
Suddig spångkörning.
Pepe tar det lugnt ut på spången medans åskådarna gör sitt bästa för att hetsa honom att plurra.
Oiii, långspången i mörker. Jesus amalia. Coola bilder!
Mitt högerknä har antagit alla regnbågens färger men är cykelbart (jag cyklar ju för bövelen till skolan varje dag). Ett nytt fall vore inte helt optimalt kanske, men bara jag håller mig i lodrät ställning ska det nog funka. En morgoncykling på fredag vore trevligt; gärna tidigt (typ 8 innebär det i studenttidsangivelser) i Nåsten. Någon morgonpigg? :-)
Hejsan,
Jag cyklar gärna MTB i Uppsala med någon även andra dagar än onsdag. Om någon är sugen på en träningstävling vore det också roligt, exempelvis 4 varv på något elljussår en måndagskväll.
Mvh Erik
Erik Wickström skrev:
-------------------------------------------------------
> Hejsan,
> Jag cyklar gärna MTB i Uppsala med någon även
> andra dagar än onsdag. Om någon är sugen på en
> träningstävling vore det också roligt,
> exempelvis 4 varv på något elljussår en
> måndagskväll.
> Mvh Erik
Kul med fler ansikten i Uppsalatråden. Jag brukar försöka komma ut andra kvällar också (oftast måndag och/eller tisdag) och lägger ut en krok här ibland. Siktet brukar dock snarare vara inställt på lite mer tekniskt utmanande stigar än konditionscykling på elljusspår. Det gäller även onsdagsturerna som är rätt avslappnade.
Du kan ju kolla med cykelklubbarna i stan om att hänga på någon träning om du inte får napp på något snabbcyklarsällskap här.
s: You tell me. Jag har aldrig varit där så jag kan inte med säkerhet uttala mig i frågan om huruvida det finns ris i Kina. Även om jag hade varit där och sett det med egna ögon vet jag inte om det hade varit sant. Hur kan man vara säker på något? Hur vet man att man vet något?