OS i Rio - Cykel

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 33023
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 33023

Guest
OS i Rio - Cykel
Då var de dags!

OS i Rio börjar 5:e augusti och kommer sändas via Viasats tv-utbud där TV3 och TV10 kommer vara huvudkanalerna. Här nedan har ni alla cykelrelaterade event i lokal tid, alltså måste man ta +5 timmar om man vill få vår tid.

Från Sverige skickar vi dessa atleter:
Landsväg Dam:
Emma Johansson
Emilia Fahlin
Sara Mustonen

Mountainbike Dam:
Jenny Rissveds

Har vi några medaljchanser tror ni?

06 Aug. 2016 09:30 - 16:15 Cycling road Men's Road Race Final
07 Aug. 2016 12:15 - 16:35 Cycling road Women's Road Race Final
10 Aug. 2016 08:30 - 13:20 Cycling road Men's and Women's Individual Time Trial

11 Aug. 2016 16:00 - 18:45 Cycling track Men's Qualifying, Semi-finals, Final, Women's Qualifying
12 Aug. 2016 16:00 - 19:10 Cycling track Men's & Women's Qualifying, Semi-finals, Finals
13 Aug. 2016 10:00 - 11:40 Cycling track Men's Finals, Women's Qualifying, Semi-finals
13 Aug. 2016 16:00 - 18:25 Cycling track Men's Quarter-finals, Semis, Women's Qualifying, Finals
14 Aug. 2016 16:00 - 20:00 Cycling track Men's Finals, Women's Qualifying
15 Aug. 2016 10:00 - 11:20 Cycling track Men's and Women's Qualifying
15 Aug. 2016 16:00 - 18:45 Cycling track Men's Qualifying, Finals, Women's Qualifying
16 Aug. 2016 10:00 - 11:50 Cycling track Men's Qualifying, Women's Qualifying, Quarter-finals
16 Aug. 2016 16:00 - 18:50 Cycling track Men's Qualifying, Finals, Women's Semi-finals, Finals

17 Aug. 2016 13:30 - 15:25 Cycling BMX Men's and Women's BMX Seeding Run
18 Aug. 2016 13:30 - 14:35 Cycling BMX Men's Quarter-finals
19 Aug. 2016 13:30 - 15:45 Cycling BMX Men's and Women's Semi-finals, Finals

20 Aug. 2016 12:30 - 14:30 Cycling mountain bike Women's Cross-country Final
21 Aug. 2016 12:30 - 14:30 Cycling mountain bike Men's Cross-country Final

Senast redigerad av en moderator:
OS i Rio - Cykel
Sara mustonen, Emilia fahlin och Emma Johansson kör ju lvg och där håller vi väl tummarna att det skall fungera för Johansson. Emilia har ju faktiskt visat att hon haft bra ben även på vissa spurter i år men kanske ändå inte kan matcha dom riktigt bästa.
Men men mycket kan ju hända.

Sen givetvis Jenny Rissveds som känns som vår säkraste medaljkandidat i cykel.

OS i Rio - Cykel
P.g.a sok idiotiska ideer om att alla måste ha medaljchans och inte skickat representanter från herrsidan trots att vi fått två platser (det är bra bara det men det fattar inte sok), så hoppas jag att inga svenskar tar medalj i någon gren över huvud.

OS i Rio - Cykel
Tiderna är tagna från den officiella hemsidan för de olympiska spelen i Rio. Mycket möjligt att starttiden för evenemanget inte är den samma som startskottet dock.

OS i Rio - Cykel
Man kan tycka vad man vill om SOK:s regler och de undantag de gör. Jag är dock rätt övertygad om att även om Sverige skickat två lvg-herrar hade ingen av dessa nått någon framskjuten placering. Med det i åtanke kanske man inte ska vara alltför kritisk mot det beslutet som sådant.

Emma är väl enda i damernas linjelopp som har någon realistisk chans på medalj.

Hur Rissveds chanser är har jag för dålig koll på MTB för att avgöra men hon vann väl ngt VC-lopp nyligen.

OS i Rio - Cykel
GoranS sa:
Emma är väl enda i damernas linjelopp som har någon realistisk chans på medalj.

Nu är det väl lite så att det är Emma som är där för att ta medalj, inte de övriga. SOK ville först inte skicka någon dam utom Emma till OS, innan SCF snällt förklarade hur cykelsporten fungerar och att det kanske kan vara en god idé att ha med några hjälpryttare i loppet.

SOK = nötter. Representation på OS (oavsett gren) borde väl rimligtvis gagna sporten rent allmänt? Nu är det tyvärr så jävligt att vi har väl ändå ingen herr som har någon chans på den här typen av bana som linjeloppet går på. Hade vi inga platser på tempot? Hade vi två platser där hade ju både Wetterhall och Ludvigsson kunnat åka.

OS i Rio - Cykel
Vilka är dessa framtidslöften inom herrcykel (lvg) där man har hyggliga förhoppningar på att de ska kunna vara med och tampas på allvar till kommande OS?

OS i Rio - Cykel
Kan någon lägga upp banprofilen för linjeloppet som alla säger är så tuff att många avstår och väljer velodronen istället.

Hittar inte profilen någonstans så är det någon som sitter och trycker på den läggg gärna upp den el länk. Om den nu är så tuff, vem kan den gynna och vem kan den fälla?

Var inte mtb-banan riktigt jävlig också?

OS i Rio - Cykel
Inte har chans? Det har väl bevisats ganska många gånger att du inte behöver vara världens bästa cyklist för att vinna ett lopp. Alla som ställer upp har ju chansen.

OS i Rio - Cykel
Sen är ju den stora frågan, kommer Viasat att visa linjeloppen i cykel?

Edit, såg nu i tablån att Kanal 10 visar Herrarnas mellan 14.30-21.00 på lördagen och damerna får 50 minuter (!?) på söndagen på samma kanal mellan 17.10-18.00...

Senast ändrad:
OS i Rio - Cykel
Miss Lycka sa:
Att tro det svenska herrlandslaget i fotboll skulle bli ibland de åtta främsta är ett skämt. Är det ett tjugotal spelare och femton ledare som åker?

Du menar de som vann EM? Den chansen får ju trots allt ses som ganska god med tanke på att de är regerande europeiska mästare.

OS i Rio - Cykel
Jaha om man nu vill se lite os på tv.
Och sitter i villa med en vanlig antenn har 1, 2 , 4 o 6an .
Och ett ostabilt 4g modem .
Vad rekommenderas ? Billigt och som kan avslutas när os är slut.

OS i Rio - Cykel
Jag räknar kallt med att Viasat strular med abonnemanget och att man får support av kundtjänst efter OS. Skulle inte vara varken första eller sista gången som man får en blå skärm och uppmaning att kontakta kundtjänst. Egentligen är det bra för då kan man göra något aktivt ute istället.

OS i Rio - Cykel
Om man vill se damernas linje i sin helhet, är det möjligt på nån svensk kanal? I dagens GP var det med en OS-bilaga med bl a TV-tider, och där ser det bara ut att vara 30 minuter för damernas linje. Jag tvivlar på att de snittar 260 km/h...

OS i Rio - Cykel
geologen sa:
Om man vill se damernas linje i sin helhet, är det möjligt på nån svensk kanal? I dagens GP var det med en OS-bilaga med bl a TV-tider, och där ser det bara ut att vara 30 minuter för damernas linje. Jag tvivlar på att de snittar 260 km/h...

Efter lite kontakt med Viasat samt även ett besök på deras egna sida/tablå så verkar det som att damernas linjelopp först visas på Kanal 10 i 50 min och sedan byter till TV3 från kl 18 till 21.30.

OS i Rio - Cykel
Det ska bli skoj att se vad Peter Sagan kan hitta på i XC-rejset. Han har ju sagt i flera intervjuer att han egentligen vill tävla på mountainbike (oklart varför han kör LVG, men jag gissar att det handlar om pengar.)

OS i Rio - Cykel
CarlPedal sa:
geologen sa:

Efter lite kontakt med Viasat samt även ett besök på deras egna sida/tablå så verkar det som att damernas linjelopp först visas på Kanal 10 i 50 min och sedan byter till TV3 från kl 18 till 21.30.

Aha! Då får jag leta reda på nån med TV och TV3/TV10 att våldgästa på söndag kväll!

Tillbaka
Topp