OS i Tokyo 2021

WSMC

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Ja hur gör man ? Höjden i sig kan man ju fatta hur han kommer upp, men sen måste han pricka rätt i längsled oxå, någon cm hit eller dit för att komma över ribban precis. Det var väl det som inte riktigt stämde i 1a försöket på 6.19, han kom inte exakt rätt, annars hade han klarat --
Träning, träning och åter träning tror jag är det enkla svaret.
Sedan får de tävlande flytta ribban mellan 0-80 cm bakåt från nollinjen(bakre kanten av lådan) vilket gör att de kan bestämma så att deras högsta höjd på hoppet överensstämmer med var ribban befinner sig.
Du har även styvheten på stavarna som påverkar var du har din högsta höjd på hoppet.

GustafH

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Håller med dig, men det hade varit skönt om den där dramaqueenen till dansk som körde på britten hade blivit diskad. Springa och kasta med grejor och skrika när det var helt och hållet hans fel det som hände är inte snyggt.
Jag tänker att i det läget, full av adrenalin, trodde han att britten var fjärderyttaren som inte lämnat racinglinjen. Hoppas han bad om ursäkt efteråt och en DQ på honom individuellt hade inte varit främmande.

EDIT: Vilken sanslös Team Pursuit-final! Nästan lite poetisk rättvisa att Italien vann, men vilket otroligt lopp!

Senast ändrad:

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag såg en bågskytt med beppe-mössa från HEAD. Nu åkte hon ut ganska tidigt men jag hade hon haft slalopjäxer på sig hade hon kanske kommit lägre?

HasseL

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Håller med dig, men det hade varit skönt om den där dramaqueenen till dansk som körde på britten hade blivit diskad. Springa och kasta med grejor och skrika när det var helt och hållet hans fel det som hände är inte snyggt.
Fast det var inte bara hans fel. De flaggade inte så britten flyttade sig lite uppåt i stället för neråt?

D

Deleted member 74442

Guest
OS i Tokyo 2021
Om du fick den summa Mondo får för att ha på sig den klockan så är jag rätt säker på att du skulle ha den på dig 24/7 om det var vad sponsorn krävde.
Absolut! jag skulle gå omkring med en hink över huvudet för den summan förmodligen 🙂 sen kunde man ju ta några sabbatsår!

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Det ropades från rummet brevid nyss - "nu är det den fånigaste sporten på os!", Jag: "Herrfotboll?"

Gång hade blivit en så jäkla mycket bättre sport om de hade gjort vandring av det istället. Minst 100 km, minst några kilo packning, du måste bära egen mat, fasta kontroller i naturskönt område.

ostrand

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Det ropades från rummet brevid nyss - "nu är det den fånigaste sporten på os!", Jag: "Herrfotboll?"

Gång hade blivit en så jäkla mycket bättre sport om de hade gjort vandring av det istället. Minst 100 km, minst några kilo packning, du måste bära egen mat, fasta kontroller i naturskönt område.
Annars kunde man lagt till videogranskning eller elektronisk mätning så att man säkerställer att att båda fötterna inte får vara i luften samtidigt. Undrar bara hur många som inte hade blivit diskade...

42Hz

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021

Jag skulle kolla! Bonuspoäng för bra matlagning. ;)

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Annars kunde man lagt till videogranskning eller elektronisk mätning så att man säkerställer att att båda fötterna inte får vara i luften samtidigt. Undrar bara hur många som inte hade blivit diskade...
Alla. Tror inte en sekund de har någon fot i marken hela tiden.

Hade de haft maratonmarch format på tävlingen hade det också blivit bra. Fast, även om de inte skjuter trötta deltagare är det kanske inte tillräckligt säkert antar jag.

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Alla. Tror inte en sekund de har någon fot i marken hela tiden.

Hade de haft maratonmarch format på tävlingen hade det också blivit bra. Fast, även om de inte skjuter trötta deltagare är det kanske inte tillräckligt säkert antar jag.
Fast om de infört videogranskning skulle det garanterat påverka hur de går. Det är ju mer att de "går" så fort att de ligger och balanserar på (fel sida) gränsen. Om de går lugnare är markkontakten inget problem om banan bara är rimligt flack.

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
1628153358109.png

uandt

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Men nu när jag tänker på det..... maratonmarschande. Fotrallyt de brukar köra runt mälaren har ju gått bra. Rekordet ligger väl runt 90 timmar så då får vi en lagom spännande os-tävling som räcker i minst 3-4 dagar!

GoranS

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Jag vill se mixed-stafett i kanot-cykel-gång-rodd-simning-löpning! För att öka på tittarsiffrorna bland kvinnor utgår jag från att det i grenen kommer att finnas en regel om att samtliga herrar ska ställa upp i boratmankini.

MrSthlm

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Ja, jösses, fotbollen är nog en av Sveriges tyngsta förluster någonsin (sett till hela den svenska idrottshistorien). Men huvudproblemet här är att det gick till just straffar, det kan sluta hur som helst, blir så sjukt mycket nerver.

Ustzeust

Aktiv medlem
OS i Tokyo 2021
Ja, jösses, fotbollen är nog en av Sveriges tyngsta förluster någonsin (sett till hela den svenska idrottshistorien). Men huvudproblemet här är att det gick till just straffar, det kan sluta hur som helst.
Nja, tror inte att någon kommer prata om den matchen om några veckor.
Och när det är två lag som är så jämna att ingen lyckas avgöra på 120+ min så tycker jag det är helt Okey att "det kan sluta hur som helst"

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer