Orkar inte mer, LBS:en kan inte hjälpa mig

Slutgiltiga förslaget vore väl att montera isär cykeln i molekyler och rengöra och fetta in allt samt dra med momentnyckel till specat moment. Alltså, ALLT inklusive växelöra osv. Låter kanske väldigt jobbigt, men fördelen är att du tränar på att meka i processen :)

zeitmeister sa:
Det var fanimig framväxeln! Bytte precis vevparti men det gjorde ingen skillnad, ljudet kom ändå. Blev superless. Skruvade loss framväxeln och fettade in fästet mot ramen och nu får jag inte fram ljudet! Jag är så himla, himla glad :) nu kan jag ju helt plötsligt cykla igen! Tack för all hjälp hörni :)

Varsågod för tipset, kul att det löste sig :)

MatteXC sa:
zeitmeister sa:
Det var fanimig framväxeln! Bytte precis vevparti men det gjorde ingen skillnad, ljudet kom ändå. Blev superless. Skruvade loss framväxeln och fettade in fästet mot ramen och nu får jag inte fram ljudet! Jag är så himla, himla glad :) nu kan jag ju helt plötsligt cykla igen! Tack för all hjälp hörni :)

Varsågod för tipset, kul att det löste sig :)

Hehe, tack så mycket! Det var en tanke som hade slagit mig också men du fick mig in på spåret att verkligen testa. Och jäklar vad glad jag är för att du skrev om det. Annars hade jag kanske inte testat.

Rätt skumt att det var framväxeln som knirkade i min värld... Men ok.

Jag hade sagt sadelstolpen. Så var det för mig iaf. :)

Du har förmodligen fått alla tips du kan få (har inte läst alla inlägg) men för mig var det kassetten som spökade senaste gången jag hade knak. Har du testat att dra åt kassetten riktigt hårt?

Edit: ser att det löste sig ändå. Grattis! Knak som man inte hittar är f-n det värsta som finns. :-)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp