[Onsdagsrunda] Stigcykling i Hellas!

Spindelbenen

Aktiv medlem
Låter ju avancerat och omständigt med ordet "tur" men då jag inte kan cykla i morgon tänkte jag köra en runda på onsdag istället givet att vädret är ok. Jag hade tänkt att rulla från Hammarbybacken 18.00 - 18.30 typ och vara ute ett par timmar men kanske inte i samma tempo som dagen innan, dvs i morgon.

Däremot kör jag på så bra det går, dvs inget LCF-tempo utan mer Semmelgubbetempo vilket i Arons diagram ligger ganska långt till höger om LCF. Jag kör på och tar korta pauser när jag känner för det.

Skulle vilja hänga på men kommer hem från UK först sent på kvällen. Eftersom tisdagar inte är funkis för mig skulle det vara perfekt med fler onsdagsrider i framtiden.

Tjena!

Hade gärna hängt på men har köpt ny hoj och hinner inte fixa bakbromsen till dess! För övrigt vore det kul med onsdagar för på tisdagar har jag annat planerat.

/Thomas

- Laddar inför Lida Loop -

Jag hänger gärna på.
Har du några tankar på vad du hade tänkt köra och en lite mer exakt tid vore bra.
Din gamla On One har får nytt liv som bud racer, sjukt nöjd med den!

Planen är att ta några stigar genom Sicklaskiftet, Gröna ut förbi masterna, ut på Russian bbq, Gula ovanför sjön, Tre amigos, Ulvsjöslingan mot Sicklaskiftet, Dow Jones och någon stig i Sicklaskiftet tillbaka till backen.

Tiden ja, 18.30!

Johan A skrev:
-------------------------------------------------------
>> Däremot kör jag på så bra det går, dvs inget
> LCF-tempo utan mer Semmelgubbetempo vilket i Arons
> diagram ligger ganska långt till höger om LCF.
>

Jaha? Skall jag ta detta som en anmärkning på min fart i skogen numera efter att ha sadlat om till landsvägssvetto?

Fanken vilken uppslutning det blev här! Det är tydligt att en onsdagsrunda fyller ett behov.

Så den nya trenden blir väl att Johan först värmer upp på en tisdagsride och sedan ordnar en engen onsdagsrunda för att varva ner ;-)

Mmmmm, nu börjar träningsvärken komma. Ska bli skönt att trampa ur benen ikväll efter första knäböjen på fyra år :oD

Enligt yr.no ska det åtminstone bli soligt!

Tack för trevlig tur och tack till Aron för hjälpen med omplåstring av armbågen, den är typ blå och blöder rätt kraftigt fortfarande, men jag överlever nog tack vare profsig akuthjälp i skogen!

Hemma igen efter en riktigt trevligt tur. Elva pers var vi som träffades nedanför Hammarbybacken inkl stigletarjocke Aron som inte hade fått nog av Hellas härliga stigar efter gårdagens tur.

Uppe vid kolonilotterna mötte grabbarna från Sportson Söder upp och så var vi 14 pers.

Via Champs Elysses, Traktormakt och Fem Svåra tog vi Dow Jones (där jag tog hela sista nerförslutet). Vidare på SKF och Gröna förbi masterna. Av på Russian BBQ och Gula ovanför sjön.

Även fast benen är lite stumma är det kul som satan att man hänger med hyfsat bra nu, speciellt Henrik som var sååå långsam på sin DH-hoj.

Det enda trista var att vi till och från var nere i nio pers men lyckades återsamla oss samt en armbågsskada. Jo just det, min gaffel la halvt om halvt av på Gröna ut men då jag återigen tog spången i början på Gröna känns det just nu ganska bra ändå :oD
Hedersknyffeln Jilster har en lånegaffel så jag åtminstone kan cykla utan större avbrott när skräpet skall in på service.

Tack till alla som kom och hade det majsigt denna vårkväll. I morgon ska jag ringa Sportson och kolla upp service på gaffelhelvetet.

DSCN0349-800.jpg ht=544

DSCN0351-800.jpg ht=544

DSCN0353-800.jpg ht=544

DSCN0354-800.jpg ht=544

DSCN0356-800.jpg ht=544

DSCN0365-800.jpg ht=544

DSCN0371-800.jpg ht=544

F.M.A skrev:
> Tack för trevlig tur och tack till Aron för
> hjälpen med omplåstring av armbågen,

Vad i h-e? Håller han på att smygträna den där Aron??

glitch skrev:
> Vad i h-e? Håller han på att smygträna den där
> Aron??

Ja, han nämnde att han tyckte att det krävdes semmeltempo för att utvecklas nu för tiden.

Senast redigerad av en moderator:
Tack för trevlig tur, trots all röra med folk i början :)

Är sjukt imponerad att henrik hojjade hela turen på en ren DH-cykel, och dessutom var bland de snabbaste...!!

glitch skrev:
> Vad i h-e? Håller han på att smygträna den där
> Aron??

Träna? Jag trodde att Johan A skulle bjuda på semlor! Känner mig både lurad och aningens kränkt.

Hoppas att armbågen läker ihop som den ska F.M.A!

> F.M.A skrev:
> Trodde det var en GBG XC...

Trendy wendys you know what i mean
Hangin' around with girl who's rolling up her jeans

A turbo turbo and chant with a charge
Addy, Daddy G wild bunch crew at large

Trist med armbågen Peter. Tiden läker alla sår osv.

Tack för sällskapet.

Du kan din Massive!

nolltid skrev:
> > F.M.A skrev:
> > Trodde det var en GBG XC...
>
> Trendy wendys you know what i mean
> Hangin' around with girl who's rolling up her
> jeans
>