Orderproblem hos CRC

Magnus M

Ny medlem
Orderproblem hos CRC
Efter alla lovord om Chain reaction cycles så är det svårt att motstå att lägga en order, dock hade jag räknat med en lite smidigare process än den jag hittils haft.
En liten sammanfattning av min problemorder:

Måndag: Order läggs tidigt natten mot måndag, alla varor anges finnas i lager.
Ordern övergår till "processing" under eftermiddagen samt pengar dras från mitt konto, alla produkter finns fortfarande i lager.
Senare på kvällen listas en av produkterna som "out of stock", vilket jag antog bero på att jag fick den sista dom hade.

Tisdag: Ordern står fortfarande som processing

Onsdag: Fortfarande processing, på eftermiddagen så kommer det ett mail att produkten som beställts ej finns i lager och jag får frågan om hur vi ska gå vidare.
Skickar ett svar ganska omgående att det går bra att byta mot samma produkt i en ennan färg.

Torsdag: Ordern står som "processing" och på ordersidan listas fortfarande den beställda produkten (som ej var i lager), jag antog då att mailet kan ha förbisetts alt. att ordersidan inte reflekterar min ändring.
Lite senare upptäcker jag att beställd färg nu åter finns i lager, dock står ordern fortfarande som procesing.
Någon gång efter 19:00 kollar jag in sidan och upptäcker till min förvåning att produkten står som cancelled på min ordersida (dock med de andra produkterna i ordern fortfarande som processing).

Nu vet jag att detta absolut inte handlar om en normal orderprocess hos CRC, av allt att döma har jag haft maximal otur.
Dock känns det onekligen trist när man betalat för det dyraste fraktalternativet (DHL) för att säkerställa leverans före helgen, för att senare bli varse att detta inte kommer att ske.
Likaså blir det ännu tråkigare med tanke på att produkten i fråga (som nu anges som cancelled) var huvudorsaken till min order, resten var saker där CRC:s priser är jämförbara mot svenska leverantörers priser.

Om nu varan är avbokad hoppas jag att dom skickar den vid ett senare tillfälle istället för att återbetala varuvärdet, ännu en fraktkostnad utöver den dyra DHL-kostnad jag redan betalt kan jag inte acceptera.
Med tanke på att denna förseningen i sig gjort att tiden från beställning till leverans motsvarar det billigaste fraktalternativet, så kan man bara hoppas att dom vill visa lite goodwill och kompensera mig även för detta.
Det återstår att se vad morgondagen har att ge, kanske ändras ordersidan ännu en gång, kanske dyker grejerna upp utan förvarning eller kanske kommer jultomten på besök med vidare information om min order...

Tune in tommorrow, same time, same channel. ;-)

/Magnus

Orderproblem hos CRC
jag beställde mina hjul därifrån och allt som allt gick på drygt en vecka från det att grejer skeppades iväg och jag fick ett kolli-nr. jag är nöjd. jag håller dock med om att det kan bli väldigt tråkigt ibland när det inte går igenom som man tänkt sig. när man väl bestämt sig för ett köp vill man verkligen ha grejer smidigt, inte minst när det gäller från CRC.

Orderproblem hos CRC
Om man ska spekulera lite så kan det ju vara som följande:
CRC får mitt mail om förslag på ersättningsprodukt, när detta hanteras upptäcker man inte att varan åter är i lager och påbörjar processen med att byta till den alternativa produkten.
Detta kan då förklara varför den numera står som cancelled på ordersidan, hur som helst kommer jag säkerligen veta mer i morgon när såpan fortsätter. :-D

Då jag kommit fram till att alternativet känns mer lockande rent färgmässigt så kan man alltid hoppas att så är fallet, men om jag får den ursprungligt beställda så blir jag inte missnöjd heller.

Ordern var för övrigt på:
1 st Manitou Shock Pump High Pressure to 300psi
1 st ODI Yeti Hardcore Lock-On Bonus Pack Black - Black
1 st DMR Terror Pins Grub Screw STD x 16
1 st DMR V12 Magnesium Tungsten Silver (Dark Steel) *problemprodukten* (alternativet jag gav var istället Satin black)

Förhoppningsvis så skickar dom inte ut ordern minus "problemvaran", detta då en av de andra produkterna är direkt beroende av de första.
Jag har inte precis någon nytta av en uppsättning terror pins utan pedaler, sen vill man helst slippa att behöva göra en extra order för att få alla grejer.

Orderproblem hos CRC
Avvaktar tills morgondagen (eller idag eftersom klockan är 4), antingen skickas grejerna iväg eller så fortsätter den stora förvirringen med ännu en twist.
Har inget hänt alt. om delar av ordern skickats så kastar jag iväg ett litet mail, även om allt skulle skickas iväg så kan dom räkna med ett mail där jag förhoppningsvis får svar på vad som egentligen gått fel.

Om man ska se det med lite humor så är det ganska komiskt hur många gånger det kan gå fel, särskilt med tanke på att de allra flesta ordrar verkar gå hur smidigt som helst.
Å andra sidan är det ju ganska typiskt för mig, antingen funkar allt perfekt eller så går det käprätt åt h*lvete.

Orderproblem hos CRC
Jag har 100% bättre erfarenhet, beställde i går skydd från CRC, leverans DHL, fick paketet med DHL på kontoret för 10 minuter sedan. Suveren leveranstid!

/Pål

Orderproblem hos CRC
Jag vet att detta är totalt olikt vad man kan förvänta sig av CRC, jag har helt enkelt haft maximal otur.
Vi får se detta som ett test av deras kundservice och hur problemlösningen fungerar när det går fel, det krävs mer än detta för att jag ska skippa CRC som leverantör i framtiden.´

/Magnus

Orderproblem hos CRC
När jag hade lite problem med CRC ringde jag upp dem och fick bra hjälp direkt, prova det istället för email som många företag verkar ha lite svårt för att svara snabbt på. Eftersom så många mailar istället för att ringa brukar man få mycket bättre hjälp över telefon har jag märkt.
Inte så dyrt ringa några minuter till storbrittanien heller...

Orderproblem hos CRC
Det där låter precis som mina erfarenheter. Det tog dem en vecka att få iväg en låda med grejjer de hade i lager. Sen tog tvådagarsfrakten en vecka också.

Orderproblem hos CRC
Funkade klockrent att mailkonversera när jag fick problem. De skulle verifiera mitt kreditkort mot banken vilka inte ville svara inom bra tid - så jag höll på att hamna i Åre med en ny ram men utan komponenter att skruva fast. DET hade varit väldigt tråkigt.

Orderproblem hos CRC
Magnus M:

Ett tips. Om du nu märker att din "viktigaste vara" strular till ordern då den inte finns, släng iväg ett mail och avbeställ. Sedan lägger du en ny order när varan är inne igen, eller beställer från annat håll.

---

Min senaste beställning skickades 20.30 på kvällen med DHL.

Runt 12.00 dagen därpå var DHL här för att leverera, men struntade i att slå in portkoden (som stod på försändelsen!) eller ringa mobilnummret (som också stod där). Istället skrev de "kunden inte hemma" som status.

Därmed tog det ett extra dygn att få paketet, trots att det kunde ha kommit fram dagen efter beställning. *suck* :)

Orderproblem hos CRC
cal skrev:
-------------------------------------------------------
> Runt 12.00 dagen därpå var DHL här för att
> leverera, men struntade i att slå in portkoden
> (som stod på försändelsen!) eller ringa
> mobilnummret (som också stod där). Istället skrev
> de "kunden inte hemma" som status.
>
> Därmed tog det ett extra dygn att få paketet,
> trots att det kunde ha kommit fram dagen efter
> beställning. *suck* :)

Hoppas du ringde närmaste DHL-kontor och klagade då. Känner folk som jobbar både på DHL och UPS. De blir visst lätt slarviga när det blir stressigt (vilket det nästan alltid tycks vara) och är allt som det ska så tar cheferna klagomålen på allvar så att det förhoppningsvis fungerar bättre nästa gång. Ska själv beställa inom kort och hoppas på bättre leveranstur :D

Orderproblem hos CRC
Nu har jag iaf. komponerat ihop ett mail och skickat iväg, vi får se vad det resulterar i.
Skulle det inte hända nåt så får jag väl ringa.

När det gäller DHL vet jag att man kan lita på killen som levererar på min rutt, efter alla försändelser han har kommit förbi med så känner han igen mig väl. :)
Han ringer alltid och har inga problem att ändra leveransadress under pågående leverans om det skulle behövas.

Samma goda erfarenheter finns med budfirman som levererar paket åt UPS i mina trakter, även där är man ett bekant ansikte/namn.

Orderproblem hos CRC
Fick svar på mitt mail, paketet skickas idag.
Jippie!

Precis som jag trodde var det maximal otur á la Magnus som vanligt, för att citera Andy på CRC:
"I appreciate your concern and I think this was just an unfortunate series of events, a one off hopefully."

Jag kommer absolut inte låta detta avskräcka mig från framtida köp och är nöjd att allting löser sig, sitter redan och funderar på vad jag beställa nästa gång... :-)

Orderproblem hos CRC
Den som inte räds irländsk engelska kan pröva att ringa deras kundsupport. Dom är extremt hjälpsamma och ofta kan liknande knutar lösas upp direkt över telefon. Brukar vara snabbare sätt att lösa problemen på.

Tillbaka
Topp