mkallstrom
Aktiv medlem
[OT] Alpinskidor för liten peng?
Jag har tänkt att jag vill ha en skida som är aningen mer anpassad för att köra utanför pisten (eftersom jag normalt aldrig har med två par skidor på resor), men kanske ska tänka om där. Funkar dom fortfarande bra när det blir lite uppkört och kan man sladda sig fram utanför pisten utan att behöva brottas för mycket med den?Om pisten är fokus finns inget(!) bättre än ett par Stöckli Laser AX. Den är så oerhört förtroendeingivande och rent ut sagt skitrolig att åka på. Jag har just nu fem par utförsskidor, allt från åldrade Salomon friåkningsskidor till mer rejsiga Stöcklis - men ingen annan skida jag åkt på är bättre på något i pisten än Laser AX.
Laser AX är magisk! Man kan slöåka med ungarna och ha kul, men också åka hur hårt och brant som helst med 100% grepp och kontroll. Fattar inte hur den kan vara en sådan kameleont, men det är den. Nuvarande modell heter Montero AX (väldigt små skillnader mot Laser AX i senare modell), men den är för dyr för mig, jag jagade upp mina LAser AX på Blocket.
Happy hunting! //Mange
Edit: För att förtydliga lite mer. När jag har testat rena pistskidor tidigare så känner jag oftast att dom kommer att få problem redan i pisten efter lunch. Det blir ett väldigt smalt användningsområde för mig, eller rätt stora kompromisser för övrig åkning som jag gillar.
Finns för många alternativ och blir många skidor att testa på nästa säsongs skidtest ?.
Senast ändrad: