Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Oooh, ont överallt. Varenda muskel värker. Men jäklar vad härligt!

S: Trajjal är inte antisvetto. Det är ultrasvetto. Den slutsatsen har jag dragit efter dagens övningar...

Onsdagscykling i Uppsala
det blev Onsdagscykling trots allt! För sent kom jag från kontoret, med vetskapen att cykeln behövde några vänliga ord och några klappar innan vi for ut. Alltså kom jag till le Park först vid kvart över. Full fart därifrån mot Håga med tanken att jag skulle kunna genskjuta nån eller några, eller i allra bästa fall komma ifatt någon. Döm om min förvåning när jag lyckades.

En bit in på hundslädesvändan kom jag i kapp MagnusA som var ute och rastade en fin Specialized. Då måste jag ha sett ut som värsta svettot för attan vad jag hade stått på för att komma ut i skogen. Resten av turen belv nästan lika blöt som i måndags, men trevligare eftersom vi var två. Tack för sällskapet!

Onsdagscykling i Uppsala
just det ja, Mårten. Piglördag är att ägna onsdagen åt att återställa vätskebalansen medelst öl. Även kallat lillördag.

Min piglörda ska ägnas åt tvagning och persedelvård... Det är lite lerigt här.

Onsdagscykling i Uppsala
Muddy fack vad geggigt det var i bushen idag. Och stigarna i Nåsten går ju rätt igenom Stilla Havet. Men det var en skön tur genom Stabby-Berthåga-Stenhagen-Kvarnbo-Lasseslingan-Hydros vattenslang.

Spotade en cyklist med camelback som lämnade Le Parc mot observatoriet 18:05 och en snabb kille med svartgul hoj och blå väst vid Kvarnbo fem i sju.

Nu är det piglördag.

Onsdagscykling i Uppsala
Tack själv Kaj för en mycket trevlig tur. Jag var nästan säker på att du skulle dra iväg när vi träffades, för du såg ut att ha hållit en god fart i skogen :-)

Inte för att jag är så svår att hinna ikapp, jag cyklar hellre än fort, men jag skyller min dåliga kondis på att jag tar mig tid att se på naturen.

Onsdagscykling i Uppsala
Blev kl.18.00 osäker på om någon flyttat Finn Malmgrens plan, 18.05 slutade jag grubbla och gav mig ensam av mot Nåsten utrustad med min ryggsäck, ej camelback. Letade och hittade lite nya stigfragment som kanske kan bli något.

Onsdagscykling i Uppsala
Självklart vart jag för sen för att göra något. På väg från jobbet ca 18:30 så mötte jag en cyklist på skolgatan utanför katte som såg på väg ut i skogen men det var inte någon jag kände igen på en gång.

Onsdagscykling i Uppsala
Jäsiken, var det geniet Lasse själv jag missade igår?! Jag kanske får den äran en annan gång.

Till dess ska jag laga min krokiga bakväxel som fick sig en kyss av en gerillarot i Berthåga igår.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som är sugen på att cykla ikväll?
>
> 18:00, där Finn Malmgrens plan låg på den gamla
> goda tiden.
Du har inte mandat och föreslå onsdagscykling på torsdag. En lördag går bra men inte en torsdag, en söndag kan också gå bra men inte en torsdag. Torsdagar går inte att föreslå onsdagscykling på helt enkelt.

Jag kanske också vill cykla.

Onsdagscykling i Uppsala
Nej.

Tråden är ju bara till för onsdagscyklignar. Det skulle bara förvirra om man bytte namn på den.

Onsdagscykling har ingenting med onsdagar att göra, det är så mycket mer än så.

Onsdagscykling i Uppsala
... ibland kan det vara skönt med lite omväxling...

Om jag fattat saken rätt så är det alltså ingen som vill ha guidning från Finn. Vi ses alltså vid The Hög 18:15

Onsdagscykling i Uppsala
Hoppas att ni har haft (har?) en trevlig tur. Min Scott blänger lite surt på mig där den står i sitt hörn eftersom jag har favoriserat nya racern rätt mycket på sistone. Kanske dax att ge Scotten lite uppmärksamhet. Tänker folk onsdagscykla på lördag?

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Tänker folk onsdagscykla på lördag?

Funkar inte for oss, befinner oss i ett regnigt Barcelona utan hojar. Tydligen skulle det bli fint vader hemma, sa njut o ha kul ;)

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Tänker folk
> onsdagscykla på lördag?
>
> //Kristin

Antingen det eller så blir det torsdagscykling.

Onsdagscykling i Uppsala
Om någon är sugen blir det nog en fredagscykling imorgon för den som vill. Men det är ju något helt annat än både onsdagscykling och torsdagscykling...

Onsdagscykling i Uppsala
Tog ut några friskvårdstimmar idag och gjorde något som kanske inte är helt i sin ordning.
Jag Fredagscyklade på en fredag, jaja jag vet och ber om ursäkt. Hur som hälst åkte jag Upplandsleden från Järlåsa kyrka till Skattis. En fin tur och hyfsat tort i marken

Det här var väl det blötaste stället men det var ju tack och lov spångat
DSC_0174.JPG ht=725

Vila ingår ju
DSC_0179.JPG ht=482

Stigen som går mellan Salavägen och grusvägen mot Tenasjön, där har man nu breddat stigen och lagt ut
en massa stockar (för hopp o lek) tvärs över. Markeringarna är kvar så det kanske blir bra om några år
DSC_0180.JPG ht=482

DSC_0181.JPG ht=482

En annorlunda vinkel
DSC_0188.JPG ht=482

Onsdagscykling i Uppsala
I morgon ska jag Lördagscykla (asfalterade vägar och fingerbreda hjul). På söndag har jag lovat nästa generation att vi ska Söndagscykla (en lugn tur i vedyxaskogen).

Är någon intreserad av att bli guidad runt i vedyxaskogen på söndag är det bara att hänga på.

Onsdagscykling i Uppsala
Pepe: 10 vid Plantis -taget. Raffe och jag kommer.
Kristin: Häng på, det vore kul och vi är tillbaka till 14!
Mårten: Kan du inte bygga någon enkel hoj som funkar i skogen. Det ena utesluter inte ..
SvenC: Låter trevligt!
s: Kör inte stålkona imorgon!

Onsdagscykling i Uppsala
Orv: Alla mina (användbara) pengar är låsta i Scandinavian Trials just nu. Så tyvärr... Det enda jag kan bygga upp är en ännu mer extrem trialshoj. :D

Inte jättesugen på att svettas 4 timmar i skogen heller, faktiskt. Det här med trial var ännu roligare än jag trodde. Har tom. fått en liten fanclub bestående av 8-åriga tjejer...ok, jag nog bygga upp en XC-hoj innan jag blir tagen för att vara peddo eller nåt. Helvete.

Onsdagscykling i Uppsala
10, Hyfsat tidigt? Tjena!

Nåväl lite skönhetssömn skadar väll inte.

Kan jag åka med dig hem Orv? Jag cyklar ut i så fall.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag har ingen bil men cyklar gärna ut (hem funkar också om jag inte kan lifta). 09:20 vid Finn för dem som nyttjar apostlahästkrafterna isf?

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Kan jag åka med dig hem Orv? Jag cyklar ut i så
> fall.

Raffe kommer med men jag tror nog att det kan gå med 3 hojar om vi skruvar av framhjul ...

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin: 09:20 låter bra.

Kanon, Orv. Vi får se hur trött jag är på vägen hem. Det gick rätt hyfsat i torsdags. Fuskade lite med att sitta på sadeln då och då iofs. Skönt att ha en livlina i alla fall. =)

Onsdagscykling i Uppsala
Tankar runt er rutt imorgon? Jag har andra åtaganden som gör att jag inte hinner till Plantskolan till kl 10 pga diverse barnrelaterade aktiviteter. Jag kanske kan möta upp vid torpet? Om så när tror ni att ni kommer dit? /A (med 5 åring hemma som måste gå på UF på morgonen, slutar vid 10)

Tillbaka
Topp