Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Jag var ute och cyklade i cirklar på åsarna mot Gamla Uppsala nyss, mötte en skitsnabb kolfiber-scott med tillhörande skitsnabb chaufför som jag hälsade på, men vem det än nu var så såg väl jag ut som ett dirt-puckor... sen hälsade jag på dirt-kidsen, men de tyckte väl att jag såg ut som nåt svetto. Jag tror jag ska sluta hälsa på folk och ta över rollen som ensamseglare.

Onsdagscykling i Uppsala
Förresten har jag mött två landsvägscyklister idag också, först på min röda racer och sen på min svarta mtb, båda tittade snett och hälsade inte.

Onsdagscykling i Uppsala
Tack Mårten. Nu känns det lite bättre. Jag har värvat en trailare till dig idag. Han droppar 1.5m från stillastående men inte med fart, då är man trailare eller hur?

Onsdagscykling i Uppsala
Droppa utan fart? Använder han fallucka?

Är det någon som skall cykla i morgon då?

pean: Om du kommer i morgon skall jag hälsa på dig. Annars vete fan =)

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kan tänka mig att cykla imorgon, men jag ska cykla på torsdag morgon också, så det kanske kan bli lite väl intensivt för mig. Hinner man iväg och hem innan det blir mörkt.. saknar ju pannlampa.

Onsdagscykling i Uppsala
Hej uppsala. Har bott här ett par år men hållit mig på mattan ett tag och skaffade inte hoj förrän förra året. Hur som helst. Nu känner jag att tiden är mogen, så...

När var hur gäller imorgon..? Får man föreslå kring lunch? Kommer att vara bakis på fm. och har dessutom lovat bort mig på en löptur kring tio. Jag cyklar kefft och långsamt och skulle tycka det var fränt att bli guidad i Lunsen.

Sov gott.

Onsdagscykling i Uppsala
Exakt.

Skulle tippa på att vi kör i Nåsten. Kortare transport = mer cykling medans det är någorlunda ljust. Tveksam till att man klarar sig utan panlampa. Kör vi en klassiker i nåsten borde man hinna Lasses slinga innan det blir för mörkt. Det går att ta grusvägen ut både före och efter. Men lite vanskligt är det nog.

Onsdagscykling i Uppsala
Jo.. lite tveksamt med ljuset. Känner lite pressad om det är sista chansen jag har att s ska hälsa, men jag får nog ändå hoppa över idag. Man bör nog vara ute ur skogen 19.30, så det blir lite kort om tid.

Onsdagscykling i Uppsala
Högen är ok för mig.

Är det någon som inte hittar till högen kan jag plocka upp dem vi lelleparken 17:45:02. En kvart räcker väll?

Skriv här i så fall, annars kör jag direkt.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag skall se om jag hinner till LP före 17:45. Annars försöker jag åka slingan baklänges och möta er.
Föresten, S, har du numret kvar till den stackars nedförs åkaren som inte hängde med i sommras ? Han har chansen att haka på nu när den allmänna formen är svag... :)

Onsdagscykling i Uppsala
Nej det är inte mårten jag tänker på. Det dök upp en kille som mötte oss nere vid flottsund en onsdag eller lördag i sommras. Han åkte på en nedförshoj med fullkruka. Han tog sig precis upp för backen från bron innan han vände och la av. Tänkte att han vill kanske ha en chans till på att komma med ut i skogen. Jag tror S har hans telnr.

Onsdagscykling i Uppsala
Adde heter han. Tror nog att det är ännu jobbigare att trampa DH-rigg i ett mjukt Nåsten. Han pratade om att bygga HT, så med lite tur dyker han upp någon gång.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag mötte Lasse jag mötte Lasse och jag såg att godhet fanns. Hoppets stjärna lyste klart runt hans cykels stela svans.

Tack för idag. Det blev en trevlig tur men hej vad jobbigt! Att stå upp och cykla är en jävligt korkad idé alltså.

Onsdagscykling i Uppsala
Baah...

Tänkte att jag skulle kunna hoja i helgen. Men nu visar det sig att kedjan jag har köpt är för bred för bakväxeln. Går inte igenom... :P

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte cykla alls verkar vara populärt också.

Ja man ska passa sig för att ge sig ut med cykeln det kan ju finnas risk att man skadar fingrarna så att man inte kan använda tangentbordet =)

Onsdagscykling i Uppsala
För min del tyckte jag att det var tillräckligt tungt att cykla till jobbet. :) Det var nästan trafikstockning i tunneln vid Strandbokilen. Det var en onsdagscyklare som kom ikapp mig vid Muninhuset, (Jag och namn:( )

Onsdagscykling i Uppsala
Haha.. jag det var lite tungt. Jag ville se om jag orkade och om det gick. Det gick rätt bra ändå. Men det blir nog att jobba hemifrån idag för jag vet inte om jag pallar cyklar till jobbet. Har 2km uppförsbacke att cykla.. det var strongt cyklat igår tycker jag, tempot var väl ändå rätt flitigt, åtminstone bitvis mellan alla pauser och stopp. Det går ju inte att komma ifrån att det är sjukt kul att cykla fort.

Onsdagscykling i Uppsala
Väldigt lite lerigt om du cyklar in från Hågahögen, men desto det var riktigt lerigt om du cyklar in från gamla banvallen (där förbi däckbytarn'). Förvånandsvärt torrt och fint i övrigt.

Onsdagscykling i Uppsala
Dagens pendling erbjöd kappcykling med Svaje, kul att det är nån cyklist som håller lite fart längs vägen.

Drar kanske ut en kortis i kväll om jag kommer från jobbet nån gång...

//kaj

Onsdagscykling i Uppsala
Ja, det var riktigt kul igår, men någon kondis hittade jag inte. Däremot så blev jag ett med naturen vid ett par tillfällen ;-)

Gänget som cyklade igår, plus jag då som slapp vara med på bild:
Kort1114.jpg ht=483

Efter turen så blev det en sån här, vilken satt riktigt bra.
Kort1113.jpg ht=489

Tillbaka
Topp