Osprey Talon eller Escapist

RobertJ

Medlem
Hej jag är på gång att byta ut min gamla Haglöfs shosho25 mot något nyare. Mina funderingar går mot någon av Osprey Talon 22 eller Escapist 25. Har någon provat båda dessa ryggor och kan övertyga mig om vilken som är bäst.
Jag kommer att använda den till dagstursvandringar, mtb cykling och att bara transportera träningskläder till och från bilen.

Nu har jag inte provat båda men jag köpte escapist förra året. Har cyklat ganska lite med den men har använt den massor i övrigt. Inga problem att få med datorn, padda, extra skjorta och några pärmar från jobbet eller kanske mer relevant ombyte för barnen, blöjor, fika, vatten och kaffetermos när man är ute i naturen. Sitter bekvämt gör den också.

Så ta det för vad det är värt, en partsinlaga.

Jacoba sa:
Nu har jag inte provat båda men jag köpte escapist förra året. Har cyklat ganska lite med den men har använt den massor i övrigt. Inga problem att få med datorn, padda, extra skjorta och några pärmar från jobbet eller kanske mer relevant ombyte för barnen, blöjor, fika, vatten och kaffetermos när man är ute i naturen. Sitter bekvämt gör den också.

Så ta det för vad det är värt, en partsinlaga.

Kan bara instämma. Sjukt nöjd med min Escapist med på 25. Oerhört bekväm. Har en osprey vattenblåsa till den med som funkar bra. Gillar den elastiska fickan på utsidan för att snabbt komma åt ett plagg eller snabbt stuva undan.

+1 på Escapist 25 som pendlingsrygga. Får ner dator, laddare, småkrafs, ombyte, reservdelar utan problem. Sitter förhållandevis ok på ryggen också. Inbyggt regnskydd bra grej.

Tog min första sväng med Talon33 idag efter 17 års pendlande med olika ryggsäckar.
Tänkte "är det SÅHÄR en ryggsäck skall kännas?"
Väldigt bekväm!

Jag valde en Talon 22 till slut. Nöjd med allt utom småflickor på axelremmar som någon redan påpekat. Tror Escapist har integrerat regnskydd som jag tror jag skulle uppskatta för att skydda ryggsäcken från lera vid mtbcykling.

Angående storlek så skulle jag tro att gränsen går vid ca 170 cm någonstans. För att vara helt säker så finns det en app hos Osprey där man fotar sig och får fram rätt storlek.

/Robert

RobertJ sa:
Jag valde en Talon 22 till slut. Nöjd med allt utom småflickor på axelremmar som någon redan påpekat. Tror Escapist har integrerat regnskydd som jag tror jag skulle uppskatta för att skydda ryggsäcken från lera vid mtbcykling.

Angående storlek så skulle jag tro att gränsen går vid ca 170 cm någonstans. För att vara helt säker så finns det en app hos Osprey där man fotar sig och får fram rätt storlek.

/Robert

Måste vara sjukt jobbigt med flickor på remmarna, små eller stora.

Tillbaka
Topp