Hälsingland
Aktiv medlem
Orbea rallon m10
Har internetcyklat på denna hoj nu ett tag och sen ser ju fin ut på papperet. Men hur är den på stigåkande? Jag har inga som helst planer på cykelvasan el.dyl men bor tyvärr inte i något enduromecka. Även om jag kör några ess-race och cyklar i både Åre, järvsö, Falun varje år sker ju den dagliga cyklingen i hälsingeskogarna som är hyfsat platta men steniga.
Kör fuel ex 8 27,5 idag med pike 150mm fram så där blir det väl inte så stor skillnad, men bak är det ju ändå 130->150mm. Gör man bort sig om man köper en 160/150 som en gör allt cykel?
(Förmodligen men den ser ju sjukt fin ut så jag vill ju ändå köpa...)
Kör fuel ex 8 27,5 idag med pike 150mm fram så där blir det väl inte så stor skillnad, men bak är det ju ändå 130->150mm. Gör man bort sig om man köper en 160/150 som en gör allt cykel?
(Förmodligen men den ser ju sjukt fin ut så jag vill ju ändå köpa...)
