Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Mårten R är galen... Kort och gott.

Jag har provat att ligga och köra samma spår lite då och då förra året. Det var skitkul, men hårigt... :P

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Btw. fredagscyklade jag typ 4 timmar nu på kvällen. Hur kul som helst!

Vi onsdagscyklade igår på räsrarna runt Ekoln, Örsundsbro, Sigtuna, etc, riktigt skönt.

Onsdagscykling i Uppsala
Svaje skrev:
> ONsdags-cykla... RÄser ?? Hur går det ihop ?? ;)

Räser är ytterst socialt, mkt mer socialt än MTB i det avseendet att ju mer man samarbetar och turas om att ligga på rulle desto fortare går det. Men för all del det var kanske söndagscykling?

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Vi var nog många som taggade upp varandra igår
> och kan inte påstå att det inte var kul
> däremot kanske fel tillfälle.
> Men vi kör ju ett antal onsdagar på ett år och
> 97,4 % av dem går i onsdags andan, i går blev
> det
> fel men kanske inte hela värden går under för
> det.
> Att det blir tempokörning på hemvägen från
> Lunsen tycker jag dock är legalt.
> Hoppas nu inte jag blir utröstad för jag vill
> köra på onsdag igen.
>
> HiLo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är det någon bland er lunsenbrötare som
> skall
> > köra Lida Loop?
>
> Ja

Kul pepe!
Garanterat ingen hastighetsbegränsning på långloppen :)
Idag såg jag många "snabba" MTB:are ute,tre på led upp i Morga, en vid Lurbobron och en i Eriksberg. Någon happyit?

Onsdagscykling i Uppsala
Jag har åkt fast för doping efter min träning med finska skidlandslaget så jag återkommer när min avstängning är hävd och blodvärdena åter är normala.

/H

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Någon mer än jag som tänker cykla ikväll?

Jag är sugen. Blir dock mindre sugen om regnet tilltar i styrka.

Onsdagscykling i Uppsala
Jag är lite sen från jobbet ser jag nu men kan skynda mig lite hem om det nu är någon som vill cykla. Annars drar jag nog ut lite senare om det inte ser alltför regnsjukt ut..

Onsdagscykling i Uppsala
Ojdå, tog för givet att det var ställt med tanke på det tråkiga vädret, eller är folk tokiga nog att ge sig ut ändå? Jag siktar på nästa vecka igen, nu har jag iaf hittat mina prylar, vilket är otroligt viktig då detta är en materielsport!!

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Cykling är en solklar materialsport, precis som
> fotboll. Öh.

Ja, försök och cykla utan cykel så får du se ;-)

Onsdagscykling i Uppsala
Kanske ska cykla idag istället om det inte regnar. Tappade lusten av att cykla hem i duggregn men det klarnade upp rätt fort så jag cyklade runt stan på fixien istället.

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Tappade lusten av att cykla hem i duggregn
> men det klarnade upp rätt fort så jag cyklade
> runt stan på fixien istället.

Ja, vi vacklade också i sista sekunden, gick ut och gick istället eftersom vi kände för att gå ut och få lite luft och vid 19-tiden var det riktigt fint.

Är sugen på en längre tur på lördag. Skulle kunna tänka mig att lunsa, eller också ta bilen och åka till Hellas eller något annat ställe för att hoja "ny" stig.

Onsdagscykling i Uppsala
Per skrev:
> Är sugen på en längre tur på lördag. Skulle
> kunna tänka mig att lunsa, eller också ta bilen
> och åka till Hellas eller något annat ställe
> för att hoja "ny" stig.

Det låter skitkul att åka till Hellas en vända! Tyvärr lär jag inte hinna bli av med min förkylning till på lördag känns det som. Men gärna en annan gång.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:

> Det låter skitkul att åka till Hellas en vända!

Absolut, helst skulle man ha två bilar, å ställa en i Handen, skulle kunna tänka mig Västra Upplandsleden också, från Siggefora till Skattmansådalen, skitfin stig, lunsenklass större delen av vägen.

> Tyvärr lär jag inte hinna bli av med min förkylning till på lördag känns det som. Men gärna en annan gång.

Vårförkylningar är jobbiga.

Onsdagscykling i Uppsala
Siggefora-Skattmansö låter spännande! Skulle gärna få lite guidning den sträckan någon gång - men om det är Upplandsleden kan jag tänka mig att den är rätt bra uppmärkt. Det känns lite som mina gamla hemtrakter.. nja kanske inte riktigt, men lite, är den den leden man kan se utmärkt på hitta.se här: http://hitta.se/SearchCombi.aspx?vad=&var=siggefora

Skulle iofs gärna åka med till Hellas också, men jag har svårt att få loss helgerna till cykling...

Onsdagscykling i Uppsala
Ah, läste precis din guide och tittade på bilderna, det såg mysigt ut. Det får bli ett utflyktsmål en solig dag.

Ingen som vill pysa en sväng runt Nåsten ikväll förresten? Postade i torsdagstråden och nu har det gått flera minuter utan napp, så jag dubbelpostar.

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Ah, läste precis din guide och tittade på
> bilderna, det såg mysigt ut. Det får bli ett
> utflyktsmål en solig dag.

Ja, det e en verklig långtur, har två gånger försökt att hoja från Enköping till Siggefora men misslyckades båda gångerna, sista gången p g a att växelörat gick. Till saken hör, att vi hojade hela vägen från Uppsala.

Onsdagscykling i Uppsala
Materialsport och solsken.. jag var iväg en sväng igår, och ja, det duggregnade de tre första tramptagen utanför dörren. Men sen blev det bättre och bättre ju längre tiden gick. Cyklade lite djurstigar och annat gott.. försökte mig på en förlängning av lasses slinga, men det blev kortare än vad vi brukar köra så det kanske inte blev nån hit direkt.

pean har redan fått smaken på den men det verkar gälla er andra också, mesproppar.

Föressten.. halt som fan var det, så ni kanske inte missade så våldsamt mycket. Om man nu inte är ute efter sån träning... (?). Eller nått..

Ingen cykling ikväll dock. Ska tydligen bjuda en massa folk på middag?!

Gla cykling!

Onsdagscykling i Uppsala
härko skrev:

> Föressten.. halt som fan var det, så ni kanske
> inte missade så våldsamt mycket.

Såphala rötter är väl snarare regel än undantag större delen av året i Uppsala. Har svårare för lera o dy, inte minst däreför att det förstör hojen.

Onsdagscykling i Uppsala
Det var inte utan självövervinnelse tog mig ut i morse; det var ruggigt, kallt, fuktigt, och duggregn i luften. På väg till garaget tänkte jag, att man får vara glad att det inte snöar. Väl ute i Lunsen, kan jag rapportera, var det var jättefint vädret till trots.

Onsdagscykling i Uppsala
Helt supermysigt cykelväder har det definitivt inte varit idag, men vi får vara glada för att det iaf inte snöar som det gjort på andra platser i landet (eller hur Andreas?). Själv har jag frusit tårna av mig som funktionär på min triathlonklubbs duathlontävling, och bl.a. sett allas våran Lasse (a.k.a. "Lasses-slinga-Lasse") spurta i mål! :-) Grymt jobbat i kylan!

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Jensen skrev:
> var gick denna tävling? synd man missa den, hade
> varit kul att se lite

Vid Börje IP. Tyvärr var vi inte så stor publikstyrka (vädret är den misstänkta boven i dramat) så du hade varit välkommen :-).

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
> var gick denna tävling? synd man missa den, hade
> varit kul att se lite

Hittade den just på webben http://www.uppsalatriathlon.nu/

> Grymt jobbat i kylan!

Ja, vädret är hemskt, särskilt på väg med fartvind, Lunsen var dock helt OK, tror att det är kombinationen hög platå och mkt tall, i v f kändes stigarna torra och fina, ingen dy eller sump.

Onsdagscykling i Uppsala
Mårten skrev:
> Jag saknar min psykel. Abstinensbesvären kommer
> krypande efter 24h. Hur illa är inte det? :(

Inte illa alls. Snarare ett tecken på att du gillar din nya cykel.

Onsdagscykling i Uppsala
AWi skrev:
> Lunsa vid 10-tiden - skulle det fungera för dig
> Per?

Ja, ska vi säga vid Plantskolan strax före 10? Så vi e på stigen 10.

Tillbaka
Topp