Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> ... Är det en kompromiss mellan norcon och den levande döda
> stålkonan?

Ja just så - Norcon måste man stå upp och hoja och den styrkan har jag inte ... än ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Orv - Så Konan går igen, kul :) Coticen ser helt fantastisk ut!

Jag pallrade mig ut på en sväng på torsdagskvällen. Kom iväg strax före 19 och kom hem samtidigt som mörkret kom vid 20.30 tiden. Idag var det riktigt, riktigt blött i Lunsen. Bäckar där stigar brukar vara, vatten i varenda sänka. Spängerna var löjligt hala, långspången var täckt med ett tunt lager snöslask som knappt kunde ses. Resultatet blev att en liten korrigering med framhjulet slutade med ett bad. Det är kallt i vattnet kan jag berätta ...

Lunsen080410.jpg ht=480

Jag hoppas att allt vatten var ett resultat av det härliga väder vi hade i början på veckan men jag antar att mycket vatten är ett resultat av att det sista tjälen går nu?

Shimano Gore Tex skor funkar inte om man badar med dem - man blir kall om fötterna i vilket fall ...

Onsdagscykling i Uppsala
Najs.

4 pedalkicks i följd idag. Satsar på att dom ska sitta helt imorgon.

Fan, det finns fördelar med att vara singel, dagarna belv vansinnigt mycket längre!

Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:
> ... Resultatet blev
> att en liten korrigering med framhjulet slutade
> med ett bad. Det är kallt i vattnet kan jag
> berätta ...

Ha ha ... du var samlad nog för att ta en bild i alla fall ;) Hoppas det torkar upp i Lunsen snabbt nu.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Näfyfan. Pissväder...
>
> kristin: Du är då ingen riktig student aus
> uppsala.... Egen lägenhet, hmm, förvärvad =
> bostadrätt? Jaha, champagnegalopp på Stocken på
> torsdag eller? ;)

Svar ja, det är en bostadsrätt. Med tanke på att min cykebudget de första två terminerna som student vida överstigit min alkoholbudget så har jag nog aldrig varit en särskilt typisk student. Jag hoppas att samma sak gäller för dig, annars vågar jag inte tänka på hur mycket billig nationschampagne du sätter i dig ;-).

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
kristin: Min alkoholbudget för första terminen i Uppsala uppgår till...bra mycket mer än cykelbudgeten för resterande terminer jag har varit här. :P

Men resten av terminerna har varit lugnare, faktiskt. Och nu har jag inte råd med en droppe sprit längre. Fokus ligger på att köpa cykeldelar...åt andra... :P

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Fokus ligger på att köpa
> cykeldelar...åt andra... :P

Men du köper inte åt andra för välgörenhet får man hoppas ...

Onsdagscykling i Uppsala
Idag har jag cyklat runt och tittat på sådana metropoler som Gråmunkehöga, Kroken, Lagga och Tjocksta. Bitvis blåsigt, ibland tillochmed motvind, men annars trevligt. Med kartan i högsta hugg så tog det runt en å en halv timme.

Onsdagscykling i Uppsala
Vi var ut och åkte en kort variant på Lunsen-runt från Plantskolan — Surstagärdena — Koblundan — Mickmossen o så ut leden till Flottsund. Var helt juste !

Onsdagscykling i Uppsala
Jag har köpt ett styre vid Djurgårdsbron vilket var en totalt avig plats, men vad gör man inte, nu väntar jag delar från flera hörn av världen för att bygga en komplett cykel. Spännande. Nu ska jag åka tåg hem och skruva lite om det hinns. Fast jag har inte cyklat. Kanske i övermorgon.

Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:
> Är det ngn som vill Lunsa imorgon söndag (ej
> alltför tidigt)?

Vore kul, men inte om det är skitväder. Vad sägs om 11.00 vid Plantskolan?

Onsdagscykling i Uppsala
Turen idag blev en riktig upplevelse i snöslasket och regnet med hala rötter och stenar :) Stort tack för sällskapet! Jag tror dock att Ralf har helium i sina däck ...

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> Onsdagcykla på en tisdag låter väll kul?

Får man det?

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Conan arkivarien skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Onsdagcykla på en tisdag låter väll kul?
>
> Får man det?

Om man skickar en förfrågan med beslutsunderlag till trådskaparen Per så brukar det gå bra.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag kan tänka mig att cykla lite. Vi får se hur vädret förändras under eftermiddagen. Igår så cyklade jag från jobbet i regn och så fort jag kom fram så slutade det... :)

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> Torrt och fint i Nåsten och SMHI spår bättre
> än den där tysken som spår väder i gäddhäng.

Fint att höra trots att det regnat den här veckan. Sjunker undan fort i Nåsten. Måste ut och cykla den här veckan.

Onsdagscykling i Uppsala
"Torrt och fint i Nåsten"? Samtidigt som det spöregnar ute? Din trovärdighet känns väl sådär. Nu ska jag ut och cykla. Skönt att man har skivbromsar, nåt annat vore ju galet.

Onsdagscykling i Uppsala
jag tog en sväng i Nåsten igårkväll (kanske led nr 6 på Pers sida, åtminstone de stigarna väster om grusvägen). Det var utmärkt före för vinterbadare som tycker om att bli blöta om fötterna. Även väldigt trelvigt för alla oss som har glasögon och som tycker att det är kul när dom blir helt blöta så att man inte ser något.
Efter några rejäla pölar så blev det den del som kanske kallas Lasses. Den avslutades med en kombination av punka och pajad pannlampa. Härligt! Lyckades ta mig till stan, men fick gå från ån och hem.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är en dålig människa som inte lyckades cykla idag.
Eventuellt är jag en dålig människa som jobbar i morgon kväll... Vi får se om jag hinner.

Onsdagscykling i Uppsala
Tänker du hoppa på betongsvampar eller följa med ut i den stora mörka skogen?

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
s: Betongsvampar.

Kör ss med 22-20 just nu (fick inte till 22-18 utan någon spännare och min närkontakt med den där bänken totalsabbade min LX-bakväxel) så det tar väl ungefär 4 timmar för mig att ta mig ut till Lunsen. :P

Ingen lampa har jag heller.

Tillbaka
Topp