Osynliga reflexer?

Bergholm

Ny medlem
Osynliga reflexer?
Jag letar efter reflexer att sätta på hojjen...

Me jag vill inte ha de vanliga reflexerna som sitter på ekrarna och under sadeln utan jag har tänkt mig någon typ av reflextejp att fästa på sadelstolpen, hjälmen, gaffeln etc...

Är det någon här som har tänkt samma idé och lyckats fått tag på nåt liknande?

Osynliga reflexer?
Biltema har ark med gula och röda reflexklibbor i lite olika storlekar och former. Körde med dem på racern på VR, samt har såna på pendlar-hojen. Funkar lysande...

Osynliga reflexer?
En varningens finger höjs för biltema/CO arken. Satte såna på en cykel för några år sedan, försökte efter ett halv år ta bort dom men det va bara att glömma. Pillade man på dem fick man bara bort små små bitar som killade in sig under naglarna. Nu mera sätter jag alltid en skyddsplast under först så de går att få av om de blir fula/dåliga.

-Åke

Osynliga reflexer?
Bergholm skrev:
-------------------------------------------------------
> Stisse:
>
> Vad är det för typ av tejp reflexerna sitter på?
> Är det av papper, plast eller aluminium?

3M Reflextej är ungefär som gaffatejp fast utan väven så den är lite elastisk, men den sitter som berget och reflekterar grymt bra.
Sen finns det också reflexark från 3M A4-format den har någon form av metallfolie i botten. den reflekterar inte riktigt lika bra, men går och andra sidan att klippa i önskad förm och storlek.

Enda stället jag vet om som säljer dessa är http://www.skimkayaks.se/accessoire.php?cat_id=17&acc_id=51#51

Osynliga reflexer?
Bergholm skrev:
> Stisse:
>
> Vad är det för typ av tejp reflexerna sitter på?
> Är det av papper, plast eller aluminium?

Reflextejp i böjligt plastmaterial. Har inte haft några problem med att pilla bort dem heller.

Osynliga reflexer?
De reflexer (hos Biltema) som Stisse tipsar om är helt ok. Såhär ser de ut:
Archive%5CProduct_images%5C32%5CLarge%5C32-511_l.jpg

Akta dig så du inte råkar köpa den här 'reflextejpen' istället, den är nämligen totalt värdelös:
Archive%5CProduct_images%5C29%5CLarge%5C29-120_l.jpg

Osynliga reflexer?
Varför inte jaga efter däck med reflexer på däckssidan

ContiReflex2.jpg

Continental, Schwalbe, Nokian tillverkar alla däck med reflexer på sidan. Kanske inte de mest radikala mönstren på alla, men det finns iallafall och väger inget direkt extra att ha på cykeln.

//Referee

Osynliga reflexer?
Honky Dory skrev:
> Bra som komplement kanske. Men om tanken är att
> hoja genom vintermörkret får du nog svälja det
> beska pillret och montera riktiga reflexer!
> http://www.biltema.se
> Billigt pris att betala för att vara både laglig
> och hyfsat säker på att synas. Om inte annat så
> för andra trafikanters skull...! Kapisch?
>
>

Vad beträffar laglighet, finns det "godkända reflexer" ? Eller är det som med lysen och ringklocka, att det ska finnas, vita reflexer framåt, gula eller vita åt sidorna och röd bakåt?

Tillbaka
Topp