Ont insidan höften
Jag började cykla racer förra året, fick ganska snabbt problem med baksidan av vänster knä och härledde det till ett vobblande knä. Provade en massa olika inställningar för cykeln, men det onda försvann aldrig utan jag knaprade Naproxen och hela tiden hoppades på att de nya inställningarna skulle hjälpa.
Nu idag ett år senare är problemen nästan borta, men igår fick jag ont på ett nytt ställe:
På insidan av låret, anslutning till sittknölen och en liten bit ned i benet värker det när jag trycker benet neråt.
Också när jag går i trappa känns det rejält.
Ligger jag på rygg och vrider benen åt höger så smärtar det.
Kan denna smärta bero på att jag justerat sadeln för långt bak?
I onsdags köpte jag Specialized sulor och la in en kil för vargus och det vobblande knäet upphörde att vobbla och det kändes inget i baksidan alls när jag cyklar eller efteråt.
Fast innan jag började cykla med sulorna hade jag en känning i låret och det kanske är det som utvecklats till en överansträngning av något som jag inte vet vad det är.
Är det någon som har något tips är jag tacksam.
Nu idag ett år senare är problemen nästan borta, men igår fick jag ont på ett nytt ställe:
På insidan av låret, anslutning till sittknölen och en liten bit ned i benet värker det när jag trycker benet neråt.
Också när jag går i trappa känns det rejält.
Ligger jag på rygg och vrider benen åt höger så smärtar det.
Kan denna smärta bero på att jag justerat sadeln för långt bak?
I onsdags köpte jag Specialized sulor och la in en kil för vargus och det vobblande knäet upphörde att vobbla och det kändes inget i baksidan alls när jag cyklar eller efteråt.
Fast innan jag började cykla med sulorna hade jag en känning i låret och det kanske är det som utvecklats till en överansträngning av något som jag inte vet vad det är.
Är det någon som har något tips är jag tacksam.