Onsdagscykling i Uppsala

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum
Onsdagscykling i Uppsala
DrSbaitso skrev:
-------------------------------------------------------
> är det 18 vid finn som gäller? vilken väg tar
> ni ner till lunsen sen? Så försöker jag hänga
> av 16:30-gänget och möta upp er ;-)

Skulle tro att vi åker in mellan Sävja o Bergsbrunna.

Onsdagscykling i Uppsala
pepe och jag körde en underbar runda i Lunsen igår. Efter att ha spenderat dagen på Uppsalas kanske fulaste plats (Ekonomikum) med huvudet fullt av binomiala och hypergeometriska fördelningar var kontrasten med friden i Uppsalas kanske finaste skog slående. Det blir liksom inte så mycket bättre än i Lunsen en lagom varm höstdag.

I den ständigt pågående diskussionen om hur lång tid det egentligen tar att cykla från stan till Plantskolan kan jag tillägga att jag cyklade sträckan Svartbäcken-Plantis på 33 minuter igår (längs ån ner till Flottsund och därefter asfalt längs väg 255), och då stod jag på hyfsat mycket.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Kristin skrev:
> Efter att ha spenderat dagen på Uppsalas
> kanske fulaste plats (Ekonomikum)

LOL ;) dock är konkurrensen hård om bottenplaceringen från det nya humanistcentrumet vid Engelska parken: dit man av outgrundlig anledning flyttade humanisterna från deras mysiga gamla anrika hus runt universitetsparken, St Eriks torg, Trädgårdsgatan.

> Det blir liksom inte så mycket bättre än i Lunsen en lagom varm
> höstdag.

Absolut. Vi blev fem som hojade från Finn, åkte in i skogen mellan Sävja o Bergsbrunna till Gläntan, sedan 25, 3, 18 o 2, hem längs åkanten. Jättekul, var hemma först vid tiotiden.

Tack för trevligt sällskap!

Onsdagscykling i Uppsala
Jag måste missat Kristin och Peter med bara några minuter vi plantskolan, och trots mitt allra svettigaste av svettotempon så jagade jag aldrig ifatt. Nu vet jag inte riktigt hur ni (eller jag, för den delen) cyklade, men jag träffade en kille med fläskläpp och merida som sa att han sett två cyklister i närheten av lunsentorpet.

Lunsen after dark var riktigt härligt! Det blev ganska precis 6 timmar på cykeln igår, och det märks på aldeles för många sätt idag. Tack för turen!

/Ville

Onsdagscykling i Uppsala
DrSbaitso skrev:
> Jag måste missat Kristin och Peter med bara
> några minuter vi plantskolan, och trots mitt
> allra svettigaste av svettotempon så jagade jag
> aldrig ifatt. Nu vet jag inte riktigt hur ni
> (eller jag, för den delen) cyklade, men jag
> träffade en kille med fläskläpp och merida som
> sa att han sett två cyklister i närheten av
> lunsentorpet.

Nämen typiskt! Jag var där strax efter 16:30 och Peter frågade om vi skulle vänta in någon mer. Jag svarade att du skrivit det smått kryptiska "Jag är där det händer" här i tråden, men vi var inte riktigt säkra på hur frasen skulle tolkas ;-). Eftersom vi ville vara tillbaka innan mörkrets inbrott så drog vi iväg.

Edit: Jag sätter upp dig på min kompensation-i-form-av-tigerkaka-lista.

Mårten skrev:
> "inomiala och hypergeometriska fördelningar"
> Say whaaaat? Visste inte att Kristin pluggade grekiska. ;)

Inte jag heller :P, men statistiken svämmar över både av knappt uttalbara begrepp och grekiska bokstäver.

//Kristin

Senast redigerad av en moderator:
Onsdagscykling i Uppsala
Ok.. en longshot.. är det någon i Uppsala som har en slang 700x35 med lång presta-ventil att "låna" ut till mig brådskande? Jag gjorde en mek-tabbe och nu är jag utan slang, var runt lite i butikerna i Uppsala, men ingen hade. Vill inte vänta på Cyclecomponents innan jag skruvar ihop cykeln...

Onsdagscykling i Uppsala
pean skrev:
> Ok.. en longshot.. är det någon i Uppsala som
> har en slang 700x35 med lång presta-ventil att
> "låna" ut till mig brådskande? Jag gjorde en
> mek-tabbe och nu är jag utan slang, var runt lite
> i butikerna i Uppsala, men ingen hade. Vill inte
> vänta på Cyclecomponents innan jag skruvar ihop
> cykeln...

Har en 700x18-23(=ETRTO 18/23-622) med 40 mm presta. Rejäl Michelin airstop, så den kanske är töjbar. Är hemma hela kvällen så det är bara att komma förbi om du är intresserad.

Onsdagscykling i Uppsala
Tack s, du har då alltid allt i lager. Försöker dock att inte låna mer än en sak av varje person... allvarligt talat så hade de på Eriksbergs Cykel.

Onsdagscykling i Uppsala
Någon som vill hojja imorgon bitti? Avgång vid sju-halvåtta-tiden? Typ vanliga Nåsten-rundan?
EDIT: Äh, jag inser att jag inte har tid att hojja själv en gång, har visst massa saker jag måste göra imorgon. Dåligt.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Någon som vill följa med på en tur i Lunsen i
> morgon? Preliminärt start vid plantskolan 10:00.
Jaså nu går det bra din jävla S!
Kom precis hem från en tur i ovannämnda skogsparti och det var tråkigt som vanligt med torra och långsamma stigar.

C

Onsdagscykling i Uppsala
Men, vad skulle du ut idag å göra. Smygcyklat har du gjort dessutom. Det kommer ju bli så mycket bättre i morgon.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> Någon mer som tänker hänga på?

Hej Stefan! Det var roligt att träffa dig i Lunsen idag. Jag ska skriva här och vill cykla tillsammans med dig inom kort.

Onsdagscykling i Uppsala
Det blev en tretimmars tur i Lunsen. Jag och Henrik drog iväg upp mot Lunsentorpet. Halvvägs träffade vi David och värvade honom till vår happy ride. Henrik hittade på lite dåliga ursäkter och begav sig hemåt efter torpet. David och jag körde södra vändan. Det var nästan torrt även i surhålens surhål (precis där man svänger 90 grader). Han hängde på bra så jag hoppas David dyker upp på fler turer framöver.

Vad gör ni andra en dag med vackert väder så som denna? Inte kan det väll finnas saker som lockar mer än en happy ride i Lunsen?

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:

> Vad gör ni andra en dag med vackert väder så
> som denna?

Var på bal igår, hade hemskt kul, så vi var lite långsamma på morgonen, men när vi väl kom på hojarna åkte vi Gula stigen till Skarholmen o så in i Lunsen, Mickmossen, Surstagärdena, Stordammen, Bergsbrunna, härlig hösttur, bättre blir det inte ....

Onsdagscykling i Uppsala
Hej allihop!

Det var en riktig kanon dag på biken idag, har provat att cyklat vid Nåsten några gånger tidigare, men idag kände jag för att bränna lite stigar vid Lunsen. Jag kom upp från flottsund och blev lite skrämd den första biten då jag fick gå mer än cykla:). Det var trevligt att träffa Henrik och Stefan och hängde på dem från korsningen mot lunsentorpet-mickmossen(tror jag det var). södra vändan var mer i min kaliber och var riktigt skoj. Synd bara att jag hade så förbaskat långt hem från lunsen...

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:

> som denna?

Missade förmiddagsturen pga strul med familjelogistiken så det blev en solotur på eftermiddagen istället. Lunsen var helt perfekt idag - torrt, bra fäste och vackert i höstsolen! Jag tror inte det varit så bra före sen i slutet på juni. Hoppas regnet håller sig borta så att fästet för däcken finns kvar ett tag till.

Onsdagscykling i Uppsala
Ja det var verkligen bra före i dag.
Tack S för tipset på Andkärrsleden, det var ett kul och bra alternativ om man har lite brådis.

Onsdagscykling i Uppsala
s skrev:
> som denna? Inte kan det väll finnas saker som
> lockar mer än en happy ride i Lunsen?

Men TACK för att du strör salt i mina redan svidande sår *storböl*

Jag har jobbat inomhus hela helgen, och befinner mig dessutom 10 mil ifrån min cykel. Livets orättvisor gestaltade den allra grymmaste, hårdaste formen.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Tog mig ur fosterställningen efter helgens bravader och var ute en sväng och rullade lite trial på eftermiddagen. De va najs! :)

Dock har mitt frihjul som gått 3 dagar börjat skippa... Det är fan illa.

Onsdagscykling i Uppsala
Tssss, perfekt dag för cykling ju. Jag kan meddela att det var blött, lerigt, halt och ännu lite blötare i Morga idag på eftermiddagen. Hur mysigt som helst.

//Kristin

Onsdagscykling i Uppsala
Är det någon som är sugen på att hoja i Skölsta i morgon, från Finn vid 930 el 10? Den som åker med riskerar att hamna på bild ;)

Onsdagscykling i Uppsala
Jag tänker hoja i morgon, och tidigt är ett måste. 9.30 låter perfekt. Tänker ni va ute länge, fast det går väl att avbryta. Är det Mtb runt Uppsala som skall uppdateras med tanke på bilderna.

Onsdagscykling i Uppsala
pepe skrev:
> Jag tänker hoja i morgon, och tidigt är ett
> måste. 9.30 låter perfekt.

Ok, 930 vid Finn

> Är det Mtb runt Uppsala som skall uppdateras med tanke
> på bilderna.

Ja ;)

Tillbaka
Topp