Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
Skulle jag någon gång komma upp till Uppsala så skulle jag gärna test spången nedan, det ser så trollskt ut och verkligen inbjudande (beklagar bildstölden).
P1100377.JPG ht=725

Onsdagscykling i Uppsala
Nu kom jag hem....tyska lagningslappar ist scheisse!. Lagade samma hål tre gånger sen gick jag hem.
Kul cykling annars, fostrande att försöka hänga på Raffe.

Onsdagscykling i Uppsala
Hej Uppsala. Någon i närheten av Kantorn som har lust och möjlighet att låna ut en fast 10mm nyckel med en "boxed end". Rund del, tolkar jag det som. Men om någon av er vet bättre så rätta mig gärna.

Onsdagscykling i Uppsala
vit gaffel på hojen? i så fall tror jag att jag vet vem det var, han hänger nog inte här, men är inte många här i stan som har spark skulle ja tro

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
-------------------------------------------------------
> Några cykelturer inplanerade de kommande dagarna?

Är just på väg ut på landsvägshojarna. Lunsar gärna på söndag!

Onsdagscykling i Uppsala
andreaso skrev:
> Några cykelturer inplanerade de kommande dagarna?

Absolut, Andreas! Under lördag fm tänkte jag nog försöka mig på en Luns/Nåstentur.

Vad sägs om Plantskolan kl 11?

Onsdagscykling i Uppsala
Long time no see. Jag har varit busy med triathlontävling, tentaskrivning, studentfiranden och annat som stjäl tid från mtb-cykling. Jag fick världens abstinens nu när jag ser alla bilder från den senaste veckan, det ser bara för underbart ut i Lunsen!

Lite cykling har jag hunnit peta in, fast bara på racer. Bl.a. Siljan runt (160 km) igår. Bristen på solljus och barr under däcken har fått Scotten att börja se lite blek och deppig ut, så jag satsar på att rasta den till veckan.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Vi körde racer i fredags och i går men idag var vi ut o lunsade ett par timmar, kollade in området som hade brunnit, det var inte stor och just vid den här backen,

154_5413_r1.jpg ht=725

så det är kanske som Stefan skrev någon som inte klarat den som tuttat på ;)

Undrar är det någon cykelbutik i Uppsala som utför service på Fox? En av mina bakdämpare är "stuck down"! Vore skönt att slippa åka till Stockholm.

Onsdagscykling i Uppsala
Hallåäå äller!

En annan är nere i Götet och harvar lite stig. I fredags blev det natinaldagsrajd kring delsjön med plumse, orange & Co. Omänskligt tempo både uppför och utförs fick en annan att känna sig som nybörjare på nytt. Dom där grabbarna är vassa! Åkte inte hela turen utan anslöt till en liten grupp som vände hemmåt lite tidigare. Visade sig vara gruppen med tokholmare, hi hi hi.

I dag, söndag, körde jag en Easy ride i änggårdsbergen. Easy vete fan, det liknade mer en torsdagscykling i Uppsala. Underbar natur och många sköna stigar i vilket fall.

Jag kan definitivt rekommendera en utflykt hit till Göttlaborg!

Onsdagscykling i Uppsala
Ja, Ängårdsbergen har fina, sköna stigar. Saknar dom ibland här i rot-Uppsala. Det var ju där man började sin karriär som MTB-are för några år sedan. Bodde precis bredvid Sahlgrenska, perfekt läge för att cykla (och ramla). Det är väldigt fint att cykla vid Delsjön också, prova det.

Onsdagscykling i Uppsala
Göteborg lät ju inte som en allt för obehaglig plats :-). Jag ämnar besöka staden till helgen, dock med "fel" cykel i bagaget eftersom jag ska tävla i triathlon. Kolfiberracern drar jag nog inte ut i skogen.

Men jag ska försöka snappa upp lite göteborgska, så att jag är väl förberedd och kan tjôta med lokalbefolkningen om det skulle bli skogscykling där i framtiden.

//Kristin

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Äh jag som var där, men i andra ärenden så jag kollade inte ens på däck...

Någon som är sugen på att hojja ikväll? Jag skulle vilja Lunsa, men jag insett att jag fortfarande hittar dåligt...

Onsdagscykling i Uppsala
Om inte vädret är allt för kasst (det drar tyvärr ihop sig på himlen) sticker jag nog ut en sväng imorgon e.m./kväll. Om någon vill hänga på är jag öppen för det mesta.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Conan, oschysst att du Lunsade utan att säga till!

Istället för Lunsen blev det en kortare tur på Gula Stigen, en bit av Röda i Vårdsättraskogen och sen Linnéstigen hem. Det var lättcyklat, torrt och fint och faktiskt riktigt roligt!

Imorgon hoppas jag få se nya stigarna i Stadsskogen och Nåsten på en helt vanlig Onsdagscykling.

Onsdagscykling i Uppsala
Conan arkivarien skrev:
> skitbild på när jag tränar kurvtagning i Lunsen

Coolt. Tomtebloss i böjarna som Jerry Williams skulle sagt.

/Johan

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Om inte vädret är allt för kasst (det drar
> tyvärr ihop sig på himlen) sticker jag nog ut en
> sväng imorgon e.m./kväll. Om någon vill hänga
> på är jag öppen för det mesta.

Jag skulle kunna tänka mig att cykla en sväng idag, men jag kan nog inte före 19, men nuförtiden har man ju hela natten på sig.

Onsdagscykling i Uppsala
Vi har varit trängda med tid, men tog oss en timme på räcrarna i mjölk-syre-fart, enormt skönt.

I morgon siktar vi på att onsdagscykla, gärna Lasses (nya) stig i Nåsten, eller ngn repa genom Lunsen.

Onsdagscykling i Uppsala
Tjenare.

Jag känner att jag kanske borde hänga med på en onsdagscykling någon dag, jag bor ju trots allt i Uppsala och är cyklist:)

Men hur fett kommer en Scott Nitrous 10 med 66a och minion supertackysar göra bort sig i skogen?
Jag vill ju inte vara det stora bromsklossen.

Onsdagscykling i Uppsala
OskarH: Tempot på onsdagscyklingarna brukar vara ganska lågt. Du lär få kämpa lite mer än oss andra, men har du bara skaplig grundkondition går det nog bra. Testa så får du se!

Onsdagscykling i Uppsala
Efter att jag gått bet på att meka min bakbroms och erkänt det för mig själv lämnade jag in hojjen till köpstället. När jag idag hämtade ut den får jag veta att bromsoken och dito skiva är smutsiga och egentligen borde bytas och att bromsverkan därför är något nedsatt. OK sa jag och tänkte att det är ju säkert inte alls omöjligt. Men när jag tar mig därifrån märker jag att bromshandtaget går i botten och att bromsverkan inte är något nedsatt utan ungefär 98 % mindre än vad den var innan jag började meka.

Jag är lite sur. Och lite sugen på att lufta den på egen hand, eftersom verkstan inte verkar göra det bättre än vad jag skulle kunna göra.

Gruff.

Onsdagscykling i Uppsala
härko skrev:
> Men när jag tar mig därifrån märker
> jag att bromshandtaget går i botten och att
> bromsverkan inte är något nedsatt utan ungefär
> 98 % mindre än vad den var innan jag började
> meka.

Gå till någon som kan skivbromsar. Ibland måste oljan bytas eller fyllas på. Cykel- o skidstället har hjälpt oss med våra någon gång, och har gjort det bra. De har alltid någon som är duktig på bättre hojar.

Oskar, tror inte det är något problem med tung hoj, onsdagscyklingen går inte i träningstempo. Det är mer frågan om att hoja rolig teknisk stig, o som Mårten skrev så brukade Mårten R hoja på en sådan.

Tillbaka
Topp