Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Tack för i dag! Här kommer dagens enda bild:

2008-04-05009.jpg ht=544

Onsdagscykling i Uppsala
Jag var oxxå ut men vid en mer kristig tidpunkt. Det var hemskt, solsken, torra stigar, &c. Åker i morgon igen, vid 10-tiden fr Plantskolan.

Onsdagscykling i Uppsala
Ingen cykling för min del idag - dåligt väder.

edit: Äh, Raffe och jag drar en kort repa i Nåsten nu ändå - vädret ser bättre ut.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
-------------------------------------------------------
> Ingen cykling för min del idag - dåligt väder.

Tänkte jag oxå men sen kom jag på bättre tankar å åkte en variant på Lunsen runt, Plantskolan — Stordammen — Surstagärdena etc, småhalt, nej inte för en inföding, glad att jag kom ut och att det verkar som om min hosta äntligen har gett sig.

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> Så där ja, äntligen har gamla stålkonan gett
> upp. Hjulfästet brakade av och det var bara att
> gå hem.

Oj, sorgligt, är väl läge för en högtidlig begravning!

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> gå hem.
>
>
Kommer att sakna den!
Jag föreslår en minnesstund för gamla konan så vi kan träffas och dricka gravöl.

Tack för igår förresten. Var tvungen att skynda mig hem till sambo och barn.

/H

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> gå hem.

Buntband

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:

> Jag föreslår en minnesstund för gamla konan så
> vi kan träffas och dricka gravöl.

Ja, lysande, självklart ska Konan hedras med öl ;)

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Aj då, men nu har du anledning att lufta nån av
> de andra hojarna du byggt.

Tror du ja. Sätter en tia på att Orv svetsar ihop Konan och att vi aldrig får se något annat i skogen =)

Men man vet ju aldrig, kanske säkrast att ta den där gravölen i alla fall.

Onsdagscykling i Uppsala
Tråkigt med Konan Orv, jag inser att förlusten är tung. Innebär detta att det blir titan istället för stål i skogen framöver? Alla kommentarer om "nya" cyklar du har på gång gör mig nyfiken!

Gravöl låter som en god idé!

Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:
> Innebär detta att det blir titan
> istället för stål i skogen framöver?

Jag tror mer på tomten än på att få se Clas på en titanhoj;*)

Onsdagscykling i Uppsala
Var ute och trajjlade lite. Nu sitter jag här med huvudvärk och ser världen snurra medan jag blir allt tröttare. Slog tydigen i huvudet rätt hårt...

Måste gå och köpa lite mat...

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Jag tror mer på tomten än på att få se Clas
> på en titanhoj;*)

Tja, jag har visserligen sålt mina titanramar, men kanske låter jag bygga en kina-ram enligt egen spec när ekonomin tillåter. Vi får se. Nu får den större av mina enkla och snarlika HT ersätta gamla stålkonan. Här testar Raffe stålet:

IMG_0856.JPG ht=300

IMG_0884.JPG ht=300

Onsdagscykling i Uppsala
Verkar ha varit en hård helg. Cykla mitt i natten och braka ramar. Tur man har haft annat att göra istället för att riskera liv och lem i skogen med er tokar.

Onsdagscykling i Uppsala
Ordningen snart återställd. Råkade nämna för Molle på Eriksbergs Cykel att min gamla stålkona brakat av och då gick mannen ner i källaren och kom upp med denna. Samma modell - Explosif i Tange Prestige - och storlek fast med originallack. Inte fick jag betala för den heller fast styre och thumbshifters och annat kom med.

IMG_0893.JPG ht=540

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> Ordningen snart återställd. Råkade nämna för
> Molle på Eriksbergs Cykel att min gamla stålkona
> brakat av och då gick mannen ner i källaren
> och kom upp med denna. Samma modell - Explosif i
> Tange Prestige - och storlek fast med
> originallack. Inte fick jag betala för den heller
> fast styre och thumbshifters och annat kom med.
>
>
Det börjar kännas som en b-skräckis det här! Hur mycket men har ihjäl dom så reser de på sig hela tiden mot målet att döda=)

KONAN II - Nu är stålisen tillbaka och den är om möjligt ännu argare.

Grattis i alla fall!

/H

Onsdagscykling i Uppsala
Tja vad säger man - grattis?!? :) Har aldrig hört talas om ngt liknande, riktigt kul och helt rätt pris måste jag säga! Har tyvärr ingen som slänger ramar efter mig ...

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Verkar ha varit en hård helg. Cykla mitt i natten
> och braka ramar. Tur man har haft annat att göra
> istället för att riskera liv och lem i skogen
> med er tokar.

+1

Medan ni var ute och cyklade som bäst våldgästade jag IKEA för inköp av diverse inventarier (soffa, säng och köksbord närmare bestämt) samt svor mig hes när grejerna skulle byggas ihop. Nu är jag i alla fall inflyttad och nästintill inbodd i min nyförvärvade lägenhet.

Tydligen är det cykelhaveriernas månad (RIP, Orvs Kona), för igår måste min pendlingscykel ha blivit påkörd när den stod i cykelstället. Styret hade vridits 90 grader när jag kom ut på morgonen, och på väg till skolan upptäckte jag att framhjulet vobblade våldsamt. Vissa ekrar har blivit intryckta och hjulet är lite skevt :-(. Ska lämna in den imorgon och hoppas att det går att rikta, annars får jag byta hjul helt :P.

Till råga på allt SNÖAR det ju. Vi hade helt klart rätt Andreas, vintern är i antågande.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Ja, allt är sannerligen åt skogen. Snö, trasigt stål, gratis ramar delas ut, IKEA, vandaliserade cyklar och kallgrader (verkade precis krypa under nollan). Det är fel, precis när jag kommit igång att cykla igen så händer allt det här.

Imorgon är det onsdag också. Undrar om det ska cyklas eller klagas ännu mer. Jag tror på det senare. Kanske morgoncykla på torsdag, då ska det blir sol mindre kallt.

Onsdagscykling i Uppsala
Näfyfan. Pissväder...

kristin: Du är då ingen riktig student aus uppsala.... Egen lägenhet, hmm, förvärvad = bostadrätt? Jaha, champagnegalopp på Stocken på torsdag eller? ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Hallå! Vart tog alla vägen? Varför var ingen annan än jag vid le park?

Nåja, det blev en episk tur genom berthåga med påföljande nåstenklassiker och vidare ner till Skaris. Därifrån upp till Lunsentorpet, två varv på södra slingan och sedan upp till Bergsbrunna via långspången och stordammen. Skönt väder var det i alla fall.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tror att du ljuger, jag var vid Le Park på vanlig utsatt tid och körde samma runda fast omvänt så vi borde ju stött på varandra eller hur!?

Tillbaka
Topp