OS i Tokyo 2021

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Max tre till start per nation, inga ryskor och Sifan Hassan springer annat samt några skadade. Arrangören eftersträvar 32 till start. Alltså sätts kvalgränsen högt och om 32 inte klarat den bjuds nästa på listan in.

Detta ger 3 semifinaler med ettan och tvåan direktkvalificerade och de två därutöver bästa tiderna till finalen. Löparna placeras i semifnalerna baserat på prestationerna i försöksloppen.

800 meter löps i relativt hög fart på gemensamma bana och den totala tävlingstiden är kort. Din egna prestation påverkas alltså direkt och påtagligt av vad dina konkurrenter gör, dessutom händer närkontakter (det mesta syns inte på TV) och det finns inte tid att reparera mindre bra beslut samtigt som goda beslut premieras.

Om man hypotetiskt kunde genomföra tävlingen flera gånger skulle det inte bli samma åtta löpare i finalen. 1, 3, 6, 8, 11, 18 och 29 är en fullt rimlig finaluppställning med nuvarande upplägg.

I ett linjelopp på en hård bana i utmanande väder med Annemiek van Vleuten , Elisa Longo Borghini, Lotte Kopecky, Marianne Vos, Lisa Brennauer, Coryn Rivera, Marta Cavalli, Olga Zabilinskaya, Cecile Uttrup Ludwig, Liz Deignan, Mavi Garcia, Ashleigh Moolman, Niewiadoma Katarzyna och Anna van der Breggen, för att nämna några, till start hur många gånger kommer Anna Kiesenhofer bland de tio bästa?
Och detta visar att det var felaktigt att inte ta ut Lindh givet kravet på en realistisk topp-8-chans?

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
CCCP och DDR fanns inte före WW2. Och skämt är svårt på internet.
OK, jag kan ärligt erkänna att jag har svårt att se humorn i att slänga in sakligt sett felaktiga påståenden och baserat på dessa fråga om min politiska hemvist är lång ut på vänsterkanten. Men om det var skämtsamt menat så föreslår jag att vi släpper ämnet och konstaterar att vår humor skiljer sig lite åt.

WSMC

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Ruggigt imponerande världsrekord av Warholm på 400 m häck(45.94).
För att sätta det i något slags perspektiv; 1:a plats SM 2020 400 meter 46.60 av Ekelund-Arenander.

jonte987

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag vet kanske inte mycket om det men jag är i alla fall gift. Regeln är väl max 10cm på sidan? Som jag förstått kvinnokroppen betyder det inte string som tidningarnas bildval vill ha det till. Hursom helst är det otroligt att regeln inte försvann för tjugo år sen. Klart de ska få välja som i friidrott.

I gymnastik ställer tydligen inte reglerna till det. USA tävlade i heldräkt i OS

GustafH

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
I gymnastik ställer tydligen inte reglerna till det. USA tävlade i heldräkt i OS

Jag vill minnas att det var Tysklands damer som började med det för ett tag sen och det var inte helt okontroversiellt, men gubbarna i toppen insåg väl då att för att inte sporten skulle få än mer stämpel av sexualisering av unga kvinnor så borde de bara hålla fingrarna borta. Så det gjorde de.

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Verkar som om det var lite oroligt i 4 km-laget när någon avhängd britt var i vägen.
Det fastslogs sedan att britterna var inhämtade och danskarna var vidare.

jonte987

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag vill minnas att det var Tysklands damer som började med det för ett tag sen och det var inte helt okontroversiellt, men gubbarna i toppen insåg väl då att för att inte sporten skulle få än mer stämpel av sexualisering av unga kvinnor så borde de bara hålla fingrarna borta. Så det gjorde de.
Ja, det är obegripligt att handbollen inte har samma självbevarelsedrift. Problemet med många sporter är väl att ledningen vara gamla redan när de satt i Francos regering.

GustafH

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Verkar som om det var lite oroligt i 4 km-laget när någon avhängd britt var i vägen.
Det fastslogs sedan att britterna var inhämtade och danskarna var vidare.

Tydligen så flaggades det inte att de var på väg att bli ikappkörda så det verkar vara den teknikaliteten som gjorde att danskarna inte blev diskade. Vet inte vad jag tycker men det var ju rätt solklart att britterna inte hade en chans, så rätt lag i final.

D

Deleted member 74442

Guest
OS i Tokyo 2021
Har dom samma klocka på armen, många av hopparna har klocka fö ser jag, varför det?

Bikzz

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Höjden är väl imponerande i sig men hans timing över ribban är helt enorm, jämfört med konkurrenterna.
Ja hur gör man ? Höjden i sig kan man ju fatta hur han kommer upp, men sen måste han pricka rätt i längsled oxå, någon cm hit eller dit för att komma över ribban precis. Det var väl det som inte riktigt stämde i 1a försöket på 6.19, han kom inte exakt rätt, annars hade han klarat --

Wekeendrider

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Tydligen så flaggades det inte att de var på väg att bli ikappkörda så det verkar vara den teknikaliteten som gjorde att danskarna inte blev diskade. Vet inte vad jag tycker men det var ju rätt solklart att britterna inte hade en chans, så rätt lag i final.
Håller med dig, men det hade varit skönt om den där dramaqueenen till dansk som körde på britten hade blivit diskad. Springa och kasta med grejor och skrika när det var helt och hållet hans fel det som hände är inte snyggt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer