[OT] Rekommendera en TV-serie...

Blir Agata cristi perot och Marple med mera 007 och vildavestern plus beck med mera har 15 fria kanaler svenska och finska blir finska box med svensk text om det finns ibland finns det även andra språk många är inte annat text än finska men är de engelska och amerikanska går det följa med är tidiga serier och klassiska filmer och serier innan kommer alls i Sverige.

2013 tydligen. Tog ändå lång tid att komma ikapp, jag minns när jag och sambon kollade de 7(?) första avsnitten av Lost på raken på en 17" CRT i sovrummet och båda försov oss till jobbet nästa dag, det måste ha varit 2004. Pirate Bay var den första riktiga enablern för binge-konsumtionen.
Kan det inte ha varit DVD:ns intåg med samlingsboxar som gjorde att det blev möjligt att bingea? Det blev lätt att se många avsnitt på en gång och att piratkopiera in på pc med god kvalitet osv. Att serier blev så populärt som det blev kanske också kan tillskrivas HBO och särskilt Sopranos.
Minns att min första sträcktittning var av Oz eller Band of Brothers på DVD i 2002.
Fast nog hjälpte Pirate Bay, man hade ju aldrig råd att köpa boxar av allt man ville se.

Kan det inte ha varit DVD:ns intåg med samlingsboxar som gjorde att det blev möjligt att bingea? Det blev lätt att se många avsnitt på en gång och att piratkopiera in på pc med god kvalitet osv. Att serier blev så populärt som det blev kanske också kan tillskrivas HBO och särskilt Sopranos.
Minns att min första sträcktittning var av Oz eller Band of Brothers på DVD i 2002.
Fast nog hjälpte Pirate Bay, man hade ju aldrig råd att köpa boxar av allt man ville se.
En polare till mig såg BoB när han bodde i Österrike, med dubbningen när alla talade tyska blev det tydligen väldigt förvirrande..

Nu kommer sista säsongen av Babylon Berlin på SVT. Har faktiskt inte sett den trots ett stort historie-intresse. Det är ju en våldsamt intressant period med Weimarrepublikens sista år. Men är det en sevärd serie? Någon som kan säga bu eller bä innan jag eventuellt ger mig på 48 avsnitt...? 🙂

Nu kommer sista säsongen av Babylon Berlin på SVT. Har faktiskt inte sett den trots ett stort historie-intresse. Det är ju en våldsamt intressant period med Weimarrepublikens sista år. Men är det en sevärd serie? Någon som kan säga bu eller bä innan jag eventuellt ger mig på 48 avsnitt...? 🙂
Jag ska kolla den, har fått väldigt fina omdömen.
8.4 på IMDB, om nu det betyder nått.

Extremt stark rek på BB från mig. Sjukt bra serie. Och då är jag inte ens historieintresserad 🙂

Ehhh…… tyckte första säsongen var fenomenal men sen tappar den, tyvärr allt mer. Ploten blir knasig och osannolik. Särskilt under tidiga (!) 30-talet.
Men det är autentiskt och välproducerat ifråga om kläder, stil, tidstypiska attiraljer mm.
Värt att se jmf mycket annan dynga som skyfflas ut på SVT

Senast ändrad:
Sena 30-talet, den sista säsongen handlar väl om början av 33? Någon charlatan med mustasch har tydligen tagit makten, det kommer ju aldrig att hålla...

Oavsett så ska jag nog ge den en chans! 🙂

Jag avviker väl här och säger att jag bara orkade första säsongen. Minns inte riktigt vad jag tyckte mer än att jag inte hade lust att lägga tid på tvåan.

Och sista, 4:e, säsongen kommer SVT visa också, om jag fattar rätt.

edit: Nu blir jag osäker...
Ska det göras en 5:e säsong också?

Senast ändrad:

Och sista, 4:e, säsongen kommer SVT visa också, om jag fattar rätt.

edit: Nu blir jag osäker...
Ska det göras en 5:e säsong också?
Om jag förstod rätt vad jag läste i tidningen så har SVT slagit ihop säsong 4-5 och visar den/dem nu.

Tror att jag först kör på senaste säsongen av Slow Horses, sedan ger jag denna en chans. Fast jag är så jäkla långsam på att plöja serier att säsong 4 av The Diplomat väl hinner komma i vägen först. 🙂

Tror att jag först kör på senaste säsongen av Slow Horses, sedan ger jag denna en chans. Fast jag är så jäkla långsam på att plöja serier att säsong 4 av The Diplomat väl hinner komma i vägen först. 🙂
De trötta hestarna ser jag oxå men bara av hävd, den är ju tröttare än någonsin. Men släpps väl bara ett avsnitt i veckan? Såg det andra tidigare ikväll.

Efter den inte så lättsamma Cape Fear kollar vi nu på Sterling Point på Prime. Den är som Dawsons Creek, men med gräs och sprit.

Tillbaka
Topp