Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Jag kommer inte att kunna cykla imorgon :-((((((.

Anledningen är att jag idag presterade den mest ovärda cykelvurpan i världshistorien. Hade lite bråttom till skolan och tänkte gena över en gräsplätt istället för att ta cykelbanan. I lite för hög fart gjorde jag en skarp högersväng, och insåg något för sent att gräset var j-kligt halt - SMACK så låg jag där och sprattlade i leran. Först blev jag mest förbannad över att mina nytvättade jeans blev skitiga, men när jag skulle resa mig upptäckte jag att jag hade dammat i höger knä ordentligt :P. Jeansen är numera bruna och knäskålen blå, blä!

Jag är rejält öm i knät och vågar inte riskera att trilla på skiten igen. Blir det bättre kanske jag initierar en ny tur torsdag-fredag.

Nu ska jag gråta mig till sömns.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
ajaj, låter ont kristin, och rätt onödigt också. Skitiga jeans på jobbet är trist. Nya tag senare i veckan

(okej jag erkänner, jag fnissar liiite. skadeglädjen är den enda sanna...)

Mårten, har du mycket att göra så är det inget att oroa sig för, kommer du inte så drar jag ut själv.

Onsdagscykling i Uppsala
kaj a: Jag har seminarium i Universitetshuset fram till 10 och sedan ska jag Kantorn tur och retur det är därför jag kan bli lite sen. Men jag kommer. :)

Kristin: Synd! Lider med dig.

Onsdagscykling i Uppsala
Vad ska man egentligen sätta på cykelns fötter för att klara sig bättre i halkan? Vilket är det ultimata Nåsten-däcket?

Jag fattar inte alls hur man cyklar när det är halt.

Onsdagscykling i Uppsala
HighRoller 2.5" med DH-casing i 60a-gummit funkar. Men det är fanken inte optimalt. :P

Tror det är slow reezay som gäller nu. :D

BigBetty verkar skämt åsido vara funkis i vätan. Satsa på triple compound är väl bäst eller gooey gluey om du skiter i rullmotståndet men vill ha grepp. Tror jag. :P

Onsdagscykling i Uppsala
Det råkar inte finnas någon hyfsat centralt belägen Uppsalabo som har en schysst vevarmsavdragare (ej Biltema) som klarar Octalink. Hade ju sett fram mot att få på lite nya grejor och så är min "plupp" spårlöst försvunnen :)

Pean: Big Betty är bra men kan säkert upplevas som tunga. En tråd i ämnet http://happymtb.org/forum/read.php/1/456207/

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso: Det där lockar som fan...

Edit: Men åandrasidan har jag tvättat hojen nu. Vore synd att smutsa ner den. Nej det blir nog ingen cykling fören det fryser på.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
pean: Nokian Hakka WCS 300. Snart åker dom på. Då snackar vi stigslitage.

JojjeM: Osis. Jag hade haft en Park tool om inte Evalds sålt slut på rean :-(

andreaso: Vad skall man med liftkort till när det inte finns någon snö?

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
-------------------------------------------------------
> JojjeM: Osis. Jag hade haft en Park tool om inte
> Evalds sålt slut på rean :-(
>
Ja det var osis :)

Jag tog faktiskt en sväng till Cykelringen men de påstod sig ha en ens i verkstan!!! :)

Kikar in på Cykel & Skidstället på lunchen imorrn och shoppar en.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Såhär såg Lunsen ut tidigare idag. När ni kommer dit nästa gång har det nog smält bort.

Bilagor

• p1030241.jpg
    p1030241.jpg
    110.5 KB · Besök: 40
Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Är det torrt i skogen då?

Nej, knappast, men jag tror det är helt OK, torrt lär det inte bli förrän tjälen sätter in.

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> S: Består du av socker du också ? ;)

Ja, det är därför jag är så söt.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag siktar på medverkan ikväll. Handlade Parktoolvevarmsavdragare på lunchen och bytte vevar (175 mm here I come) så hojen är finare än nånsin (kanske leder den förbi eventuell lera). Bakhjulet tickar fint så jag kan köra först och skrämma bort ekorrar, grävlingar och mindre älgar.

/Johan

EDIT: Stavning

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Sockercyklarna klarar sig nog. Jag cyklade imorse och det var mycket fint i skogen, inte torrt, men inte så där vansinnigt halt som det var förra veckan. För första gången på ett tag tyckte jag att det var riktigt roligt att cykla igen.

Onsdagscykling i Uppsala
Det gnälldes alldeles för lite men det var en fin tur i alla fall. Lite skakigt att åka långspången i mörker förståss. Såphal och brådjupt grönt vattnen vid sidan, mmmmums!

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Det gnälldes alldeles för lite men det var en
> fin tur i alla fall.

Ja, läckert att kunna lunsa en onsdag för omväxlings skull ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för en kul tur även om jag fortfarande är bister för att jag inte klarade backen. Ska åka dit och tjuvträna :)
Råkade tappa bort er när telefonen ringde. Hade en tuff avslutning längs åsen. Det blev några riktiga mjölksyraklättringar.

Ingen GPS den här gången men väl några suddiga mobilplåtar som kan glädja de närmast sörjande.

Transport mot skogen. Håkan närmast och två svettosar i fjärran. BB-gänget låg långt bak i kön.
onsluns01.jpg ht=544

Ankomst till skogen då ska det fixas och trixas med klädsel och lampor. S sågs även stretcha.
onsluns02.jpg ht=544

Suddig spångkörning.
onsluns04.jpg ht=725

Pepe tar det lugnt ut på spången medans åskådarna gör sitt bästa för att hetsa honom att plurra.
onsluns05.jpg ht=544

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Oiii, långspången i mörker. Jesus amalia. Coola bilder!

Mitt högerknä har antagit alla regnbågens färger men är cykelbart (jag cyklar ju för bövelen till skolan varje dag). Ett nytt fall vore inte helt optimalt kanske, men bara jag håller mig i lodrät ställning ska det nog funka. En morgoncykling på fredag vore trevligt; gärna tidigt (typ 8 innebär det i studenttidsangivelser) i Nåsten. Någon morgonpigg? :-)

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Jag satt på tåget man ser på första bilden,
> hur coolt är inte det då.

17

Onsdagscykling i Uppsala
Hejsan,
Jag cyklar gärna MTB i Uppsala med någon även andra dagar än onsdag. Om någon är sugen på en träningstävling vore det också roligt, exempelvis 4 varv på något elljussår en måndagskväll.
Mvh Erik

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
...
> Alla: Blire cukling i helgen?

Finns det ris i Kina?

Onsdagscykling i Uppsala
Erik Wickström skrev:
> Hejsan,
> Jag cyklar gärna MTB i Uppsala med någon även
> andra dagar än onsdag. Om någon är sugen på en
> träningstävling vore det också roligt,
> exempelvis 4 varv på något elljussår en
> måndagskväll.
> Mvh Erik

Kul med fler ansikten i Uppsalatråden. Jag brukar försöka komma ut andra kvällar också (oftast måndag och/eller tisdag) och lägger ut en krok här ibland. Siktet brukar dock snarare vara inställt på lite mer tekniskt utmanande stigar än konditionscykling på elljusspår. Det gäller även onsdagsturerna som är rätt avslappnade.
Du kan ju kolla med cykelklubbarna i stan om att hänga på någon träning om du inte får napp på något snabbcyklarsällskap här.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
s: You tell me. Jag har aldrig varit där så jag kan inte med säkerhet uttala mig i frågan om huruvida det finns ris i Kina. Även om jag hade varit där och sett det med egna ögon vet jag inte om det hade varit sant. Hur kan man vara säker på något? Hur vet man att man vet något?

Onsdagscykling i Uppsala
s: Jag vet inte vad du gjorde, men jag fick upp blåskärm i huvudet. Den säger att en otillåten åtgärd utförts och att programmet har avslutats.

Tillbaka
Topp