Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!

Tobias/Frost

Aktiv medlem
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Vill bara göra lite PR för att de eldsjälar som håller på o bygger DH - bana i Hammarbybacken kommer att premiäröppna denna nu på söndag 19 september... Liften kommer att gå mellan 12 - 16 o liftkort kommer att kosta ca 80 kronor (inte riktigt spikat ännu)...

Så om ni har vägarna förbi eller är sugna att testa en riktigt rolig o blandad stök-fart-stök bana så ta er dit... om ni bara passerar på väg ut i skogen så sväng förbi o vissa upp er så de som driver liften ser att det finns ett stort underlag av hojfolk för framtiden...

synes där...
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Bra idé, detta måste man ju i alla fall titta på, har cyklat lite för kort tid = feg, för att köra nerför där.
Passar bra när man bor ca 200 meter därifrån.
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Sweet!
Då får jag möjlighet att göra bort mig, skada mig och förstöra cykeln!

Kan bara citera ett test av Coiler på whatmtb: "Kona has an impeachable pedigree for building bikes that encourage you to head straight for the riding you really shouldn't." :-)

/Magnus
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Spindelben: och du bor då i hammarby sjöstad eller?
Tycker det är lite synd att det krockar me 08XC men jag får väl se vad jag drar på.

PS: Jäkla eventfylld helg för stockholmarna, först cykloteket på lördag, sedan 08 och DH på söndag!
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Crossmax äger! Skrev:
-------------------------------------------------------
> PS: Jäkla eventfylld helg för stockholmarna, först
> cykloteket på lördag, sedan 08 och DH på söndag!

Du glömde MTBTRE på lördan!


 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Visst bor jag där, det blir ju lite enklare att bara traska iväg och kolla lite.
Och om jag ändrar mig e det ju bara att knata hem och hämta cykeln.

/Johan
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Hyfsat, det finns ganska många bredvid nån slags hundgård som finns där. Annars kan du alltid parka i Hammarby Sjöstad, som mestadles e gratis fortfarande, förutom Sickla Kanalgata, eller så kan du parkera på Fredells parkering, även fast du kanske inte får, men det e nog ok för några timmar.
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Tyvärr missade jag tillställning pga att jag var på en svensexa på lördagen... :(

Någon som var där och kan berätta hur det var? Och när körs liften nästa gång?

/Magnus
 
Senast redigerad av en moderator:
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Well... ett elfel satte p för liften tyvärr o regnet bidrog till att det inte var några jätteskaror som kom... men det var iaf tydligen ett 30-tal som kom förbi o en hel del körde banan ett flertal gånger i regnet o leran... mkt beröm ska de som byggt detta ha för banan är verkligen en bra blandning o något att växa i för de som vill köra o träna... kommer upp lite bilder snart på FROST när jag pallar för min grova förkylning...
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Jag testade banan idag,med en kille härifrån happy.Det var kul,fast det var VÄDLIGT lerigt.Så vi får nog vänta tills det har torkat upp lite,och ja..det går att ha en HT också =)

Annars så var banan kul,bara det får torka lite.. ;)

//Mvh Max
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
lera, snorhala klippor och v-bromsar ingen bra kombination.

den var väl kul även fast jag fick gå lite av vägen.

höjdpunkten eller höjdpunkterna var väl att det fanns ett litet och roligt hopp i början precis sedan för lifttjofräsen och sedan det sista hoppet.

MVH //

Joel Magnusson
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Hoss Skrev:
-------------------------------------------------------
> > Jag testade banan idag

Jag är ganska säker att jag såg dig i slutminutrarna på Rapport. De gjorde ett inslag om den förkortande snösäsongen i Sverige och hade lite bilder från Hammarbybacken på slutet (de intervjuade någon föreståndare ang. kanonsnö eller så). Då ser man en som cyklar upp på backen som jag tror var du.

Kolla "reprisen" senare ikväll eller om de lägger ut det på svt.se
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Det vore ju lite småkul att se sig själv..men det var ju inte bara jag.Vilken tid kommer det att sändas ?

Svt 1 klockan 23.00 ?

//Max
 
Senast redigerad av en moderator:
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Såg också cyklisten och tänkte just att det där kan vara en Happyit, synd att dem inte sa något om DH banan och att backen/liften faktiskt används även under barmarksperioden.

Kolla här http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8819 klicka på senaste rapport och spola fram till slutet på sändningen så kommer cyklisten i backen ;-)

Bosse
 
Senast redigerad av en moderator:
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Det var tyvärr inte jag,jag har en grå cykel.Denne person hade en gul.Men kul att se att det fler som cyklar på hammarbybacken =)

//Mvh Max
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Hoss Skrev:
-------------------------------------------------------
> > Det var tyvärr inte jag,jag har en grå
> cykel.Denne person hade en gul.Men kul att se att
> det fler som cyklar på hammarbybacken =)

Hann bara se att det var en ljus HT. Jaja :)

Hm.. Det kanske var Patrik? Han har väl en gul? Eller spindelbenen? :-D
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
spindelbenen var det nog inte,han har väl en grå Cinder Cone ?

Jag tror inte att det var någon från happy,men kanske.Det var något supersnabbt klipp i mitten av nyheterna,när dom pratade om oljefartygen.Då det plötsligt kommer upp en bild på en cyklande kille..
Någon annan som hann se det?

Killen hade en gul mtb,helstel,och hmm..ja..någon här ??

//Max

 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Hoppas verkligen på Hammarbybacken i sommar.

Snackade med nån kille (Paul?) där i söndags som var ute och grävde på banan som verkade mycket hoppfull inför säsongen. Han nämnde även något om att det skulle kosta ca 2000 per dag om man ville få igång liften eller något paketpris på 25000 för en dag i veckan hela sommaren.

Någon annars som har några fina tips på bra dagstrippar för FR och lättare downhill utanför stockholmsområdet? Förutom Hammarby, Flottsbro? Snarare inom en 30 mils radie typ Gesunda. Har tjackat pickup inför sommaren för att förenkla möjligheterna att komma ut från storstadsområdet med hojjarna.
Någon som planerar nån trip kanske?

/LB.
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Jag är ny med det här med dh, har inte någon cykel än. (Tänker inte köpa någon om det inte finns nån lift som tar mig upp.Gäsp)Hur är det med Flottsbro, går liften där på helgerna?.
 
Öppning av DH - banan i Hammarbybacken!
Jag var och testade lite förra helgen, men det var lite för mycket snö kvar och sedan låg det massa skräp i en av "bermarna" högst upp efter stället där tråguppet var förra året.
Sen så blev jag överaskad av att det blev tvärstopp när man hade kommit en bit ner, för där var det skidbacke mitt i vägen och en jäkla massa jord.
Om grävhjälp behövs så hjälper jag gärna till! =)

/ Joel
 
Tillbaka
Topp