Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
-------------------------------------------------------
> Peppe: Kan jag få åka med dig ? Om inte Kristin
> vill ha plattsen. Jag kollar här igen vid 09:00.

Det går väl bra

Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:
> Tankar runt er rutt imorgon? Jag har andra
> åtaganden som gör att jag inte hinner till
> Plantskolan till kl 10 pga diverse barnrelaterade
> aktiviteter. Jag kanske kan möta upp vid torpet?
> Om så när tror ni att ni kommer dit? /A (med 5
> åring hemma som måste gå på UF på morgonen,
> slutar vid 10)

Tjena Anders, säg att vi kommer iväg, tja, kl. 10.15, då är vi nog vi torpet vid ca 11.

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Har precis kommit hem från varmare breddgrader, Modena, Gardasjön, Verona och Venedig. Har jag sett otroligt många cyklister där nere, så lite sugen på onsdagscykling blev jag allt. Har egentligt var varit sugen en längre tid men nu tog plötsligt alla dåliga ursäkter slut, eventuellt alla....

Konditionen är inte väl inte den bästa, six-packet har transformerats till kemisktbunden öl i en fett vävnad :S …..så det är väl dags att damma av cykeln.

Hittar jag cykeln i garaget under dammlagret dyker jag upp på Le park imorgon.

PICT0383.JPG ht=544

/Per

Onsdagscykling i Uppsala
Oj, vilken konstig dagdröm! Jag drömde att jag var ute i Lunsen och att Orv hade med sig båda sina nya cyklar och att alla åt å njöt av Kristins Tigerkaka. Jag vaknade nyss, alldeles genomsvettig. Måste ha druckit något olämpligt i går kväll.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag och Kristin försökte åka gula stigen hem från Flottsund. De har kört skogsmaskiner över stora bitar av stigen och det är fullt med granris som var färskt så det kommer säkert att vara ivägen hela sommaren. :(

Onsdagscykling i Uppsala
Wow, snygga bilder! Särskilt tigerkakan kom verkligen till sin rätt ;). Tack alla för sällskapet, det är grymt inspirerande att få cykla med er. Särskilt tack till Svaje för sällskapet hem. Verkligen tur också, annars hade jag garanterat kört vilse och hamnat i Alsike istället för Flottsund på tillbakaväg. Det är farligt det där med att följa John och inte behöva tänka själv - lokalsinnet förtvinar.

Mårten: Vi och saknade dig och Andreas. Come back to den barriga sidan. Iofs kan jag också tänka mig att "traila" lite innan jag återvänder till skogen; jag vill lära mig cykla på bakhjulet.

//Kristin

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Mårten: Vi och saknade dig och Andreas. Come back
> to barrskogen. Iofs kan jag också tänka mig att
> "traila" lite innan jag återvänder till skogen;
> jag vill lära mig cykla på bakhjulet.

Cykla på bakhjulet får du ta med Andreas. Jag har aldrig brytt mig om att lära mig att ta mig längre än 3 meter åt gången på ett hjul. :P

Hoppa på stället, bakåt och framåt på bakhjulet däremot klarar jag numer. Runt i cirklar funkar visst också. :)

Borde kanske köra en ride där man tränar lite på att ta sig upp på saker och över saker. Typ bunnyhops, pivoteringar, zap taps och annat skoj. Det funkar på vilken hoj som helst. Men återigen är det nog Andreas eller någon annan man ska förlita sig på här. Jag är begåvad med utlärningspedagogik a la lära ut klockan genom att låsa in folk i ett rum med en klocka.

Visst skulle jag kunna sätta på ett 12t drev bak på hojen och köra singelspeed i Lunsen. Knappast optimalt. Men det borde funka hjälpligt.

Skickade dock runt mig själv i en halv bakåtvolt idag så det blir ingen cykling på ett par dagar. Kan knappt gå. :D

Onsdagscykling i Uppsala
Hej!
Stämplade ut tidigt i dag och körde en sväng på Lasses slinga som var torr och fin. Dessvärre tappade jag pumpen någonstans på södra delen. Så är det ngn som hittar en Blackburn i skogen så är det min.
Ngr burkar Kozel i hittelön :)
/Henrik

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tänker köra vanliga Nåsten-rundan imorgon (med eller utan er!), jag ska hålla utkik efter pumpen! Jag körde den igår också och det var riktigt fint torrt och fint och fantastiskt väder.

Onsdagscykling i Uppsala
Med risk för att fråga hur långt ett snöre är, hur lång tid tar det att hojja till och runt i lunsen innan man är tebax i stan. Har aldrig varit där men hört er snacka gott om det så man blir ju sugen.

Onsdagscykling i Uppsala
Det tar väl typ 40 minuter dit från city i lugnt tempo (20 i Pers parallella universum). Ett litet varv i Lunsen tar väl nån timme i halvlugnt tempo. På en vanlig halvlång happytur brukar man väl vara borta totalt 3-5 timmar eller nåt. För mig tar det ungefär två timmar att cykla tillbaka till stan men det ska nog inte ses som en genomsnittstid.

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Jag tänker köra vanliga Nåsten-rundan imorgon ...

Med start från LeParc 18.00? Jag siktar på att hänga på, men en liten osäkerhet.

Onsdagscykling i Uppsala
liten rr: en svettig tur till Dalby och tillbaka, vackert väder, fina vägar och allmänt mysigt. Mötte två skogcyklister på vägen ut, annars bara vägisar. Passerade Jerusalem och bara för att ni alla ska veta så ligger porten till helvetet i just Jerusalem, i alla fall enligt Dante. Så nu vet alla ni syndare att när den sista dagen kommer så får ni ta vägen mot Dalby tillsammans med mig.

//kaj

Onsdagscykling i Uppsala
Orv skrev:
> pean skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag tänker köra vanliga Nåsten-rundan imorgon
> ...
>
> Med start från LeParc 18.00? Jag siktar på att
> hänga på, men en liten osäkerhet.

Yes box, det är vad jag siktar på, men det är inte så noga, kan skjuta det lite framåt om det skulle vara så.

Onsdagscykling i Uppsala
kaj a skrev:
> Passerade Jerusalem och bara för
> att ni alla ska veta så ligger porten till
> helvetet i just Jerusalem, i alla fall enligt
> Dante. Så nu vet alla ni syndare att när den
> sista dagen kommer så får ni ta vägen mot Dalby
> tillsammans med mig.

Uppfattat. Le Park klockan 18:00 på sista dagen?

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Nån som tänkt lunsa på torsdag
> eftermiddag/kväll?
> Eller är det bara tråknåsten på konstiga dagar
> som gäller numera?

Fel tråd!

Hade gärna hängt med på en torsdagscykling i Lunsen om det inte vore för en skadad handled.

Onsdagscykling i Uppsala
Överansträngt tror jag. Minns ingen särskild händelse. Smärtan kom krypande under cykelturen i lördags. Har nog tryckt för mycket på F5.

Själv då, slagit i en betongsvamp förståss? =)

Onsdagscykling i Uppsala
Tänkte haka på er i eftermidag med start vid Le Park kl. 18.00
Problemet är att jag inte varit med förut och inte har en aning om var Le Park ligger.
Är det någon som kan hjälpa till med en adress eller koordinater?

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> MangeP: Hörnet Skolgatan och Sysslomansgatan.
> Tvärs över Skolgatan från V-Dala.

Tack!
Och det är MTB inne i skogen som gäller, eller hur?

Onsdagscykling i Uppsala
MangeP: Ja, dom kör antagligen Lasses slinga i Nåsten. En kalasfin skogsrunda. Blir det Lunsen får du nöjet att köra lite häll-surfning. Det är apkul.

Onsdagscykling i Uppsala
tack alla för en kul tur i går. Särskild eloge till MangeP som åkte upp från stockholm, riktigt roligt tilltag.
Nån sa tidigare att raffe måste ha helium i däcken. Jag tror vi fick bevis för det igår, han är ju snabb som blixten.

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin: Du måste vara med på onsdagarna så inte Klas har ihjäl mig! ;)

För övrigt så vart jag fruktansvärt hungrig sista två kilometrarna. Jag tror inte jag varit så hungrig sedan lumpen.

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Det tar väl typ 40 minuter dit från city i lugnt
> tempo (20 i Pers parallella universum).

— LOL, från Finn Malmgrens plan är det ca 9 km till Skånresan i Sävja, ca 8 km till Flottsund, ca 9 km till Bergsbrunna. Två stoppljus! Åker man in österifrån, via Mora stenar och Moralund, är det ca 16 km tills man är i Lunsen.

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje: Haha, du anser alltså att jag är så pass stor och stark att jag duger till bodyguard? Det var en komplimang jag inte får så ofta ;).

Skulle gärna ha mtb:at idag om det inte vore så att jag ska cykla KM i triathlonklubben, på racer.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Tack för trevlig pratstund Kristin. :D

Lycka till med raceandet.

Hmm, undrar om man ska ge sig på lite betongsvampar idag eller om jag ska låta handleden läka. Smärtfri i handtagsvinkeln men inte i många andra... :P

Onsdagscykling i Uppsala
tjena
tänkte bota mitt allmänna after-work-ölsug med en cykeltur. Lättsamt och lugnt nånstans. Är det nån som vill hänga med? Tips kan vara att ringa, far nog rätt snart

//kaj

Tillbaka
Topp