öppet spår på söndag

servace

Medlem
öppet spår på söndag
Tänkte bara passa på att kolla om inte någon från Happy ska ut och köra skidor på söndagens öppet spår. Kunde även vara roligt att höra hur många mil ni kört (och ungefärlig snitthastighet på de senare träningarna) och vilken tid ni räknar med att köra på. Skulle kört själv förra året men vurpade med hojen veckan innan och slog mig rätt illa. I år blir det därför revansch med 4 mil i benen och en tid under 10 timmar...(de 4 milen är de enda jag kört de sista 17 åren så det kan tänkas att jag ägnar mer tid åt snöänglar än skidåkning ;) )

öppet spår på söndag
Lycka till på söndag. Själv har jag en vecka till på mig att träna inför Vasloppet. Har hittils kört 74 mil skidor i vinter (vilken vinter föressten?). Siktar på en tid under 6 timmar men det beror ju mycket på hur föret blir. Mitt senaste träningspass (igår) var på 44 km och det tog ca 2 timmar och 45 minuter.

öppet spår på söndag
13 mils halkande i spåren har det blivit och en helt undermålig teknik får uppvägas av ett hårt fokuserat sinne mot en tid runt 10 timmar. Väl mött i Mora på söndag!

öppet spår på söndag
Jag har oxå en extra vecka på mig, men bara 7mil på skidor och tre förkylningar sen jul. Kanske blir till att ställa in?
INTE EN CHANS!

öppet spår på söndag
Här är dock en som ställer in. Det var meningen att jag skulle åka öppet spår på Söndag men jag har lyckats vara förkyld 4 av de 5 senaste veckorna så formen är verkligen i botten. Dessutom vill jag inte riskera att bli riktigt dålig eftersom jag åker till Kanada för 2 veckors skidåkning (Telemark) den 4/3.

Totalt har jag lyckats åka 73 km längd-skidor i år.

/Johan

öppet spår på söndag
Konsnablius: Det var ingen dålig tid - eller träningsmängd! Lycka till!

hassec: Då syns vi i spåret!

Erik_N: Det kommer ju gå galant. Kan jag så kan du!

telisnisse: svårt att tycka synd om dig när du kommer till Kanada i början på mars...;)

öppet spår på söndag
Det verkar lite konstigt att arrangören inte gått ut med att Öppet spår kommer att köras enligt plan. Det finns en notis om att Tjejvasan och Kortvasan går enligt plan, men inte ett ord om att Öppet spår ska köras.
Jag åker på ÖS på måndag, hade nästan gett upp hoppet till snöträning men nu på slutet har det gått att åka riktigt bra i Stockholm. Händerna och fötterna har nu "slitits in" så gott det går. Hoppas verkligen att ÖS blir av, alla rapporter tidigare i veckan tyder på det.

/Erik

öppet spår på söndag
De har gått ut med det, men inte på sin egen hemsida:

Klartecken för Öppet spår

Vasaloppet har i dag beslutat att genomföra Öppet spår på söndag och måndag. När det gäller Vasaloppet den 6 mars så har arrangörerna än så länge inte tagit något definitivt beslut. Det som skulle kunna sätta käppar i hjulet är ett väderomslag till mycket milt väder, men än så länge talar prognoserna om fortsatta minusgrader.

<http://www.sr.se/dalarna/>

öppet spår på söndag
kikapu Skrev:
-------------------------------------------------------
> De har gått ut med det, men inte på sin egen
> hemsida:
>
> Klartecken för Öppet spår
>
> Vasaloppet har i dag beslutat att genomföra Öppet
> spår på söndag och måndag. När det gäller
> Vasaloppet den 6 mars så har arrangörerna än så
> länge inte tagit något definitivt beslut. Det som
> skulle kunna sätta käppar i hjulet är ett
> väderomslag till mycket milt väder, men än så
> länge talar prognoserna om fortsatta minusgrader.
>
>
>
Perfekt, men jag kan inte förstå varför man inte lägger ut det på egna hemsidan.
Det finns ju en del som vill veta!
/Erik

Edit: Dom har nu gått ut med infon på hemsidan http://www.vasaloppet.se

Senast redigerad av en moderator:
öppet spår på söndag
Fyra månaders grabb, sjuk fru, ingen snö, bla bla... Har fått ihop en halv Vasa i träningsmängd, men ser ändå fram mot söndagen! Nåt fel är det säkert med mig, iaf om man ska trom omgivningen;-)

öppet spår på söndag
xc-mankan: då ligger vi i paritet vad gäller träningsmängden då :D
Har visserligen ingen liten grabb därhemma (räknas katt? ;) ) men har å andra sidan inte åkt skidor alls på 17 år innan starten för 3 veckor sedan...

öppet spår på söndag
servace Skrev:
-------------------------------------------------------
> men har å andra sidan inte åkt skidor
> alls på 17 år innan starten för 3 veckor sedan...

Näh precis! Nån utmaning ska det ju va´

öppet spår på söndag
Ska köra Vasaloppet nästa söndag samt sista sträckan på Stafettvasan på måndag.
Har lyckats skrapa ihop 27 snömil och hoppas på en tid runt 7,30.

/M

öppet spår på söndag
Ska köra öppetspår på söndag. Har ca 2h skidträning sedan förra årets öppet spår. Åkte då på 8.30. Funderar på att försöka slå tiden men jag åker tillsammans med far min i år igen och det är roligare att åka tillsammans än ensam :)

Lycka till grabbar!

öppet spår på söndag
Trött och lite sliten i kroppen, men det var det värt. Kom i mål runt 7,50 och vågade inte ens hoppas på en tid runt nio. Hur gick det för er andra?

öppet spår på söndag
Slog förra årets tid med 1.10, så jag kom in på 7h 22 min. Redigt glad eftersom jag hade knappt 1½ mil skidåkning i kroppen sedan förra vasan :)

öppet spår på söndag
9:20 blev det i mitt första Vasalopp någonsin. Köpte skidor i november och kört ca 10 mil denna snöfattiga vinter. Kör gärna igen men då ska jag ha tränat mera. Nu var det rätt slitsamt.

Är nöjd ändå, då min målsättning var att komma imål.

/ErikLj

Tillbaka
Topp