Ont av racerskor

Peter S

Ny medlem
Ont av racerskor
Jag köpte ett par SIDI ENERGY HIGH TECH CARBON (avancerat ;) ) för nån dag sen. När jag provade dem första gången fick jag ont i hålfoten redan efter 20-30 minuter, det var inte skönt! Jag åkte och köpte ett par hålfots inlägg som jag har lagt mellan skon och innersulan, aahhhh vad skönt det var :) Undrar bara om det är vanligt att man får ont i hålfoten av racerskor, eller det är kanske bara jag som hög hålfot?

/ Peter

Ont av racerskor
Troligen beror det på att skon är så styv men väldigt fin. (: Fråga på Cykelcity annars, för det var väl där du köpte de? De kanske har något bra förslag.

Låter som jag har det bra som inte hade råd med så dyra racerskor när jag köpte. mina Zeta är så sköna, skönaste skorna jag har.

Ont av racerskor
Upplevde samma problem när jag nyss byte från slabbiga mtb skor till tokstyva racerskor. Samma känsla i foten som första åket med snowborden, fantomsmärtor. Dessa var dock av övergående karaktär så efter en 10-15 minuter så släpper det. Sen känns det alldeles, alldeles underbart med racerskor.

Ont av racerskor
Bytte ner mej ifrån carbon sulan till plastlegeringen av just den anledningen... Tänkte att jag säkert borde vara effektivare med carbon sulan, men inte.. det gjorde bara ont... Och iläggssula blev för klumpig...

Annars är SIDI sjuk sköna skor!!!

Ont av racerskor
Just SIDI cykelskor får jag nästan kramp i hålfoten bara av att gå runt i affären med.
Provad nästan alla modellerna som cykelcity hade med samma resultat.
Många är väldigt förtjusta i just SIDI men mina fötter gillade dom inte, blev ett par Specialized i stället och dom sitter som gjutna.

Tillbaka
Topp