OS i Rio - Cykel

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 33023
  • Start datum Start datum
OS i Rio - Cykel
GoranS sa:
Loppets utveckling är inte helt olikt damernas med en duo som är loss där man har känslan av att den ena åkaren bara åker och väntar på att slå till och när det sker så blir det direkt en stor lucka. Men det kanske är ett ganska vanligt förlopp i XC!?

Håller delvis med dig. Det var ju så loppet började, men Nino och tjecken pep ju iväg redan på andra(eller vare tredje) varvet ifrån Coloma. De fick ju slita för sina placeringar ändå. Däremot så satt ju fransmannen som limmad på spanjoren hela vägen. Misslyckat taktiskt dock för honom eftersom spanjoren ändå piskade mattan med han. Creds till mustaschen!

OS i Rio - Cykel
emmer sa:
marr sa:
Gick sagan av efter andra punkan eller?
Eller står han o väntar på servicebilen?
Sista bilderna man såg så stod han ju och blängde på någon som rotade någonstans runt dropper / bakdämpare.
Tekniska problem heter det väl?

Såg ett kort klipp på tv'n där en sadel stod rakt upp . Kunde varit Sagan?
Annars var han först i resultatlistan som låg på +1 varv

OS i Rio - Cykel
hm sa:
emmer sa:
marr sa:
Gick sagan av efter andra punkan eller?
Eller står han o väntar på servicebilen?
Sista bilderna man såg så stod han ju och blängde på någon som rotade någonstans runt dropper / bakdämpare.
Tekniska problem heter det väl?

Såg ett kort klipp på tv'n där en sadel stod rakt upp . Kunde varit Sagan?
Annars var han först i resultatlistan som låg på +1 varv

Sagan plockades av banan tillsammans med andra som låg långt bak. Låg på 39:e eller nåt sånt efter 2 punkar och ett trasigt hjul.

OS i Rio - Cykel
Både damernas och herrarnas lopp finns på BBC. Funkade i Chrome för mig med hjälp av chrome-tillägget Beebs, som jag för övrigt inte lämnar några garantier för vad när det kommer till andra hyss.

OS i Rio - Cykel
Det ser ju hur qul som helst ut, när man kollar på Rio-banan.. ! Tänk om det funnits någon liknande bana i närheten där man kunde cykla och träna. Men har ingen lust alls att fastna bland lerhål, jättestenar och hala rötter i svenska skogar.

OS i Rio - Cykel
Bikzz sa:
Det ser ju hur qul som helst ut, när man kollar på Rio-banan.. ! Tänk om det funnits någon liknande bana i närheten där man kunde cykla och träna. Men har ingen lust alls att fastna bland lerhål, jättestenar och hala rötter i svenska skogar.

Precis! Ska man fastna bland lerhål, jättestenar och hala rötter vill man ju göra det utomlands!

OS i Rio - Cykel
Peth sa:
Bikzz sa:

Precis! Ska man fastna bland lerhål, jättestenar och hala rötter vill man ju göra det utomlands!

Ja , var ju tur att det var mjuka jättestenar från Rio dom ramla på igår.
Hade det varit svensk granit hade det ju gjort ont på riktigt.

OS i Rio - Cykel
Jag tycker det var en bra tävling. Spännande dueller om 3-4 och 5-6 plats. Spanjoren var festlig.

Knasigaste killen var han som helt plötsligt gjorde ett depåstopp (tvärnit och 90-graders sväng) och klippte en annan som gjorde en OTB.

OS i Rio - Cykel
OS i Rio - Cykel
OS i Rio - Cykel
jomper sa:
Både damernas och herrarnas lopp finns på BBC. Funkade i Chrome för mig med hjälp av chrome-tillägget Beebs, som jag för övrigt inte lämnar några garantier för vad när det kommer till andra hyss.

Toppen, tack! Kör på mediadatorn, där kvittar det Vad tillägget har för hyss för sig. Jag avinstallerar när jag är klar med os. :)

OS i Rio - Cykel
C-dale sa:
pennan sa:
Ingen som körde med RS-1 gaffel?

RS-1 gaffeln är död o begraven. Vem vill ha en gaffel som är dyr, tung o flexig? Men har den nya Siden verkligen den klassiska sidblå färgen?

Ja det verkar så?

Den fula färgen är ju såklart för att gaffeln ska synas.

Med tanke på spanjorens start så gjorde han det riktigt bra. Jag hade glömt att han kom iväg så dåligt :)

Tillbaka
Topp