OS i Tokyo 2021

H.

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Någon mer som tycker att banan liknar mer Enduro än XC? Toktvära klättringar där de flesta springer upp med cykeln och sedan branta tekniska utförslöpor som liknar downhill. Ett XC lopp ska väl inte avgöras på skador eller tekniska problem?
Jag kan ärligt säga att jag inte har stenkoll på hur xco-banorna på wc-nivå brukar se ut, men jag tyckte inte den där såg så tokig ut. Rejäla flåsbackar varvat med tekniskt både uppför och utför, som det ska vara. XC handlar om mer än bara kondition.

jonte987

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Och Vacchi satt där med sin 30 år gamla spurtklossar och rabblade statistik medan Jolanda gick in på upploppet.
Oavsett Emils namedroppande tycker jag ändå att han bidrog mest till att (försöka) göra sändningen intressant.
Jo, det var väl kanske nte så farligt egentligen. Jag följer inte så mycket sport men minns med glädje när det till sist brister för Ejje när han för 10e gången misslyckats med att förklara för Artur att han inte kan likställa stoptiden i depå med hur mycket tid det kostar

Barometer

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jo, det var väl kanske nte så farligt egentligen. Jag följer inte så mycket sport men minns med glädje när det till sist brister för Ejje när han för 10e gången misslyckats med att förklara för Artur att han inte kan likställa stoptiden i depå med hur mycket tid det kostar
Jag fick känslan av att kommentarerna om vilka han känner syftade till att han är med i touren och då känner den bättre än kommentatorspartnern (s.k läktarproffs).

OS i Tokyo 2021
Jag kan ärligt säga att jag inte har stenkoll på hur xco-banorna på wc-nivå brukar se ut, men jag tyckte inte den där såg så tokig ut. Rejäla flåsbackar varvat med tekniskt både uppför och utför, som det ska vara. XC handlar om mer än bara kondition.
XC för mig är mest kondition och lite tekniskt men det kanske är den gamla skolan. Tyckte banan i Rio var roligare med svepande kurvor och fler ställen att välja olika spår med möjligheter att göra omkörningar. Den var också teknisk i vissa partier men inte i närheten av denna som dessutom har ett mega-hopp vem som helst kan bryta nacken. Enda skyddet är en liten frigolit bit på huvudet..

Raggamuffin

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
XC för mig är mest kondition och lite tekniskt men det kanske är den gamla skolan. Tyckte banan i Rio var roligare med svepande kurvor och fler ställen att välja olika spår med möjligheter att göra omkörningar. Den var också teknisk i vissa partier men inte i närheten av denna som dessutom har ett mega-hopp vem som helst kan bryta nacken. Enda skyddet är en liten frigolit bit på huvudet..

Ja det tillhör den gamla tiden, den gamla sortens cyklister och de gamla cyklarna. Idag premieras den mest komplette cyklisten som tur är, inte bara den som väger minst.

CW

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Och Vacchi satt där med sin 30 år gamla spurtklossar och rabblade statistik medan Jolanda gick in på upploppet.
Oavsett Emils namedroppande tycker jag ändå att han bidrog mest till att (försöka) göra sändningen intressant.
Vacchi och Adamsson är oerhört tråkiga i hur dom väljer att kommentera cykeltävlingar i jämförelse med exempelvis britterna Carlton Kirby och Rob Hatch. Att vissa svenskar faktiskt föredrar dom förstår jag inte. Lindgrens insats var ju ännu en gång lika med att här och där flika in i hur jävla mycket han har vunnit på hemmaplan och smygskryta om diverse saker som inte är relevanta för tävlingen, händelsen där och då eller sporten i sin helhet.

OS i Tokyo 2021
Ja det tillhör den gamla tiden, den gamla sortens cyklister och de gamla cyklarna. Idag premieras den mest komplette cyklisten som tur är, inte bara den som väger minst.
Den mest galnaste menar du? Jag saknar lite tiden då olika tekniska lösningar fanns i toppen med olika hjulstorlekar, dämpare och växlar. Idag kör alla typ Enduro cyklar. Trist...

Raggamuffin

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Den mest galnaste menar du? Jag saknar lite tiden då olika tekniska lösningar fanns i toppen med olika hjulstorlekar, dämpare och växlar. Idag kör alla typ Enduro cyklar. Trist...

Nej den mest kompletta, duktigast tekniskt och starkast. Det är olika tekniska lösningar nu med, växlar, geometri, länkage, däck, fälgar, hjulstorlek, dropper etc.

De kör alla vanliga XC-cyklar, endurocyklar är något annat och med en sån hade man varit bra långt bak.
Spana in en Endurotävling så ser du hur enkelt dagens XC är i jämförelse.

mv70

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Sämsta produktionen någonsin, vi fick följa topp-3 under hela tävlingen, resten inte förrän de passerade mållinjen. Och dessutom ingen grafik som uppdaterades. Om de nu låter åka från hela världen kvala in måste de väl visa dessa också?!
OS då är väll reklamentiden viktigast, det andra är bara utfyllnad mellan reklamen ;)

ooms

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Sämsta produktionen någonsin, vi fick följa topp-3 under hela tävlingen, resten inte förrän de passerade mållinjen. Och dessutom ingen grafik som uppdaterades. Om de nu låter åka från hela världen kvala in måste de väl visa dessa också?!
Varför då? Det är väl bara att prestera så får man synas, alla som kvalat in har möjligheten. För den stora massan är det ganska ointressant att se de som harvar runt 4-5 minuter efter.

Diogenes

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Chocken över att det det är reklam i en reklamkanal … och över att handboll prioriteras framför cykel.

Kör Discovery+ och så snart handbollen var slut visades mtb:n i huvudsändningen. Den kanalväxlingen var hanterbar och prioriteringen var helt rimlig ur ett svenskt tv-publiksperspektiv.

Jag tror också att vi snabbt glömmer det där hjärndöda kanalhoppen SVT kör för sin huvudsändning under t ex OS.

H.

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Varför då? Det är väl bara att prestera så får man synas, alla som kvalat in har möjligheten. För den stora massan är det ganska ointressant att se de som harvar runt 4-5 minuter efter.
Det fanns nog publik från ganska många andra nationaliteter än Schweiz som också hade tyckt det var kul att få se några andra åkare...

Min dotter satt bredvid och frågade i en timma var Jenny var. Hon var inte tillfredställd av en mellantid i ett datafält. Som tur var fick hon se henne vid målgången i alla fall.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jenny verkar inte alls ha varit inställd på att tävla om medaljer. Mot bakgrunden fullt förståeligt men ur ett publik- och OS-perspektiv lite konstigt att hon körde alls kanske?

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Chocken över att det det är reklam i en reklamkanal … och över att handboll prioriteras framför cykel.

Kör Discovery+ och så snart handbollen var slut visades mtb:n i huvudsändningen. Den kanalväxlingen var hanterbar och prioriteringen var helt rimlig ur ett svenskt tv-publiksperspektiv.

Jag tror också att vi snabbt glömmer det där hjärndöda kanalhoppen SVT kör för sin huvudsändning under t ex OS.
Jag tror att det är ett rätt vanligt användningsfall att man vill se en gren från början till slut. Då det bara måste vara enkelt att ha en stream per gren säger det mig att de som designat systemet inte tänkt speciellt mkt på vilka användningsfall som finns. Att göra det jobbet tycker jag faktiskt man kan förvänta sig av en kommersiell aktör. Att inte försöka förstå vad kunderna vill ha och försöka ge dem detta känns oproffsigt, i synnerhet om det är enkelt gjort.

Handyman1

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Det blir ju såhär med bla sportarrangemang tyvärr, är det budgivning om sändningsrättigheterna måste det finansieras med massor av reklam..trist utveckling🤔 blir ju bara värre med åren!

Joem

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Någon som vet om GCN har bra täckning på cykel? Har ingen kommersiell tv men är sugen på att se cyklingen, så funderar på att lösa ett pass tillfälligt.

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag har lite svårt först folks problem här. Discovery+ strömmarna har varit helt reklamfria för mig, de engelska kommentatorerna har varit ok, de flesta svenska har varit bra också och när någon som Vacchi eller annan jag inte står ut med kommer på så går det att byta ljudspår till engelsk eller kommentarsfri. Okej, själva grundproduktionen har ibland inte varit så bra och discovery+ sidan hade kunnat vara bättre men kommer ni ihåg hur det var strömma vinteros på viaplay för 3 år sen? Det var fanimej helt katastrofdåligt.

Ni som sitter och tittar på kanalsändningar, varför gör ni det över huvud taget? Ni sitter ju och postar här så ni har uppenbarligen internet så varför tittar ni inte där?

jonte987

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag har lite svårt först folks problem här. Discovery+ strömmarna har varit helt reklamfria för mig, de engelska kommentatorerna har varit ok, de flesta svenska har varit bra också och när någon som Vacchi eller annan jag inte står ut med kommer på så går det att byta ljudspår till engelsk eller kommentarsfri. Okej, själva grundproduktionen har ibland inte varit så bra och discovery+ sidan hade kunnat vara bättre men kommer ni ihåg hur det var strömma vinteros på viaplay för 3 år sen? Det var fanimej helt katastrofdåligt.

Ni som sitter och tittar på kanalsändningar, varför gör ni det över huvud taget? Ni sitter ju och postar här så ni har uppenbarligen internet så varför tittar ni inte där?
Därför att jag har 5an och 9an i grundutbudet

Diogenes

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag tror att det är ett rätt vanligt användningsfall att man vill se en gren från början till slut. Då det bara måste vara enkelt att ha en stream per gren säger det mig att de som designat systemet inte tänkt speciellt mkt på vilka användningsfall som finns. Att göra det jobbet tycker jag faktiskt man kan förvänta sig av en kommersiell aktör. Att inte försöka förstå vad kunderna vill ha och försöka ge dem detta känns oproffsigt, i synnerhet om det är enkelt gjort.
Fast det var väl typ så det var. Cyklingen visades på nian och gick sen även att se i huvudsändningen när handbollen var slut.

RockyM

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021

Du har aldrig kollat på redbull-TV va?

InlineOla

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Reklam är ok för min del, men dom saknar tajming. 6min reklam när täten går in i avslutningsbacken på linjeloppet. Lång reklam när mtb-åkarna inte ens kört ett varv...Kan man sin xco vet man att det är mest spännande (och avgörande för loppets utveckling) i början. Reklam i växlingen på triatlonen där man skulle se vem som kom iväg i förstaklungan på cyklingen. På eurosport har jag aldrig stört mig på reklamen då den ligger "rätt", här känns det väldigt otajmat.

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Du har aldrig kollat på redbull-TV va?
Nej men av kommentarerna här får jag intrycket av att produktionen där är rätt överlägsen den på os. Min kommentar var riktat till folk som verkar upprörda över att kanal-tv'n är är så usel nu under os. Kanal-sänd tv har ju alltid varit en plåga och det finns alternativ som är i alla fall okej.

Wekeendrider

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021

Jag tittar på Eurosport Player. Det är katastrof. Det saknas information om vilka sändningar som har reklam och inte, vilket språk de kommenteras på och ibland saknas kommentatorer helt. Konstiga tekniska problem är också vardag.

RockyM

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Nej men av kommentarerna här får jag intrycket av att produktionen där är rätt överlägsen den på os. Min kommentar var riktat till folk som verkar upprörda över att kanal-tv'n är är så usel nu under os. Kanal-sänd tv har ju alltid varit en plåga och det finns alternativ som är i alla fall okej.
Nu sitter jag på 5an & 9an i basutbudet. Har även tillgång till Eurosport.
Brukar kolla på Sky till o från. Brukar gnälla på Redbull appen att den är svår för den som inte hittar. Köpte Discovery+TV 129kr för säkerhets skull.. (Eurosport vet ju aldrig vilket program de sänder).
Installerad D+ appen på Sony A1 TV med 250 i bredbands hastighet..
D+ är en Skitprodukt, tar typ 3 min att komma dit man vill, från start av appen på Sonyn. Gick inte att välja svenska (fanns 2 allt med surr från banan eller engelska) Appen fungerar bättre på Mobil än på Sonyn båda Android. Går inte att backa ut utan du måste stänga appen. annars hänger den sig. Så om folk klagar har jag full förståelse. Hade Redbull levererat som D+ produkten så hade alla druckit Monster.

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Fast det var väl typ så det var. Cyklingen visades på nian och gick sen även att se i huvudsändningen när handbollen var slut.
Hm, jag hittade innan loppet två strömmar, en med kommentatorsljud och en utan. Jag valde den med och det funkade fint tills bordtennisen slängdes in på den strömmen jag tittade och jag fick leta på en annan ström som visade cykel med kommentatorsljud.

Möjligt att det är skit bakom spakarna men det var så jag upplevde det..

Masjevel

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Vacchi och Adamsson är oerhört tråkiga i hur dom väljer att kommentera cykeltävlingar i jämförelse med exempelvis britterna Carlton Kirby och Rob Hatch. Att vissa svenskar faktiskt föredrar dom förstår jag inte. Lindgrens insats var ju ännu en gång lika med att här och där flika in i hur jävla mycket han har vunnit på hemmaplan och smygskryta om diverse saker som inte är relevanta för tävlingen, händelsen där och då eller sporten i sin helhet.
Det var väl ett jävla gnällande på Vacchi och Lindgren! 😡
Kan du inte visa något fantastiskt du själv gjort som vi andra kan få ”bedöma”?

Vacchi är inte lika insatt i mtb som landsväg men tycker både han o Emil gjorde ett bra jobb. Det är ju inte precis Emils vardag att sitta och kommentera live-TV. Det är säkert inte helt lätt.
Att produktionen emellanåt haltar kan ju inte de lastas för.

Wekeendrider

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Tycker Emil kompletterade Vacchi bra. Han har detaljkunskap om tävlande, tävlingsformen och utrustningen som Vacchi rimligen inte har som vi inte lika initierade gått miste om annars. Adamsson och Vacchi är ju oslagbara, de har så skön stämning att det är värt att kolla på en stillbild av TdF bara för deras kommentering. Det funkar kanon på en 4-6 timmars tävling där läget är statiskt 90% av loppet, man hade stängt av i tristess utan deras munhuggande och historielektioner. Men i MTB hade det inte funkat.

Men visst, jag kan hålla med om att det är helt ointressant att veta vilka Emil tycker är jättetrevliga och vilka han känner och har telefonnumret till. Det känns inte jätteproffsigt, men han är ju där som expertkommentator. Det kan han och han får nog till en bra balans med tiden.

CW

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Det var väl ett jävla gnällande på Vacchi och Lindgren! 😡
Kan du inte visa något fantastiskt du själv gjort som vi andra kan få ”bedöma”?

Vacchi är inte lika insatt i mtb som landsväg men tycker både han o Emil gjorde ett bra jobb. Det är ju inte precis Emils vardag att sitta och kommentera live-TV. Det är säkert inte helt lätt.
Att produktionen emellanåt haltar kan ju inte de lastas för.
Nej men oj då. Har vi ytterligare en konsensus-svensk som ska säga åt mig att jag ska rätta mig in i ledet? Jag tycker inte som du Masjevel, lev med det.

fedde

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Men blev det inte trippel-svenskt?!
NBC rapporterade ju att det var tre svenskor i ledningen.....

Vad är detta?! En konspiration? En bluff? Har någon plockat
de tre ledande svenskorna av banan?
Var det en tempoloppsträningsfunktionär som gjorde det?!

Skandal! Cykelchock! Vad gör regeringen?!

/Fedde

Masjevel

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Nej men oj då. Har vi ytterligare en konsensus-svensk som ska säga åt mig att jag ska rätta mig in i ledet? Jag tycker inte som du Masjevel, lev med det.
Du behöver absolut inte tycka som jag. Du får tycka precis vad du vill men varför skriva nedsättande om människor som försöker göra ett bra jobb? Vad tillför det tycker du?

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Nu sitter jag på 5an & 9an i basutbudet. Har även tillgång till Eurosport.
Brukar kolla på Sky till o från. Brukar gnälla på Redbull appen att den är svår för den som inte hittar. Köpte Discovery+TV 129kr för säkerhets skull.. (Eurosport vet ju aldrig vilket program de sänder).
Installerad D+ appen på Sony A1 TV med 250 i bredbands hastighet..
D+ är en Skitprodukt, tar typ 3 min att komma dit man vill, från start av appen på Sonyn. Gick inte att välja svenska (fanns 2 allt med surr från banan eller engelska) Appen fungerar bättre på Mobil än på Sonyn båda Android. Går inte att backa ut utan du måste stänga appen. annars hänger den sig. Så om folk klagar har jag full förståelse. Hade Redbull levererat som D+ produkten så hade alla druckit Monster.
Ok, jag fattar. Jag strömmar bara via dator/webläsare och där fungerar det mesta helt ok. Jag hatar "appar" nästan lika mycket som kanal-tv och glömmer bort att folk använder dem också...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer